طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و دمای هوای همدان نیز به ۱- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.

گزارش هواشناسی ۴ آبان ۱۴۰۰ / سامانه بارشی جدید در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در ۱۳ استان کشور طی امروز از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در ۲ روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۴ آبان) بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران تشدید می‌شود و در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان نیز طی امروز (۴ آبان) دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، فردا (۵ آبان) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور مورد انتظار است، اظهار کرد: در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان افزود: امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر پنجشنبه (۶ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در نواحی شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ آبان) شدت و گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه‌بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان همچنین دریای خزر و تنگه هرمز را طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) مواج و طوفانی توصیف کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ آبان)  قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ آبان) صاف، گاهی قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و دمای هوای همدان نیز به ۱- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید