تقریباً ۲ میلیون حیوان در قلمرو حیوانات کل دنیا وجود دارد که بعضی از آن ها با هوش، بعضی تنبل و بعضی دیگر به طور کامل خنگ هستند.

خنگ‌ترین حیوانات دنیا را بشناسید / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها، برخی از حیوانات در جهان هستند که بسیار خنگ می‌باشند و عادت‌های باورنکردنی نیز دارند، حیواناتی که به طور کامل با آن‌ها آشنا خواهید شد.

تقریباً ۲ میلیون حیوان در قلمرو حیوانات کل دنیا وجود دارد که بعضی از آن ها با هوش، بعضی تنبل و بعضی دیگر به طور کامل خنگ هستند، دقیقا مثل ما انسان ها که ترکیبی از این سه مورد هستیم. در این قسمت از گوناگون نمناک قصد داریم خنگ ترین حیوانات دنیا را به شما معرفی کنیم.

تنبل

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

می توان گفت که این حیوان خنگ ترین حیوان روی کره زمین است. او اکثر اوقات روی شاخه درختان می خوابد و حتی برای انجام کار هایی مثل غذا خوردن هم سخت از جای خود بلند می شود. شاید یک بار در هفته کاری انجام دهد و دوباره سریعاً به محل اصلی خودش باز گردد. دلیل اینکه خنگ ترین حیوان روی کره ی زمین نام گرفته این است که هنگامی که می خواهد از درخت بالا برود، شاخه های درخت را گم می کند و زمین خورده و می میرد.

جروبا

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

این جانور جونده در آسیا و آفریقای شمالی زندگی می کند. انرژی بسیار پایینی دارد و رفتار او در پریدن کمی منحصر به فرد است و عجیب و غریب عمل می کند. همچنین در پنهان شدن یا پیدا کردن غذا اصلاً مهارت ندارد.

بوقلمون

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

این حیوانات هم جزء خنگ ترین حیوانات روی کره زمین هستند. آن ها ترجیح می دهند که بیشتر آب بخورند تا اینکه به سراغ غذا بروند؛ حتی شاید زیر باران به دلیل خوردن آب زیاد هم بمیرند و نمی دانند هنگامی که باران می بارد، باید کمی از خودشان محافظت کنند و به آسمان زل نزنند. آن ها یک مشکل ژنتیکی دارند که یک نوع اسپاسم است و باعث می شود بدون وقفه و بدون پلک زدن، به آسمان نگاه کنند؛ حتی زمانی که باران می بارد.

دیو کوسه

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

بله! کوسه ها هم انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها جزء حیوانات خنگ دنیا هستند. این کوسه بسیار تنبل است و نمی خواهد برای پیدا کردن غذا محیط اطرافش را جستجو کند و در نتیجه منتظر می ماند تا یک شکار به نزدیکی او بیاید و بسیاری از اوقات به خاطر همین گرسنگی می میرد. این کوسه بیشتر در سواحل ژاپن یافت می شود.

کوالا

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

کوالا نسبت به سایز بدنش کوچکترین سایز مغزی را دارد. این حیوانات بامزه بیشتر در استرالیا پیدا می شوند. آن ها چهار عدد معده برای هضم غذا دارند. معمولاً برگ اکالیپتوس ماده غذایی مورد علاقه آن ها است اما به هیچ چیز در مورد سلامتی شان عمل نمی کنند. تقریبا ۹۰ درصد کوالاها حتی غذایی که همیشه می خورند را نمی شناسند و به همین دلیل ممکن است چیز هایی سمی بخورند و به خاطر پرخوری جان خود را از دست بدهند، زیرا نمی دانند که چه زمان سیر می شوند.

سبزقبای سینه یاسی

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

این پرنده در کنیا زندگی می کند و جزء خنگ ترین حیوانات سیاره زمین است. او در جاهایی لانه انتخاب می کند که هیچ موجود زنده ای در آن جا زندگی نمی کند و هنگامی هم که شکارچی او را به دام می اندازد، هرگز توانایی فرار ندارد و هدف خوبی برای آن ها می شود. با وجود این که بسیار زیباست اما جزء حیوانات خنگ محسوب می شود.

فلامینگو

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

فلامینگو حیوان بامزه و زیبایی است که نعمت دو عدد پا را دارد اما در اکثر اوقات ترجیح می دهد که از یکی از پاهای خود استفاده کند. به عنوان مثال او فقط روی یکی از پاهایش می خوابد و به همین دلیل جزء حیوانات خنگ محسوب می شود. حتی هنگامی که می خواهد ماهی بگیرد، روی یک پایش می ایستد که همین باعث می شود استراتژی هوشمندانه ای نداشته باشد و موفق به گرفتن ماهی نشود.

کاکاپو

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

کاکاپو یک نوع جغد است که در نیوزلند زندگی می کند. هنگامی که شکارچی را می بیند به شدت وحشت زده می شود و سریعاً به جای فرار کردن، یخ می زند. معمولا از میوه هایی مثل تمشک تغذیه می کند که بسیار در این منطقه کمیاب است. کاکاپوی نر برای جذب کاکاپوی ماده سعی می کند که محیط زندگی او را تمیز کند.

پاندا

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

پانداها حیوانات بسیار بامزه ای هستند اما جزء حیوانات خنگ محسوب می شوند. آن ها رژیم غذایی گیاهی دارند. اصلا حیوانات رمانتیکی محسوب نمی شوند. اگر کاری برای آنها انجام نشود، ممکن است در آینده نزدیک منقرض گردند. در مراقبت از نوزادان خود اصلاً خوب عمل نمی کنند. گاهی اوقات پاندای ماده از دست نوزاد کوچک خود به شدت کلافه می شود و حتی ممکن است بچه خودش را هم بکشد.

وزغ نیشکر

با خنگ‌ترین حیوانات دنیا آشنا بشید

این حیوانات در استرالیا هستند. آن ها هر چیزی که در اطراف خود می بینند را با خودشان همراه می کنند و معمولا حیوانات مرده مثل انواع مار، مارمولک و موش روی کول آن ها سوار است و حتی ممکن است فرزندانشان را بکشند و اجساد شان را نیز با خودشان همراه کنند، بدون این که دلیل خاصی برای این کار وجود داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شیما IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 1
    خیلی جالب بود واقعا از انتخاب های زیباتون سپاسگزارم.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 2
    اطلاعات نداری چرا میزاری اون جغد نیست طوطی است
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    خیلی از پرنده ها مثل طوطی ها هم که به داشتن هوش بالا مشهورن روی یک پا میخوابن و این یک استراتژی زیستی هست و به هیچ عنوان ربطی به خنگ بودن نداره.تصور شما از خنگ بودن این جانوران ناشی از عدم داشتن علم کافی از خود شما است.
  • ی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    چرا اطلاعات ندارید کامنت و... میزارید اخه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید