سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «مولوی امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه طالبان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «مولوی امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امینیان در این دیدار مشکلات اقتصادی را دشمن مشترک ایران و افغانستان خواند و ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و بهداشت افغانستان است.

متقی با اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار توجه ویژه به حل موضوع مهاجران در ایران و گام‌هایی در جهت تسهیل مشکلات آنها شد.

از سوی دیگر «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که در نشست مربوط به افغانستان در روسیه شرکت کرده بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ثبات و امنیت منطقه و کشورهای همسایه افغانستان در گرو شرایطی است که در افغانستان می‌گذرد.

نماینده ایران تصریح کرد: اگر در افغانستان ثبات و امنیت حاکم بود قطعا ثبات و امنیت به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد. بی ثباتی و ناامنی و گسترش تروریسم به همین صورت است.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان تصریح کرد: همگان باید به افغانستان برای برون رفت از این شرایط کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئله حاکمیت افغانستان به عهده مردم افغانستان است و مردم افغانستان متولی تعیین نمایندگان خودشان هستند و ان‌شاءالله امیدوارم شرایطی در افغانستان حاکم شود که دولت مردمی براساس خواسته مردم شکل بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید