هر صرافی متمرکزی می‌تواند دارایی شما را به علت این که از کشوری تحریم شده هستید مسدود کند. اگر تتر با دولت آمریکا به توافق برسد و بخواهد قوانین آن را اعمال کند می‌تواند دارایی شما را در هر کیف پولی فریز کند.

آمریکا بیت کوین ایرانی‌ها را مسدود می‌کند؟ / چند راه برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال

سلام نو سرویس اقتصادی: بازار ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین و اتریوم، یکی از مقصدهایی است که ایرانیان این روزها به آن چشم دوخته‌اند و امید دارند که با تکیه بر آن حداقل ارزش پول خود را حفظ و کمی بر آن اضافه کنند. اما این روزها این بازار با وجود سودهای بزرگ، باعث نگرانی مردم شده است.

ماجرا و مشکل چیست؟ ماجرا این است که دولت آمریکا از فرصتِ مانع تراشی چین بر سر راه ارزهای دیجیتال استقبال کرده است و می‌خواهد با استفاده از این فرصت به بازیگر اول این بازار تبدیل شود. در گام ابتدایی هم می‌خواهد که جلوی تامین مالی خلاف‌کاران و البته کشورهای تحت تحریمش را بگیرد.

خبرگزاری رویترز از اعلام موضع خزانه‌داری آمریکا در مورد استفاده از رمزارزها در کشورهای تحریم شده‌ای مانند ایران و کره شمالی خبر داده و تایید کرده است که وزارت خزانه داری آمریکا به صرافی‌های ارزهای دیجیتالی هشدار داده است که در صورت وقوع هر جرمی نظیر پولشویی، تامین مالی تروریسم و نقض تحریم‌ها باید آماده مجازات باشند چرا که این مساله در حال تبدیل شدن به یک مشکل مستقیم برای اقتصاد آمریکا است.

این هشدار می‌تواند باعث شود تا صرافی‌های متمرکز، که اصلی‌ترین سکوی حضور ایرانی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال هستند، دست به مسدود کردن دارایی کاربران ایرانی بزنند. همچین احتمال دارد تتر، به عنوان اصلی‌ترین استیبل کوین بازار، دست به مسدود کردن دارایی‌های ایرانی‌ها بزند. پیش از این صرافی مشهور بایننس ابتدا خدمات دهی به کشورهای تحریم شده آمریکا را متوقف کرد و سپس به مرور احراز هویت را برای تمام کاربران خود اجباری کرد.

حالا سوال اینجا است که آیا قوانین آمریکا می‌تواند باعث مسدود شدن دارایی‌هایی ایرانیان شود؟ اگر کلیدهای خصوصی یا همان سید کیف پول شما تنها در اختیار شما است و از کیف پول‌های اشتراکی استفاده نمی‌کنید نیازی نیست نگران ضبط شدن دارایی خود باشید. اگر از صرافی‌های غیرمتمرکز هم استفاده می‌کنید باز هم نیازی به نگرانی ندارید.

با این همه چند مسئله وجود دارد. هر صرافی متمرکزی می‌تواند دارایی شما را به علت این که از کشوری تحریم شده هستید مسدود کند. اگر تتر با دولت آمریکا به توافق برسد و بخواهد قوانین آن را اعمال کند می‌تواند دارایی شما را در هر کیف پولی فریز کند.

برای فرار از چنین عواقبی چه باید کرد؟

۱- دارایی خود را روی صرافی متمرکز نگه ندارید.

۲- از کیف پول‌های مطمئن و ترجیحا سخت افزاری استفاده کنید.

۳- کار با صرافی‌های غیرمتمرکز را یاد بگیرید که قوانین آمریکا یا کشورهای دیگری روی آن‌ها موثر نیست.

۴- از استبیل کوین‌های امن‌تری مثل دای(DAI) استفاده کنید.

۵- از وی‌پی‌ان مشهور و مطمئن با آی پی ثابت استفاده کنید یا دنبال تهیه وی‌پی‌اس باشید.

۶- به هیچ وجه دنبال جعل مدرک برای صرافی‌های متمرکز نباشید.

۷- اخبار روز دنیای رمز ارزها را دنبال کنید.

۸- برای خرید و فروش‌های معمول یا خرید و انتقال به کیف پول از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 3
    امریکا غلط کرده باترامپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید