در دوره های قبل نیز حتی یک نفر را بنده معرفی نکرده م ومسئولیت با خود شهردار است لذا هر گاه انتقادی داشته باشیم سریع آن را مطرح می کنیم.

واکنش چمران به انتصاب فامیلی در شهرداری تهران / شورا می‌تواند در انتصابات دخالت کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مهدی چمران در حاشیه هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب یکی از نزدیکان شهردار  تهران، گفت: من در جریان نبودم اما موضوع را شنیدم. باید در خصوص آن بپرسم اما قطعا انتصاب بر اساس موضوع نسبت فامیلی نبوده است.

وی افزود: بی تردید یک نفر اگر به شهردار تهران نزدیک باشد می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط آن که توانایی و صلاحیت لازم را داشته باشد. شورا نباید در انتصابات دخالت کند. شورا شهردار را انتخاب می کند ولی در انتصابات دخالت نمی کند. در دوره های قبل نیز حتی یک نفر را بنده معرفی نکرده م ومسئولیت با خود شهردار است لذا هر گاه انتقادی داشته باشیم سریع آن را مطرح می کنیم.

چمران ادامه داد: البته بحث مشورت موضوع دیگری است که در همین انتصابات نیز با برخی از اعضای شورا مطرح شده است بی تردید در این موارد بحث قانون مطرح است که باید اجرا شود و فرقی هم نمی کند که برای شهردار باشد یا برای افراد دیگر قطعا شهردار تهران نیز بر اساس قانون عمل خواهد کرد.البته در مورد استاندارانی که منصوب شدند نیز چنین مواردی شنیده می شود. قطعا اگر فردی که منصوب می‌شود توانایی لازم را نداشته باشد شورا قانونا می تواند انتقاد و سوال و تذکر بدهد که همه این موارد در اختیارات شورا هست.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید