واقعیت این است که برخلاف شعارهای زیبا، عدالت‌نما، انقلابی‌گونه و تحول‌گرا عموم مردم و تحلیلگران و فعالین سیاسی انتظار تحقق وعده‌های اصولگرایان در زمینه‌های مختلف را ندارند.

پست گرفتن داماد زاکانی و ضربه‌ خطرناکی که بدنه رای اصولگرایان می‌خورد

سلام نو سرویس سیاسی: از بین تمام نامزدهای اصولگرا و حتی اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ این علیرضا زاکانی بود که علم «ضدیت با فساد» بلند کرد و خواست نامزد «ضد فساد» باشد. او برای بخشی از جبهه اصولگرایان قهرمان مناظرات بود. در برابر کسل کنندگی جلیلی، بی‌سخنی رئیسی، تکراری بودن رضایی و سینوسی بودن قاضی‌زاده هاشمی این زاکانی بود که جواب همتی و مهرعلیزاده را می‌داد و همچون ابر قهرمان ظاهر می‌شد.

از سر همین مناظرات و جواب‌های گاه و بی‌گاه زاکانی بود که طرفدارانش به او لقب تانک انقلاب را دادند، تانکی که وعده داد فامیل بازی نمی‌کند و شایسته سالاری پیشه خواهد کرد، اما حالا برای دامادش حکم زده است.

حالا زاکانی که شهردار تهران شده روز گذشته در اقدامی قابل توجهی حسین حیدری، دامادش را به عنوان مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری منصوب کرد.

شورای شهر و شهرداری که اصلاح‌طلبان را به اشکال مختلف به فامیل بازی متهم می‌کردند و شعارشان شایسته سالاری به جای رابطه سالاری و قبیله‌گرایی بود چه واکنش و دلیلی برای این انتصاب داشتند؟

مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار گفت: من در جریان نبودم اما شنیدم و می پرسم ببینم از چه قرار است.گویا براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می پرسم. اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

زاکانی، شهردار تهران، نیز در توییتر خود نوشت: جهت پاسخگویی خدمت عزیزان: آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری ودریافتی ازآن نخواهد داشت وصرفا ازتجربه ودانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف ونظارت دقیق بنده ازطریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده‌است.

واقعیت این است که برخلاف شعارهای زیبا، عدالت‌نما و تحول‌گرا، عموم مردم و تحلیلگران و فعالین سیاسی انتظار تحقق وعده‌های اصولگرایان در زمینه‌های مختلف را ندارند. آن چنان که دولت رئیسی دولت فراجناحی نیست کسی هم انتظار شهرداری انسان محور و مقابله با شهرفروشی را از زاکانی ندارد. حتی انتظار این هم نمی‌رفت که اقوام چهره‌های مختلف پست‌های جذاب نگیرند، اما حداقل انتظار این بود که چهره‌ای مثل زاکانی به عنوان شهردار و کسی که وعده مبارزه با فامیل بازی را داده بود چنین اقدام متناقضی را آن هم این چنین آشکار انجام ندهد.

این مسئله هم از این جهت نیست که بهانه دست رقبا نیفتد- که بعید است زاکانی و دوستانش چندان به این مسائل اهمیت دهند- بلکه از این نظر که این چنین اقدامات متناقضی باعث سلب اعتماد بدنه رای اصولگرایان از این جریان می‌شود، اتفاقی که در شرایط فعلی کشور نه تنها به نفع اصولگرایان بلکه به نفع اصلاح‌طلبان هم نیست. کاش بزرگان و عقلای اصولگرا فکری به حال این تقسیم غنائم و این سهم‌خواهی‌های تلخ، غیرحرفه‌ای و قبیله‌ای بکنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید