لیمو ترش خواص متعددی را ارائه می کند که آن را به یک ماده اولیه عالی در دستورالعمل های زیبایی ارگانیک مختلف تبدیل می کند.

فواید باورنکردنی لیمو ترش برای زیبایی پوست و مو

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران؛ برای افرادی که به استفاده از محصولات طبیعی در رژیم زیبایی خود تمایل دارند، میوه های خانواده مرکبات، به ویژه لیمو ترش یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانند مد نظر قرار دهند. این میوه حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان های مفید دیگر برای سلامت پوست است.

لیمو ترش خواص متعددی را ارائه می کند که آن را به یک ماده اولیه عالی در دستورالعمل های زیبایی ارگانیک مختلف تبدیل می کند. به عنوان نمونه، آب لیمو ترش می تواند تولید چربی پوست را کاهش دهد و حتی خواص ضد باکتری داشته باشد. در ادامه با چند روش برای استفاده از لیمو ترش به منظور بهبود شرایط پوست و مو بیشتر آشنا می شویم.

آیا لیمو ترش می تواند موها را روشن کند؟

پاسخ مثبت است. آب لیمو ترش حاوی اسید سیتریک است که کوتیکول های مو را باز کرده و رنگدانه طبیعی مو را از هم جدا می کند. با افزودن نور خورشید که اثر روشن کنندگی طبیعی روی مو دارد، می توان تغییر رنگ مو و روشن‌تر شدن آن را تجربه کرد. البته، تاثیر آب لیمو ترش به عنوان یک روشن کننده تا حد زیادی به رنگ موی فرد بستگی دارد. هرچه رنگ طبیعی مو تیره‌تر باشد، تغییر آن دشوارتر خواهد بود زیرا حاوی رنگدانه بیشتری است.

نکته منفی این روش آن است که اسیدیته آب لیمو ترش می تواند موجب خشکی، فر شدن و شکنندگی مو شود. برای پیشگیری از بروز این شرایط می توانید آب لیمو ترش را به سرعت شسته و در نهایت از یک نرم کننده مو استفاده کنید.

هایلایت مو با آب لیمو ترش

اگر روشن‌تر کردن رنگ مو با آب لیمو ترش امکان‌پذیر است، چگونه باید این کار را انجام داد؟ افزون بر ارزان‌تر و طبیعی‌تر بودن نسبت به رنگ موهای شیمیایی، استفاده از آب لیمو ترش آسان‌تر نیز است.

شما می توانید آب لیمو ترش را در یک بطری اسپری ریخته و آن را با آب رقیق کنید. این ترکیب را روی بخش هایی از مو که قصد دارید روشن‌تر بنظر برسند، اسپری کنید تا مرطوب شود. برای یک یا دو ساعت زیر نور خورشید قرار بگیرید. استفاده از کرم ضد آفتاب را برای محافظت از پوست فراموش نکنید. موی خود را با آب شسته و در نهایت از یک نرم کننده مو استفاده کنید.

مبارزه با آکنه

آب لیمو ترش از خواص ضد باکتری سود می برد، از این رو ممکن است بتوان از آن برای مبارزه با آکنه استفاده کرد. در ادامه یک اسکراب صورت ساده که می تواند در این زمینه مفید باشد، معرفی شده که می تواند به کاهش استفاده از مواد شیمیایی برای بهبود آکنه کمک کند.

مواد لازم:

- یک چهارم فنجان آب لیمو ترش تازه

- یک چهارم فنجان آب

- نصف فنجان جو دوسر پرک (به عنوان لایه‌بردار عمل می کند)

- نصف قاشق غذاخوری عسل (برای نرمی پوست)

روش آماده سازی:

تمام مواد را در یک کاسه ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را برای 30 ثانیه روی صورت خود ماساژ دهید.

در نهایت صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

جوانسازی با تونر خیار و لیمو ترش

ترکیب لیمو و خیار در قالب یک تونر می تواند فواید قابل توجهی را برای صورت شما به ارمغان بیاورد. آنتی اکسیدان های موجود در خیار و ویتامین C فراوان در لیمو ترش موجب می شود تا این ترکیب طبیعی برای آبرسانی، کاهش تورم، و تسکین پوست تحریک شده به گزینه ای عالی تبدیل شود.

در یک ظرف، دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، نصف فنجان برش های خیار، و سه فنجان آب سرد را ترکیب کنید. همچنین می توانید چند برش لیمو در صورت تمایل به این ترکیب اضافه کنید.

پس از پاکسازی پوست و پیش از استفاده از مرطوب کننده، با استفاده از پنبه یا پد این ترکیب را روی صورت خود بمالید.

این تونر خیار و لیمو ترش را می توانید برای یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

اسکراب نمک و لیمو ترش

اسکراب های نمک گزینه ای خوب برای لایه‌برداری هستند. با افزودن لیمو ترش، ترکیبی در اختیار خواهید داشت که به روشن شدن پوست نیز کمک می کند. برای پوست های حساس می توان از شکر به جای نمک استفاده کرد تا یک اسکراب شکر لیمو شکل بگیرد که ترکیبی با سایندگی کمتر است.

پوست یک لیمو ترش، یک فنجان نمک کوشر، و نصف فنجان شیر بادام را به خوبی با هم ترکیب کنید.

ابتدا، پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

سپس، اسکراب را با استفاده از حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید.

در نهایت، پوست خود را با آب شستشو داده و خشک کنید.

درخشش مو

بدون در نظر گرفتن این که از شامپو استفاده می کنید یا خیر، آب لیمو ترش می تواند کدری حاصل از آب سخت و بقایای موادی مانند شامپو و صابون روی مو را کاهش داده و درخشش بیشتری به آن ببخشد. همچنین، لیمو ترش می تواند به پیشگیری از چربی مو کمک کند که برای افرادی با پوست سر چرب مفید است.

دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

این ترکیب را به آرامی روی مو خود ریخته و از ورود آن به چشم ها جلوگیری کنید.

اجازه دهید این ترکیب برای حداقل یک دقیقه روی مو باقی بماند و در نهایت موی خود را با آب شستشو دهید.

ماسک صورت لیمو ترش

از آب لیمو ترش می توان برای آماده کردن ماسک های صورت استفاده کرد. آنتی اکسیدان های موجود در آب لیمو ترش با محو کردن لکه های تیره و تغییر رنگ به بهبود شرایط ظاهری پوست کمک می کند.

همچنین، آب لیمو ترش را می توان با مواد طبیعی دیگر ترکیب کرد تا ماسک های صورت با فواید مختلف شکل بگیرند. به عنوان نمونه، استفاده از زردچوبه می تواند به کاهش التهاب کند، و ماست دارای اثرات آرامش بخش بوده که برای بهبود مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی مفید است.

از بین بردن جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه در نتیجه گرفتگی منافذ پوست با چربی بیش از حد و سلول های مرده پوست شکل می گیرند. اسید سیتریک موجود در آب لیمو ترش می تواند به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و همچنین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در مبارزه با جوش های سرسیاه عمل کند. آب لیمو ترش از تولید چربی بیش از حد پیشگیری می کند و بیرونی‌ترین لایه سلول های پوست را تجزیه می کند که می تواند به معنای گرفتگی کمتر منافذ در وهله نخست باشد.

زمانی که از آب لیمو ترش برای از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده می شود، از دیگر مواد پشتیبان رایج می توان به عسل برای خواص شفابخشی و شکر برای لایه‌برداری اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید