مهدی مومن‌خانی، اولین بلاگر خودرو، عقیده دارد که کارِ بلاگری و تولید محتوا برخلافِ تصور عموم مردم، پر از فراز نشیب است.

بلاگری آنقدرها هم که می‌گویند درآمد ندارد!

سلام نو _ سرویس اجتماعی: در بحث بلاگری و اینفلوئنسرها در اینستاگرام تعریف‌های اشتباهی وجود دارد. بعضی‌ها تصور می‌کنند که هرکس حضور فعالی در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر است. در حالی که این طور نیست و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا ‌می‌کند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی می‌دهد، کالاها را نقد و معرفی ‌می‌کند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق ‌می‌کند. با اینکه در سال‌های اخیر، علاقه مردم به بلاگر و اینفلوئنسر شدن افزایش پیدا کرده است، اما باید بگوییم که رسیدن به این هدف راحت نیست. شما باید مهارت‌های مختلفی داشته باشید و همین طور با افراد گوناگونی در ارتباط باشید تا به یک بلاگر موفق تبدیل شوید

مهدی مومن‌خانی، اولین بلاگر خودرو و دارای لیسانس تبلیغات، در گفت‌وگو با سلامِ نو در رابطه با چگونگی شروعِ کارش، گفت: من از سال ۱۳۹۲ کارِ عکاسی ماشین را انجام می‌دادم و سال ۱۳۹۵ در مجله‌ی تخت گاز که مربوط به معرفی خودروها فعالیت خود را آغاز و شروع به نوشتن مطلب کردم، عکاسی می‌کردم و با تختِ گاز، سایت خودرو بانک و همراه مکانیک همکاری داشتم. یک مدتی فعالیتی نداشتم اما بعد از چندوقت دوباره شروع کردم.

این بلاگر خودرو با بیان این‌که بلاگری آنقدرها هم که می‌گویند درآمد ندارد، اضافه کرد: طبیعتا ۵۰ تا ۱۰۰ هزار فالوور رقمی نیست که بتوان از آن کسب درآمد کرد، من به شخصه تمام تلاشم را در یوتیوب میگذارم و تنها راه درآمدم از بلاگری نیست چرا که این شغل وقت گیر است، سناریو نوشتن و ادیت کردن برای یک فرد غیرحرفه‌ای یک روزِ کامل زمان می‌برد. حتی اسپانسری در کارِ بلاگریِ خودرو خیلی مطرح نیست و در این حرفه اسپانسرها معمولا باید نمایشگاه‌ها و یا تعمیرکارها باشند.

 مومن خانی با اشاره به این‌که اگر روزی اینستاگرام از دسترس خارج شود به کار قبلیِ خود بازمی‌گردد، ادامه داد: من قطعا از کسبِ درآمد از شغل قبلی‌ام که که همان خرید و فروش ماشین بود رستوران می‌زدم چرا که این شغل فراز و نشیب‌های بسیاری دارد، از نظرات منفی و توهین به خانواده گرفته تا انگِ عقده‌ای بودن اما به خاطر علاقه‌ی بسیارم به این کار تابحال از تجربه‌اش پشیمان نشدم.

بلاگری آنقدرها هم که می‌گویند درآمد ندارد!

وی با بیانِ این‌که در زمینه خودرو جایی برای آموزش دیدن نیست، افزود: اولین چیزی که این شغل می‌خواهد، داشتن اطلاعات کامل است اما از آنجایی که جایی برای آموزش دیدن نیست باید به صورت تجربی باشد. من از زمانی که در مجله کار می کردم تجربه اش را کسب کردم اما در مورد بلاگر شدن بنده آموزش خاصی ندیدم. آموزش تدوین دیدم که در ایده پردازی کمک کننده بود.

مهدی مومن خانی در پاسخ به این پرسش که سختی‌های بلاگری چیست، گفت: از سخت‌ترین کارها در بخش خودرو، سناریو نوشتن است زیرا اطلاعات خودرویی در ایران به صورت مطلب انگلیسی است که سخت پیدا می‌شود یا سایت‌ها فیلتر است. از دیگر موارد هم می‌توان به هماهنگی با مالک خودرو، نبود امکانات کافی برای رفت و آمد و سختگیریِ پلیس اشاره کرد.  

این بلاگر در پایان با اشاره به این‌که کسانی که می‌خواهند وارد این شغل شوند باید برای توهین در فضای مجازی آماده باشند، گفت: چند توصیه به این دوستان دارم که خارج از توهین است، در ابتدا وارد این کار نشوید. دومین مورد این‌که اگر وارد شدید باید تمام دقت خودتان را بگذارید. سوم این‌که این کار هزینه می‌طلبد و اصلاً رایگان نیست،  آستانه صبرتان باید خیلی بالا باشد زیرا به نتیجه رسیدن خیلی زمان می برد و در آخر باید خیلی متفاوت باشید. ایده جدید به کار ببرید، کارهای تکراری انجام ندهید، بزرگترین خبری که شاید من را اذیت می‌کند این است که همه فکر می‌کنند بلاگری خیلی راحت است اما اینطور نیست. ظاهر قشنگی دارد اما پر از فراز و نشیب است.

کد خبرنگار: ۲۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید