رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: یک قطعه از گونه کمیاب جغد سفید (جغد انبار) برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی‌ در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مشاهده شد.

مشاهده گونه کمیاب "جغد سفید" در آذربایجان‌غربی‌ / عکس

آوات بازیار روز جمعه  اظهار داشت: این گونه کمیاب توسط یکی از اهالی روستای "ملالر" از توابع بخش سیمینه این شهرستان تحویل محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان شد.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، وی افزود: این پرنده به جهت آسیب دیدگی در قسمت بال هایش قادر به پرواز نبود که توسط این روستایی نجات داده شده و هم اکنون در اداره حفاظت محیط زیست بوکان نگهداری و در حال تیمار شدن است.

وی ادامه داد: گزارش ها و مشاهدات ثبت شده نشان می دهد این گونه پرنده در سطح کشور بسیار محدود بوده و جزو پرندگان کمیاب است که برای نخستین  بار در استان و در شهرستان بوکان مشاهده شده است.

بازیار افزود: جغد معمولا یک پرنده شب گرد است و به طور عمده از جوندگان کوچک تغذیه و زندگی در مناطق مسکونی را ترجیح می دهد و معمولا در ساختمان های روستایی، برج‌ها و خرابه‌ها زاد و ولد می کند.وی گفت صدای این پرنده متنوع است و هنگام ترسیدن صدایی شبیه 'هیس' از خود تولید می کند.

به گزارش ایرنا، جغد سفید با نام علمی Tyto alba،۳۴ سانتی‌متر ارتفاع دارد، جغدی است پا دراز ، با رنگ روشن و صورت سفید ، سطح پشتی آن به رنگ نخودی طلایی و دارای خال‌های ریز است و سطح شکمی سفید نسبتا یک دست دارد.

جغد سفید از پرندگان بومی ایران است، در گذشته این پرنده به تعداد کم دیده می شده و اما در حال حاضر از گونه‌های خیلی نادر بشمار می آید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید