قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۳۲ تومان معامله شد.

آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج‌شنبه پس از کاهش ارزش دلار رشد کمی را تجربه کرد و به ۱۷۸۲ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون بین ۱۷۴۸ دلار تا ۱۸۰۰ دلار معامله شده و دلار ضعیف در معاملات روز پنج‌شنبه این فلز را به بالاترین حد محدوده مذکور رساند. دلار ضعیف‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس گفت: طلا نیروی صعودی ایجاد نکرده زیرا با توجه به ابهامات در خصوص اقداماتی که بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم انجام می‌دهد، روند بازده واقعی معلوم نیست.

بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در پنج ماه گذشته صعود کرده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی محسوب می‌شود، افزایش داده است.

دو مقام بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اگرچه بانک مرکزی باید تعدیل برنامه‌های محرک مالی را آغاز کند اما برای افزایش نرخ‌های بهره هنوز خیلی زود است.

براساس گزارش رویترز، اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند بانک مرکزی انگلیس نخستین بانک مرکزی خواهد بود که در دوران پساکرونا نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد اما نخستین افزایش نرخها پیش از سال آینده انجام نخواهد شد.

طلا اغلب پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی شناخته می‌شود با این حال تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالاتر می برد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۹ مهر تا ساعت ۱۸، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۴۱۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۱۶۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۹۴۰ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۸۹۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۹۵۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۳ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۳۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید