زیبا اقامی، کوهنورد ۴۲ ساله تبریزی، هنگام خروج از طناب برای اتصال به طناب دیگر، بر اثر خطا در ارتفاعات عینالی تبریز سقوط کرد و جانش را از دست داد.

سقوط مرگبار بانوی صخره‌نورد تبریزی از ارتفاعات عینالی

به گزارش سلام نو به نقل از خبر ورزشی، جواد دواتگر، همسر "زیبا اقامی" به تشریح جزئیات این فرجام تلخ پرداخت و گفت: همسرم روز سه شنبه، ساعت ۱۲ بعد از ظهر به همراه همنوردانش به منظور تمرین به کوه عینالی (صخره ایلان اوچان) رفته و به دلیل نبود حمایت از پایین و در رفتگی طناب، از ارتفاع ۲۰ متری سقوط کرده و دو فرزند پنج و ۱۵ ساله خود محروم از مهر مادری ماندند.

همسرم نزدیک به پنج سال ورزش کوهنوردی را تداوم می داد و عضو باشگاه k۲ بود؛ همچنین قرار بود هفته بعد برای گرفتن مدرک کوهنوردی به همدان عازم شوند و دیروز به منظور آخرین تمرین به سمت کوه ها رفتند و چهره خشمگین کوهستان، تراژدی غمگینی به نام ماتم و اندوهی جانکاه را بر دل ما و فرزندان مان حک کرد.

بی تردید همه کوهنوردان با عشق و علاقه به کوهستان سفر می کنند و مایل اند به سلامت به منازل خود بازگردند اما خطری بالفطره در این ورزش وجود دارد که گاهی چون یک دام مهلک عمل می کند و پای کوهنوردان را در این ورطه به گرفتاری و مرگ می کشاند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید