این رویداد فرهنگی با حضور برخی شخصیت‌ها و مسئولان پاکستانی از جمله رییس موسسه فرهنگ هنر و زبان پنجابی افتتاح شد.

نمایشگاه مشترک خوشنویسی ایران و پاکستان افتتاح شد

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان ایران و پاکستان توسط خانه ایران در لاهور مرکز ایالت پنجاب و با مشارکت انجمن خوشنویسان پاکستان در گالری هنری پنجاب با حضور محمدرضا ناظری (سرکنسول) و جعفر روناس رئیس خانه فرهنگ ایران افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر هنری از خوشنویسان مشهور ایرانی از جمله علی رضا کدخدایی، کاظم خراسانی و مسعود صفار و ۱۷ خوشنویس ایالت پنجاب از جمله اسلم کمال، همایون خان بنگش، شفیق فاروقی، خالد محمود صدیقی به نمایش گذاشته شد.

این رویداد فرهنگی با حضور برخی از شخصیت‌ها و مسئولان پاکستانی از جمله صغرا صدف (رئیس موسسه فرهنگ هنر و زبان پنجابی)، محمد عاصم چودری (مدیر اجرایی مرکز هنری الحمرا) و مقصود مظهر (رئیس ایوان علم و فن) افتتاح شد.

خالد محمود صدیق رئیس انجمن خوشنویسان پاکستان و دیگر هنرمندان خوشنویس از جمله عرفان قریشی، اسلم کمال، شفیق فاروقی، واجد محمود یاقوت، محمد ضمیر حسن نفیسی، شوکت علی منهاج، زبیر مغول، عثمان غنی، آکاشا ساحل، حافظ زین العابدین، عبدالرحمن عبدو، خان بنگش و محفوظ بت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

سرکنسول ایران در لاهور در سخنانی در این نمایشگاه گفت: افتتاح نمایشگاه خوشنویسان مشهور ایران و پاکستان در شهر لاهور مرکز فرهنگی این کشور باعث تقویت روابط بین دو کشور می‌شود.

وی هنر خوشنویسی را میراث مشترک دو کشور خواند و افزود: امید است پس از پایان همه گیری ویروس کرونا و بهتر شدن وضعیت موجود، سفر هنرمندان ایرانی و پاکستانی به کشور مقابل آغاز و زمینه برای توسعه روابط مردم با مردم هموار شود.

جعفر روناس رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام خود به مناسبت افتتاح این نمایشگاه گفت: عوامل زیادی در گسترش هنر خوشنویسی به عنوان هنر قدسی مطرح است که مهمترین آن این است که با خوشنویسی، آیات قرآن نگاشته می شود و این هنر از این کتاب آسمانی اعتبار می گیرد.

این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز بر روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید