مهندسان یک شرکت تولید نوشیدنی‌های گازدار برای اولین بار پلاستیک گیاهی تولید کردند.

تولید پلاستیک گیاهی برای اولین بار

به گزارش سلام نو به نقل از آنا ، گروه‌های تحقیقاتی شواهد امیدوارکننده‌ای در زمینه تولید پلاستیک گیاهی از پلاستیک‌های نفتی به‌دست آوردند. این روش تولید پلاستیک زیست‌تخریب‌پذیر شامل پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات است که ۳۰ درصد آن از مواد گیاهی تشکیل شده و یک ترکیب شیمیایی است که در الیاف لباس، ظروف مایعات و مواد غذایی به‌کارگیری می‌شود.

شرکت کوکاکولا از فناوری پلاستیک گیاهی برای تبدیل قند از ذرت به هیدروکربن استفاده می‌کند که پارازایلین نامیده می‌شود. پارازایلن به صورت گسترده در تولید ترفتالیک اسید برای پلی استر به‌کار می‌رود. ۳۰ درصد از قندهایی که به روش مونواتیلن گلیکول تولید می‌شوند به عنوان مواد اولیه چوب سخت در کارخانه‌های چوب‌بری یا سایر محصولات زباله صنعت چوب استفاده می‌شود.

دانا برید، مدیر تحقیق و توسعه جهانی این شرکت ، می‌گوید: «چالش ذاتی استفاده از بیواتانول این است که شما با سوخت رقابت می‌کنید. ما به راه‌حل MEG برای برطرف کردن چالش نیاز داشتیم. MEG یک فن تصویربرداری عصبی کارکردی برای نقشه‌برداری فعالیت‌های مغز با ثبت میدان‌های مغناطیسی تولید شده توسط جریان‌های الکتریکی، که به‌طور طبیعی در مغز رخ می‌دهند، می‌گویند. همچنین به راهکاری که بتواند از مواد اولیه مانند ضایعات جنگل‌داری یا محصولات فرعی کشاورزی استفاده کند، نیاز داریم. هدف از پلی اتیلن ترفتالات گیاهی ، استفاده از محصولات مازاد کشاورزی برای به حداقل رساندن کربن است.

به اذعان یکی از مدیران ارشد این شرکت « این فناوری آماده تجاری‌سازی است و قصد داریم تا سال ۲۰۳۰ پلی اتیلن ترفتالات با پایه روغن را از بطری های پلاستیکی در اروپا و ژاپن حذف کرده و به‌جای آن از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر استفاده کنیم. به عنوان اولین گام، تعداد محدودی از ۹۰۰ نمونه اولیه بطری گیاهی تولید شده است.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید