شبکه های اجتماعی به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است و گویی امروزه چک کردن رسانه های اجتماعی در هنگام بیدار شدن از خواب و در طول روز عادت همه مردم شده است؛ با این حال، نگرانی‌های مربوط به امنیت داده‌ها و حریم خصوصی وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر در سال های اخیر به دلیل افزایش نگرانی از حریم خصوصی مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

نحوه غیرفعال کردن یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام - Deactivate Instagram Account

جدا از حریم خصوصی ، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روانی کاربران تأثیر منفی گذاشته است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ۳۲ درصد از دختران نوجوان گفته‌اند که وقتی نسبت به بدن و ظاهر خود احساس بدی پیدا می‌کنند، حضور در فضای اینستاگرام احساس آن‌ها را بدتر می‌کند. در این گزارش آمده است که با وجود اینکه می‌دانند برای سلامت روان آنها خوب نیست، به این پلتفرم معتاد شده‌اند و تمایل دارند به حضور در آن ادامه دهند.

این آمار هیچ اطلاعات جدیدی فاش نمی‌کند چراکه سالهاست فیس بوک، که مالک خود اینستاگرام است،  رابطه اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان را مورد مطالعه قرار داده است.

به طور کلی تأثیرات مضر شبکه‌های اجتماعی تقریباً بر کل جمعیت تأثیر می‌گذارد، اما بیشتر اوقات، به نظر می‌رسد که بر کاربران نوجوان به دلیل اینکه تاثیرپذیری بیشتری دارند، تاثیر زیادی می‌گذارد و باید حتما فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط والدین به نوجوانان و کودکان به درستی آموزش داده شود تا بتوان از فواید زیادی که این شبکه‌های اجتماعی دارند به نحو احسنت استفاده برد چراکه اینستاگرام منبع درآمد بسیاری از افراد است اگر شما هم دوست دارید از اینستاگرام کسب درآمد کنید، سایت فرادرس به طور کامل این موضوع را آموزش داده است که شما به راحتی و به صورت آنلاین می‌توانید این آموزش‌ها را دریافت کنید و یاد بگیرید علاوه بر افزایش فالور چگونه از این طریق کسب درآمد کنید.

•  آموزش کسب درآمد از اینستاگرام — کلیک کنید

شاید شما هم سعی تا به حال سعی کرده‌اید گذشته خود را قبل از مصاحبه شغلی پاک کنید یا به سادگی می خواهید بهداشت دیجیتال را رعایت کنید. برای هر دلیلی که بخواهید حساب اینستاگرام خود را از بین ببرید ، هر چه باشد ، این مطلب به شما کمک خواهد کرد. روند حذف اینستاگرام نسبتاً ساده است ، اما جالب اینجاست که یک مشکل وجود دارد.

اکثر مردم از اینستاگرام در تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند. به نظر می رسد که به همین دلیل ساخته شده است و ویژگی هایی وجود دارد که در مرورگرهای وب موجود نیست و در تلفن های هوشمند موجود است.

جالب است بدانید که تنها راهی که می توانید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید مرورگر وب است. اما دلیل این کار، قابل تأمل است ، قطعاً کاربران در هنگام عصبانیت هنگامی که به طور مثال در شب هنگام و در حالی که در گوشی خود در حال چرخ زدن در اینستاگرام هستند و ناگهان عکس های همسر سابق خود را با یک مرد یا زن جدید می بینند تصمیم به حذف صفحه خود در اینستاگرام می‌گیرند برای جلوگیری از این که سریع دست به حذف صفحه خود بزنید این قابلیت بر روی اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد.

اما زمانی که شما تصمیم نهایی خود را گرفته اید که به اندازه کافی از اینستاگرام استفاده کرده‌اید و آماده هستید که آن را پاک کنید، کامپیوتر خود را پیدا کنید، یک مرورگر وب را باز کرده و مراحل حذف  را آغاز کنید.

استراتژی اینستاگرام برای جلوگیری از حذف‌کننده‌های احتمالی از طریق مرورگرهای وب مشابه روش اصلی شرکت مادر یعنی فیسبوک است. فیس‌بوک با غیرفعال کردن موقت حساب، به کاربران پیشنهاد می دهد که به طور موقت حذف شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد دوباره بیایند و پروفایل و زندگی دیجیتالی خود را احیا کنند.

اینستاگرام نیز به کاربران امکان می دهد تا حساب‌های خود را به طور موقت غیرفعال کنند. اگر حساب خود را موقتاً غیرفعال کنید، عکس‌ها، لایک ها ، کامنت‌ها و پروفایل شما در این پلتفرم در دسترس نخواهد بود یا برای دیگران قابل جستجو نیست.

نحوه غیرفعال کردن  یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام

اگر می خواهید داده ها و عکس های قدیمی خود را ذخیره کنید، می‌توانید قبل از حذف حساب خود این کار را انجام دهید. برای انجام این کار از طریق برنامه اینستاگرام، وارد حساب خود شوید ، روی تنظیمات و سپس امنیت کلیک کرده و در پایین بارگیری داده ها بروید.

•  آموزش دانلود ویدئو از اینستاگرام— کلیک کنید

برای کسانی که در این حوزه دچار چالش هستند، ممکن است ترک این پلتفرم و حوزه را به نفع خود بدانند. برای این مشکل چند راهکار وجود دارد اگر شما نمی خواهید صفحه خودرا غیرفعال کنید، اما حضور اشخاصی در صفحه شخصی شما، شما را آزرده خاطر می‌کند به راحتی می توانید پروفایل خود را خصوصی کنید یا افراد را بلاک کنید.

گزینه دیگری نیز وجود دارد که حساب کاربری خود را به طور دائم و همیشگی حذف کنید اما بهتر است این کار را انجام ندهید چراکه حذف دائمی حساب شما به این معنی است که همه عکس‌ها، کامنت‌ها، لایک‌ها، دنبال‌کنندگان و پروفایل خود را برای همیشه از دست خواهید داد یعنی به طور کامل از سایت حذف می‌شود و اگر می‌خواهید دوباره ثبت نام کنید نمی توانید از نام کاربری یکسانی استفاده کنید.

حساب‌هایی که از این طریق حذف می‌شوند دیگر قابل بازیابی نیستند.

اما اگر دوست ندارید حساب خود را به صورت کامل ببندید در این حالت، برای کسانی که مایل به بازگشت به اینستاگرام در آینده هستند، گزینه ای برای غیرفعال کردن موقت حساب شخصی وجود دارد.

اما سوال اینجاست چگونه این کار را انجام دهید؟ در ادامه به صورت گام به گام به شما نحوه غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

اگر می خواهید اینستاگرام را موقتاً غیرفعال کنید، می‌توانید این کار را در رایانه یا مرورگر تلفن همراه ، مانند تلفن یا لپ‌تاپ انجام دهید. قبل از انجام این کار به این نکته توجه کنید که کل حساب شما شامل پروفایل، عکس‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های شما  تا زمانی که دوباره حساب خود را فعال نکنید به صورت موقت حذف خواهد شد.

نحوه غیرفعال کردن موقت پیج اینستاگرام

مراحل غیرفعال کردن موقت صفحه شخصی شما در اینستاگرام به صورت زیر است:

۱. برای غیرفعال کردن موقت یک حساب کاربری ، به صورت آنلاین وارد وب سایت شوید ، نه از طریق برنام به این نحو که مرورگری را باز کرده و وارد Instagram.com  شوید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

Instagram log-in page with Log in button highlighted.

۲.روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

۳. از منوی ظاهر شده روی "Profile" و سپس "Edit Profile" ضربه بزنید.

نحوه غیرفعال کردن  یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام

۴. به پایین صفحه بروید و روی"Temporarily disable my account" یا "غیرفعال کردن موقت حساب من"  کلیک کنید.

نحوه غیرفعال کردن  یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام

­­

۵. متن را بخوانید و سپس دلیلی را برای این سوال که

 "Why are you disabling your account?" یا "چرا حساب خود را غیرفعال می کنید؟" را انتخاب کنید.

۶. پس از انتخاب دلیل خود از منو ، رمز عبور خود را دوباره در کادر با عنوان
"To continue, please re-enter your password" یا "برای ادامه، لطفاً رمز عبور خود را دوباره وارد کنید" را  وارد کنید.

۷. پس از اتمام دو مرحله قبلی ، روی "غیرفعال کردن موقت حساب" کلیک کنید.

این مراحل را تکمیل کنید تا به طور موقت حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید.

و اکنون شما به طور رسمی از اینستاگرام خارج شده اید و می توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید! بیرون بروید ، با دوستان یا خانواده خود معاشرت کنید ، کتاب بخوانید یا هر کاری را انجام دهید، که به خاطر آن از اینستاگرام خارج شدید.

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه مدت می توانید اینستاگرام خود را موقتاً غیرفعال کنید؟

می‌توان گفت در اینستاگرام هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. ما می دانیم که در توییتر، تنها می‌توانید حساب خود را به مدت ۳۰ روز غیرفعال کنید و سپس باید آن را دوباره فعال کنید، در غیر این صورت حساب شما برای همیشه حذف می شود. برای اینستاگرام، اما می توانید حساب خود را تا زمانی که دوست دارید، غیرفعال نگه دارید، خواه ۱۰ ماه یا ۱۰ روز.

تنها محدودیتی که اینستاگرام در مورد غیرفعال کردن حساب دارد این است که نمی‌توانید بیش از یک بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر حساب خود را غیرفعال کرده‌اید  آن را مجدداً فعال کرده و سپس می خواهید چهار روز بعد آن را غیرفعال کنید، اجازه نخواهید داشت. مراقب درخواست باشید و کاری نکنید که وجود شما در برنامه به خطر بیفتد.

اما نگرانی دیگری که کاربران دارند این است که آیا وقتی حساب خود را غیرفعال می‌کنند، فالوئرها و یا دنبال‌کنندگان خود را از دست می دهند یا خیر؟

غیرفعال کردن موقت حساب شما به این معنی است که عکس‌ها ، کامنت‌ها و پروفایل شما پنهان و ناپدید می‌شوند.

اما همانطور که پیش‌تر گفته شد با ورود مجدد شما به حساب خود، حساب شما دوباره فعال می شود و دنبال‌کنندگان شما بدون توجه به افرادی که ممکن است شما را فالو کرده باشند، همچنان در آنجا خواهند بود.

سوال بعدی این است که آیا می‌شود از طریق اپلیکیشن اینستاگرام که بر روی تلفن‌ همراه وجود دارد به طور موقت اینستاگرام را غیرفعال کرد؟

متأسفانه، نمی توانید حساب خود را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام در اندروید یا در IOS  غیرفعال کنید و همانطور که پیش‌تر به شما آموزش دادیم اگر می خواهید حساب اینستاگرام خود را از طریق تلفن همراه غیرفعال کنید باید از مرورگر تلفن همراه این کار را انجام دهید که برای این کار، می توانید مراحل مشابه را دنبال کنید.

اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که غیرفعال کردن به صورت موقت گزینه‌ای برای شما نیست و می خواهید فراتر بروید و حساب خود را برای همیشه حذف کنید، سپس باید مراحل زیر را دنبال کنید. با این حال، همانطور که پیش‌تر گفته شد با پاک کردن حساب خود برای همیشه اطلاعات شما از بین خواهد رفت پس حتما به یاد داشته باشید که قبل از حذف حساب، داده‌های اینستاگرام خود که برای شما قابل اهمیت است مانند عکس‌ها و غیره را در جایی بارگیری و یا ذخیره کنید.

نحوه حذف دائمی پیج اینستاگرام

 نحوه حذف دائمی حساب اینستاگرام به صورت زیر است:

۱. از طریق رایانه یا مرورگر تلفن همراه وارد حساب خود در instagram.com شوید. متأسفانه، همانند غیرفعال کردن موقت نمی توانید حساب خود را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام حذف کنید و حتما باید از سایت اینستاگرام استفاده کنید.

نحوه غیرفعال کردن  یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام

۲. به صفحه حذف حساب یعنی آدرس زیر بروید.

 https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent

نحوه غیرفعال کردن  یا دی‌اکتیو کردن موقت حساب اینستاگرام

۳. پس از ورود به آن صفحه ، از منوی "چرا حساب خود را حذف می‌کنید؟" یا  “Why are you deleting your account?"دلیل خود برای حذف صفحه خود در اینستاگرام را انتخاب می‌کنید.

۴. رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

۵. روی "حذف دائمی حساب من" یا  “Permanently delete my account." کلیک کنید.

اگر از پاک کردن دائمی همه چیز ناراحت هستید یا ترجیح می دهید فقط دور  از شبکه اجتماعی استراحت کنید ، اینستاگرام گزینه غیرفعال سازی موقت را همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم دارد.

اگر فکر می‌کنید پیچیدگی اینستاگرام شما را اذیت کرده و به این دلیل می‌خواهید از حساب خود خارج شوید بهتر است  قبل از اجرایی کردن این تصمیم به سایت فرادرس بروید و به صورت صفر تا صد اینستاگرام را به راحتی یاد بگیرید و مطمئن باشید از این تصمیم خود علاوه بر اینکه صرف نظر می‌کنید بلکه شاید به فکر درآمدزایی از اینستاگرام هم بیفتید.

•  آموزش اینستاگرام از صفر تا صد — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید