رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اجرای رتبه بندی معلمان تا دو ماه آینده، خبر داد.

خبر خوش درباره رتبه بندی معلمان / حقوق استاد معلمان ۷۰ درصد افزایش می یابد

به گزارش سلام نو به نقل از شما نیوز، حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد. معلمان بازنشسته، نسبت به معلمان شاغل، بیشتر نسبت به حقوق خود اعتراض دارند.
«علیرضا منادی» رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ماده ۳ لایحه به مصوبه ابتدایی بازگشت و معلمان در ۵ رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم طبقه‌بندی می‌شوند.
وی افزود: اگر فردی استاد معلم شود ۷۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت و به ترتیب در رتبه‌های بعدی ۶۰ درصد، ۴۵ درصد و در پایین‌ترین رتبه ۲۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان در سقف تراز بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد، گفت: یکشنبه ۹ آبان مجلس بازگشایی می‌شود و نخستین دستور کار بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان است، پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده رتبه‌بندی معلمان برای اجرا آماده باشد که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ قابل احتساب است.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین، چندی قبل میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال، طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    پناه بر خدا هقتادددرصد معلم اگر دکترا داشته باشد میشود ستادیار معلم و ۴۵ درصد اضافه میشود فقط بگید کدوم معلم آدرس بدید قرارع هفتاد درصد حقوقش اضافه شود هیچ
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    فقط خدابه دادبرسه
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    ذینفعان این طرح فقط دکتر معلم ها هستند آن هم فقط می‌توانند به پله سوم طرح رتبه بندی برسند و ۴۵درصد اضافه میشود به حقوقشان تیتر بهتر هم می‌توانستید بزنید تا شأن معلم حفظ شود به حقوق دکتر معلم ها ۴۵درصد اضافه می‌شود،ان هفتاد درصد را یک دکتر معلم هفت خوان را باید بگذراند تا به هفتاد درصد برسد
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    ۴۵درصد به حقوق دکتر معلم ها اضافه میشود که پنج درصد معلمان هستند آن هفتاد درصد شامل یک نفر از یک میلیون نفر میشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید