از آنجایی که اینستاگرام پلتفرمی است که حول محتوای جذاب بصری متمرکز شده است، اگر می‌خواهید به پست‌های خود بهترین شانس را برای جذب مخاطب بدهید، استفاده از این راهنمای اندازه تصویر اینستاگرام بسیار مهم است.

سایز پست در اینستاگرام - راهنمای اندازه و ابعاد درست پست

اندازه عکس‌ها و ویدیوها در اینستاگرام همیشه برای کاربران آن چالش‌برانگیز بوده است چراکه اینستاگرام مانند فیس بوک نیست که بتوانید هر نوع عکسی را آپلود کنید و سپس فقط روی آن ضربه بزنید تا آن را بزرگ کنید، اگر عکسی که در اینستاگرام پست می‌کنید ممکن است به طرز عجیبی برش داده شود، و قسمت‌هایی از آن حذف ‌شود.

 این بدان معناست که شما باید هنگام ویرایش عکس‌های خود برای اینستاگرام دقیق باشید اما با خواندن این مطلب و آموزش دقیق در مورد سایز عکس‌ها، پیش‌بینی اینکه عکس‌های شما پس از آپلود چگونه به نظر می‌رسند آسان می‌شود؛ اما باید به این نکته توجه کنید که قبل از انتخاب سایز، نوع محتوای شما برای جذب مخاطب مهم‌ترین چیز است.

هر نوع پست اینستاگرام نسبت ابعاد دقیقی دارد که برای آن بهترین کارایی را دارد. در اینجا یک راهنمای کامل در مورد الزامات اندازه پست اینستاگرام و نحوه ویرایش عکس ها و فیلم‌های خود برای مطابقت با آن‌ها آورده شده است.

•  آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام— کلیک کنید

اندازه پست های اینستاگرام باید چه سایزی باشد؟

چند مکان مختلف برای قرار دادن عکس و ویدیو در اینستاگرام وجود دارد که هر کدام اندازه متفاوتی را طلب می‌کنند.

اما وقتی در مورد اندازه صحبت می‌کنیم، تعداد پیکسل‌های آن‌ها کمتر از نسبت تصویر آن‌ها اهمیت دارد. نسبت تصویر عددی است که عرض یک عکس را با طول آن مقایسه می کند. در اینجا یک راه ساده‌تر برای فکر کردن به آن وجود دارد. نسبت تصویر اینستاگرام به شکل پست شما (مربع، مستطیل عمودی یا مستطیل افقی) اشاره دارد، در حالی که اندازه تصویر به وضوح / کیفیت فایل تصویر اشاره دارد.

به عنوان مثال، یک مربع در نسبت تصویر ۱:۱ است زیرا طول آن دقیقاً به اندازه عرض آن است. در همین حال، اکثر تلویزیون ها ۱۶:۹ هستند – طول تقریباً دو برابر عرض آن‌ها است.

در اینجا مهمترین نسبت ها در اینستاگرام آورده شده است.

۱.پست‌های معمولی اینستاگرام

به طور پیش‌فرض، پست‌های استاندارد اینستاگرام کاملاً مربع هستند یعنی نسبت تصویر ۱:۱ دارند. اگر به دنبال وضوح خاصی هستید، برای تصویر خود ۱۰۸۰x۱۰۸۰پیکسل را در نظر بگیرید.

اگر تصویری که آپلود می‌کنید مربع نیست، می‌توانید روی علامت سمت چپ تصویر ضربه بزنید تا کوچک‌نمایی کنید. یک عکس منظره (افقی) باید با نسبت ۱.۹۱:۱ و یک عکس پرتره (عمودی) باید نسبت ۴:۵ باشد. وضوح آنها باید به ترتیب ۶۰۸x۱۰۸۰ و ۱۳۵۰x۱۰۸۰ باشد.

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها به پست‌های مربعی سنتی پایبند هستند، هر نوع دیگر از سایزها نیز مزیت‌هایی دارد. پست های مربعی برای تصاویر متقارن که به خوبی در شکل مربع نمایش داده می‌شوند عالی هستند، اما بسیاری از عکس‌ها از جهت افقی یا عمودی بهتر نمایش داده می‌شوند.

به عکس زیر از یک فواره بلند نگاه کنید. توجه کنید که چه مقدار از سازه در ستون مربعی بریده شده است.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

عکس‌های منظره (افقی)، همانطور که از نام آن پیداست، برای عکس‌های مناظر وسیع به خوبی کار می‌کند. صرف نظر از اینکه کدام جهت را انتخاب می‌کنید، شبکه صفحه پروفایل شما همیشه عکس‌ها را به صورت مربعی نشان می‌دهد. اما پست‌ها می‌توانند از هر یک از این اندازه‌های تصویر استفاده کنند. در حالتی که شما بیش از یک عکس را به صورت اسلایدی می‌خواهید پست کنید، این نکته حائز اهمیت است که سایز عکس اول را چه سایزی انتخاب می‌کنید، در این حالت کل عکس‌ها یا فیلم‌های بعد از آن هم اندازه عکس اول خواهد بود. بنابراین، اگر اولین عکس شما یک مربع  ۱۰۸۰x۱۰۸۰ باشد، همه عکس‌ها و ویدیوهای نیز به آن اندازه برش داده می‌شوند.

سایز فیلم‌ها اگر به مدت زیر یک دقیقه باشند نیز مانند عکس‌ها هستند و از همان نسبت‌ها استفاده می‌کنند. در عکس زیر به طور خلاصه می‌توانید سایزهای پست معمولی را مشاهده کنید.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

سه مستطیل در اندازه‌های مختلف موجود در تصویر بالا، نشان‌دهنده این است که پست‌ها چگونه می‌توانند در اینستاگرام نمایش داده شوند.

برای آپلود یک عکس افقی یا پرتره، ممکن است لازم باشد بخشی از تصویر را برش دهید اما برنامه هایی هستند که مخصوص ادیت عکس برای اینستاگرام هستند که معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن برنامه اینشات (Inshot)  است.

•  برای مطالعه مقاله بهترین برنامه ادیت عکس برای کامپیوتر، گوشی اندروید و آیفون — کلیک کنید

۲. سایز استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام طوری طراحی شده‌اند که افراد بتوانند در حالی که گوشی خود را به صورت عمودی نگه داشته‌اند، آن‌ها را مشاهده کنند. استفاده از جهت‌گیری عمودی هم برای ویدیوها و هم برای تصاویر به شما امکان می‌دهد از تمام صفحه نمایش بهره ببرید.

برخلاف پست‌های معمولی، استوری‌های اینستاگرام می‌توانند کل صفحه عمودی گوشی شما را اشغال کنند. این بدان معنی است که آنها باید نسبت ۹:۱۶ یا ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل باشند.

به خاطر داشته باشید اگر یک ویدیو یا تصویر عالی در حالت افقی دارید، بهتر است آن را به‌عنوان یک پست اینستاگرام به جای استوری به اشتراک بگذارید.

۳. پست های ویدئویی IGTV و Reels

به خاطر داشته باشید که ویدیوهای تکی در اینستاگرام می تواند بین ۳ تا ۶۰ ثانیه باشد. هنگامی که از مرز ۶۰ ثانیه عبور کردید، باید از IGTV استفاده کنید.

درست مانند استوری‌ها، قابلیت جدید اینستاگرام به نام ریلز و پست‌های IGTV قرار است کل صفحه را اشغال کنند بنابراین  آنها را در نسبت ۹:۱۶ یا  ۱۹۲۰x۱۰۸۰پیکسل پست کنید.

در حالی که اینستاگرام برای IGTV های افقی نیز تعبیه شده است، این برنامه جهت‌گیری عمودی را توصیه می‌کند. صرف نظر از جهت‌گیری که استفاده می‌کنید، خواه افقی باشد یا عمودی باید بدانید که همه پیش‌نمایش‌ها و صفحه پروفایل، برش مرکزی ویدیوی شما را در نسبت ۴:۵ نشان می‌دهند.

نکته جالب در مورد پست های IGTV این است که شما این شانس را دارید که محتوای پیش نمایش را ویرایش کنید. به طور معمول، اینستاگرام به طور خودکار ۱۵ ثانیه اول ویدیوی شما را به عنوان پیش نمایش نشان می‌دهد، اما اگر از جهت‌گیری عمودی استفاده می کنید، می توانید از «ویرایش پیش نمایش» برای انتخاب تصویر ثابت و کلیپ ۱۵ ثانیه ای برای پیش نمایش استفاده کنید. این گزینه ها برای IGTV های افقی در دسترس نیستند، و تنها می‌توانید کاور را به صورت عمودی انتخاب کنید که برای صفحه پروفایل شما ظاهر بهتری داشته باشد. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد جهت‌گیری، محدودیت ها را در نظر بگیرید.

سوال اینجاست پس بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای IGTV کدام است؟

پاسخ این سوال این است که به محتوای شما بستگی زیادی دارد. بیایید به نمونه‌هایی از هر یک نگاه کنیم.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

ببینید چگونه این فیلم آموزشی هنگام مشاهده IGTV کل صفحه گوشی را اشغال می‌کند؟ این یکی از مزایای اصلی فیلمبرداری IGTV در حالی است که گوشی خود را به صورت عمودی نگه داشته‌اید. اما مواقعی وجود دارد که جهت‌گیری افقی نیز می تواند به نفع شما باشد به طور مثال وقتی صحبت از فیلم‌برداری مناظر می‌شود.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

در حالی که کاربران اینستاگرام می توانند IGTV افقی را در حالت تمام صفحه مشاهده کنند، برای انجام این کار باید گوشی خود را به طرفین بچرخانند. در غیر این صورت، آن‌ها نسخه بسیار کوچکتری از ویدیو را خواهند دید (مانند تصویر پرتره بالا). در حالی که این‌ها نکات منفی جدی هستند، در نظر بگیرید که یک منظره وسیع از آب در یک نمای عمودی چگونه به نظر می رسد. احتمالاً آنقدرها هم چشمگیر نیست، درست است؟ گاهی اوقات، معاوضه با IGTV های افقی ارزشش را دارد.

پست های IGTV و Reels می توانند در فید یا پروفایل شما نیز نمایش داده شوند. هنگامی که یک ویدیوی IGTV یا Reels در فید شما ظاهر می‌شود، به نسبت ۴:۵ برش داده می‌شود و برای نشان دادن کامل آن باید روی آن ضربه بزنید، اما این نکته حائز اهمیت است که برخلاف IGTV ها، هیچ گزینه ای برای ریلز اینستاگرام در حالت تمام صفحه وجود ندارد و ریلزها مستقیماً در اینستاگرام پخش می‌شوند. همچنین هردوی آن‌ها در پروفایل شما به صورت مربع ۱:۱ نشان داده می‌شود. برای کسانی که برای بازدید بیشتر از کاورهای مختص خودشان می‌خواهند استفاده کنند این نکات بسیار حائز اهمیت است.

هنگام آپلود یک ویدیویIGTV، از شما یک عکس کاور  نیز خواسته می‌شود. این عکس کاور که می‌تواند جدا از ویدیو شما آپلود شود و یا بخشی از ویدیو باشد باید دارای نسبت ۱:۱.۵۵ یا  ۶۵۴x۴۲۰ پیکسل باشد.

همانطور که گفته شد این اندازه‌ها از این جهت مهم است که شما باید مهمترین متن یا محتوای ویدیو  را در این سایز قرار دهید یعنی نزدیک مرکز صفحه نگه دارید تا برش داده نشود و کاربر بتواند آن را در نگاه اول و در پروفایل یا در فید ببیند. در زیر می‌توانید سایز مخصوص به IGTV  و ریلز را مشاهده نمایید.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

در تصویر بالا دو مستطیل که اندازه استوری اینستاگرام، IGTV ، Reels و عکس‌های کاور IGTV را نشان می‌دهد.

لازم نیست کاورهای IGTV دارای وضوح بالایی باشند.

۴. عکس پروفایل اینستاگرام شما

در حالی که عکس پروفایل عموما با یک پست معمولی یکسان نیست، اما عکس پروفایل اینستاگرام شما نیز باید با نسبت خاصی مطابقت داشته باشد.

مانند پست های معمولی، برای تصویر پروفایل باید یک مربع کامل ۱:۱ را به عنوان عکس پروفایل خود آپلود کنید. اما برخلاف پست‌ها، نیازی به رزولوشن بالا نیست و می‌توانید آن را در  ۳۶۰x۳۶۰ پیکسل نگه دارید.

به طور خلاصه نسبت و وضوح ایده آل برای پست های اینستاگرام را در جدول زیر می‌توانید مشاهده فرمایید.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

چگونه اندازه عکس‌های خود را برای اینستاگرام تغییر دهیم؟

اکثر مردم عکس‌های کاملا مربعی نمی‌گیرند (اگرچه اکثر گوشی‌های رده بالا تنظیماتی برای آن دارند). این بدان معناست که اگر می خواهید عکس های خود را در اینستاگرام پست کنید، باید آن‌ها را برش دهید.

چند راه برای تغییر اندازه عکس ها وجود دارد تا آنها را در اینستاگرام قرار دهید. البته، صدها برنامه وجود دارد که قالب‌هایی با اندازه دقیق ارائه می‌دهند به عنوان مثال، می‌توانید از یک سایت رایگان مانند Canva یا یک مجموعه مانند Adobe  Spark استفاده کنیدو یا همانطور که پیش‌تر گفته شد از برنامه اینشات استفاده کنید.

اما اینستاگرام ویرایشگر عکس خود را دارد. وقتی سعی می‌کنید عکسی را از دوربین گوشی خود در برنامه اینستاگرام آپلود کنید، می‌توانید آن را مستقیماً از صفحه انتخاب به شکل مربع یا مستطیل برش دهید.

و اگر می خواهید یک تجربه برش خصوصی تری داشته باشید، مستقیماً به برنامه دوربین خود بروید. هم برنامه iPhone Photos و هم برنامه Android Google Photos به شما امکان می دهند عکس های خود را به نسبت های مورد نیاز برای پست‌های اینستاگرام برش دهید. همچنین می‌توانید آنها را به شکل آزاد برش دهید تا به صورت دستی متناسب با نسبت‌ها باشند.

نمایش نحوه ویرایش عکس در اینستاگرام و برنامه Photos آیفون را در تصویر زیر مشاهده ‌می‌کنید.

اندازه و ابعاد پست اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

آیا از انواع پست‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید؟

الگوریتم اینستاگرام انواع پست‌هایی را که هر فرد با آن‌ها تعامل دارد را یادداشت می‌کند و از آن داده‌ها برای تعیین اینکه کدام نوع پست بر فید هر فرد تسلط دارد، استفاده می‌کند. بنابراین، اگر شخصی به سمت ریلز اینستاگرام گرایش پیدا کند، ریلزهای بیشتری نسبت به سایر انواع پست در اکسپلور خود خواهد دید. استفاده از ترکیبی از انواع پست ها شانس شما را برای نمایش بیشتر در اکسپلور اینستاگرام و در نتیجه بالا بردن فالور افزایش می دهد.

اما اگر به الزامات اندازه تصویر اینستاگرام برای هر نوع پست توجه نکنید، در نهایت با عکس‌های برش ناخوشایند، تصاویر پیکسل‌شده، فضای تلف‌شده در استوری اینستاگرام یا سایر مسائل زیبایی‌شناختی مواجه خواهید شد و همه ما می دانیم که در اینستاگرام، زیبایی‌شناسی همه چیز است چراکه اینستاگرام پلتفرمی بر پایه ویژگی‌های بصری است.

سایت فرادرس به صورت تخصصی و حرفه‌ای الگوریتم‌های جدید اینستاگرام را  آموزش داده است که شما برای بهبود صفحه خود در اینستاگرام، افزایش فالور و بهتر دیده شدن پست‌ها می‌توانید از آن بهره ببرید.

•  آموزش الگوریتم های اینستاگرام— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید