جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که آمریکا قوی‌ترین نیروی نظامی تاریخ محسوب می‌شود.

جو بایدن: آمریکا برترین نیروی نظامی در تاریخ جهان است

به گزارش سلام نو به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که چین و روسیه برتری نظامی بر آمریکا ندارند؛ چرا که آمریکا برترین نیروی نظامی در تاریخ جهان محسوب می‌شود.

بایدن در دیداری با رأی دهندگان در بالتیمور که از سوی شبکه سی ان ان برگزار شده بود، گفت: چین، روسیه و بقیه جهان می‌دانند که ما قوی‌ترین ارتش تاریخ دنیا را داریم؛ بنابراین لازم نیست نگران شوید که آیا آن‌ها قوی‌تر خواهند شد یا خیر.

بایدن ادامه ادعاهای خود گفت:، اما ما باید از این مسأله نگران شویم آیا آن‌ها در فعالیت‌هایی درگیر خواهند شد که آنان را در موضعی قرار دهد که دچار اشتباهی فاحش شوند یا خیر.

بایدن در ادامه اعلام کرد به دنبال جنگ سرد با چین نیست؛ اما آمریکا از اصول خود در روابط با پکن کوتاه نخواهد آمد.

او گفت: من وقت زیادی را با شی جین پینگ گذراندم و بیش از هر رهبر دیگر جهانی با او صحبت کردم. برای این می‌شنوید که گفته می‌شود بایدن به دنبال جنگ سرد جدیدی با چین است. من به دنبال جنگ سرد با چین نیستم، می‌خواهم چین متوجه شود ما عقب نشینی نمی‌کنیم و نظرات مان را تغییر نمی‌دهیم.

اظهارات وی در خصوص قدرت برتر بودن آمریکا در حالی بیان می‌شود که رسانه‌های خبری اعلام کرده اند او در سخنانی نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد واکنش واشنگتن در صورت حمله احتمالی چین به تایوان گفته است: آمریکا تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و در صورت بروز هر گونه حمله احتمالی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید