سفیر جدید قرقیزستان در ایران، صبح امروز دوشنبه سوم آبان، استوارنامه خود را تقدیم حجت‌الاسلام رئیسی، رییس‌جمهور کرد.

رئیسی استوارنامه سفیر جدید قرقیزستان را دریافت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز(دوشنبه) پس از دریافت استوارنامه «تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران گفت: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان‌های متعدد منطقه‌ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه‌های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و ترانزیت وجود دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطلوب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سطح همکاری‌های دوجانبه را ارتقا داد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور می‌توانند برنامه‌ جدیدی برای ارتقای روابط طراحی کنند، گفت: همکاری‌های سازنده ایران و قرقیزستان می‌تواند به ارتقای سطح تعاملات در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بینجامد.

«تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک آغاز پروسه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای گفت: حضور ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای می‌تواند زمینه گسترش بیش از پیش روابط تهران و بیشکک را فراهم کند.

وی روابط تجاری و بازرگانی، سرمایه‌گذاری مشترک و ترانزیت را از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای گسترش تعاملات دو کشور دانست و گفت: فرارسیدن سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک فرصت مناسبی برای طراحی راهکارهای گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید