با تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ای برای فرهنگیان ایجاد می‌شود و با ارزش گذاری و رتبه دهی فعالیت معلمان در حوزه آموزش بیشتر می‌شود.

نماینده مجلس: طرح رتبه‌بندی معلمان شامل همه فرهنگیان نمی‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سید غنی نظری خانقاه اظهار داشت: رتبه‌بندی یکی از مطالبات جدی فرهنگیان است که نمایندگان با ارزش و احترامی که برای علم، دانش و فرهنگیان قائل هستند نمی توانند نسبت به وضعیت معیشت معلمان بی‌تفاوت باشند.

نماینده مردم خلخال تصریح کرد: با حل مشکلات معیشتی معلمان کیفیت آموزش در کشور بالا می رود و نگاه به شغل شریف معلمی تغییر می‌کند قطعا افراد زیادی از نخبگان  کشور علاقمند به حوزه تدریس می شوند در گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی این قشر از جامعه  رغبت برای کار در بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بقیه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور علاوه بر دریافت حقوق پایه، حق ماموریت، پاداش و بن کالا دریافت می کنند، اما کارکنان آموزش و پرورش از این مزایا تا حدودی محروم هستند.

نظری خانقاه  وضعیت کارکنان حوزه بهداشت در کشور را  مطلوب دانست و گفت: مشکل بخش سلامت کشور تا حدودی حل شده در بخش فرهنگ هم باید با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان مشکلات آنها حل شود،البته ارزش معنوی، پاداش معلمان است زیرا معلمی شغل نیست  هنر است.

وی با اشاره به جایگاه معلمان در بحث رتبه بندی تاکید کرد: تفاوت هایی از نظر حقوق و مزایا در میان  افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه طولانی تدریس دارد با افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و به امر مقدس تعلیم مشغول است وجود دارد و این قانون جدید به نوعی آموزش را  مهندسی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  افزود: در لایحه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش باید به جایگاهی برسد که بتواند نهادهای دیگر را تغذیه کند.

نماینده مردم خلخال گفت:با تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان انگیزه‌ای برای فرهنگیان ایجاد می‌شود و با ارزش گذاری و رتبه دهی فعالیت معلمان در حوزه آموزش  بیشتر می‌شود.

وی افزود: این فضای رقابتی سالم در طول دوره آموزش با  نحوه تدریس، نوشتن مقاله، اختراع و نوآوری ارزیابی می شود و معلمان با ارتقای رتبه امتیاز،جایگاه اجتماعی کسب می کنند.«معلم استاد» جایگاه بالایی است که شاید در یک شهرستان ۱۰ نفر بتوانند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

نظری خانقاه تاکید کرد: در روند بررسی لایحه رتبه‌بندی باید از حرکت های پوپولیستی خودداری کنیم و نباید همه  افراد مشمول این لایحه شوند رتبه بندی باید شامل کسانی شود که پست سازمانی معلم دارند و به عنوان معلم استخدام شدند.

وی افزود: اگر من به عنوان نماینده مدیرکل آموزش و پرورش شوم نباید از امتیاز رتبه بندی استفاده کنم این اجحاف در حق معلمان است.

نماینده مردم خلخال اضافه کرد: بهبود کیفیت آموزش در کشور زمانی اتفاق می‌افتد که معلم به دنبال شغل دومی نباشد و بعد از اتمام تدریس به دنبال تحقیق و پژوهش برود نه اینکه منتظر پایان وقت کلاس باشد.

وی افزود: اگر بهره‌وری و کارایی  در حیطه آموزش بالا رود  قطعا مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در کشور حل خواهد شد و می‌توان شاهد پیشرفت های خوبی در کیفیت آموزش کشور باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور از لحاظ ساختاری مشکلات چندانی ندارد، گفت: آموزش در کشور تک بعدی نیست و دانش آموزی که برای فراگرفتن تحصیل به مدرسه می‌رود علاوه بر تعلیم، تربیت  را یاد می گیرند و  به وضعیت بهداشتی و تربیت بدنی آنها هم توجه می‌شود ، اگرچه در سال‌های اخیر دانش‌آموزان کشور دچار چاقی شدند و در حوزه بهداشت نیاز به مراقبت های بیشتری دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • معلم IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 2
    اگر حق رادر نظر بگیریم فقط معلمانی که به کلاس میروند لایق رتبه بندی هستند نه کسانی دیگر.مردم از پس بچه های خود برنمی‌آیند معلمی که به کلاس میرود با ۴۰ نفر دآنش آموز باید سروکله بزند بالطبع با اولیا همچنین با کادر مدرسه واداره آموزش وپرورش از ۳ بعد تحت فشار.یعنی خدا میداند اگر تابستان نباشد بیشتر معلمان سکته میکنند.چون در داخل این دانش آموزان هم با ادب وهم بی ادب وهمه جوره پیدا میشود.سنوات ومدرک وتدریس در کلاس از ستونهای اصلی رتبه بندی است.
  • داود از قم IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    رتبه بندی باید شامل افرادی که تدریس دارند بشود.کادر اداری همانند سایر ادارات(حسابدار.کاگزین و.....)با هم مقایسه شوند. 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    معلمهای به لحاظ تدریس ممتاز بخاطر عدم تامین معیشت تلاششو در موسسات کنکوری-تقویتی و خصوصی برای دانش آموزان متمرکز می کنه و حتی خستگی کار برای کنکور خصوصی به کیفیت آموزش مدارس دولتی شدیدا تاثیر گذاشته و الان دانش آموزانی رو در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد ... تحویل می گیریم با آنکه دیپلم گرفته ی آموزش و پرورش هستند اما سواد خواندن و نوشتن ندارند!!!
  • احمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    باید شامل تمام فرهنگیان و بازنشستگان بشود
  • علی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    باید شامل کادر آموزشی شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید