برندهای زیادی در حوزه ساعت سازی مشغول کار هستند و هر کدام طرفداران و مشتریان خاص خود را دارند اما در این بین برخی برندها قدیمی‌تر هستند و شهرت بیشتری هم دارند.

ساعت سیتیزن به چند دسته تقسیم می‌شود و چه مشخصاتی دارد؟

سیتیزن یک برند مشهور ژاپنی است که از عمر آن بیش از  ۱۰۰ سال می‌گذرد. ساعت‌های این برند به کیفیت و قیمت مناسب مشهور هستند. سیتیزن همواره می‌کوشد کیفیت محصولات خود را افزایش دهد و در این مسیر از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌کند. در این مطلب بررسی می‌کنیم انواع ساعت سیتیزن کدام است و هر کدام برای چه کسانی مناسب‌تر هستند.

ساعت‌های سیتیزن از نظر نوع موتور به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

سیتیزن کوارتزی (دارای باتری)

این گروه از ساعت‌ها برای ادامه کار انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می‌کنند. این ساعت‌ها از نظر قیمت ارزان‌ترین گروه محصولات سیتیزن به شمار می‌آیند که برای افرادی که به دنبال خرید محصولات اقتصادی هستند بهترین گزینه به شمار می‌آیند. دقت این محصولات سیتیزن بسیار بالا است و هر چند وقت یکبار به تعویض باتری نیاز دارند.

سیتیزن مکانیکی (اتوماتیک)

این سری محصولات سیتیزن موتورهای اتوماتیک دارند و محصولات میان رده این برند به شمار می‌آیند. این ساعت‌ها برای ادامه فعالیت به باتری نیاز ندارند و انرژی مورد نیاز موتور را از طریق انرژی مکانیکی حرکت لنگر کوک به دست می‌آورند. این ساعت‌ها یک وزنه فلزی دارند که به موتور متصل شده است، با هر حرکت دست این وزنه جابه‌جا شده و انرژی مکانیکی لازم برای کار کردن ساعت را تامین می‌کند. این انرژی داخل ساعت ذخیره می‌شود و به صورت محدود وقتی روی دست نباشد هم به کار کردن ادامه می‌دهد. با این وجود اگر ساعت مکانیکی مدت زیادی بی‌حرکت بماند از کار خواهد ایستاد.

ساعت سیتیزن به چند دسته تقسیم می‌شود و چه مشخصاتی دارد؟

سیتیزن شارژ نوری (اکودرایو)

این سری محصولات برگ برنده سیتیزن است که بیشترین فروش را داشته در سراسر جهان مشهور است. این ساعت‌ها طراحی خاص خود را دارند و به کمک یک پنل نوری انرژی مورد نیاز برای عملکرد موتور را از طریق انواع نور طبیعی و مصنوعی دریافت می‌کند. انرژی نوری در داخل ساعت به انرژی الکتریکی تبدیل شده و به باتری داخل ساعت منتقل می‌شود. با هر بار شارژ این سری از محصولات سیتیزن می‌تواند ۶ ماه به راحتی و حتی در تاریکی مطلق کار کند.

هر کدام از این موتورها مزایا و معایب خاص خود را دارند و کاربر بسته به نیاز خود و انتظاری که از محصول می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند. طی سال‌های اخیر سری اکودرایو سیتیزن پیشرفت زیادی داشته و به همین دلیل مورد توجه خریداران و طرفدران صنعت ساعت سازی قرار گرفته است.

ساعت‌های کوراتزی قدیمی‌ترین مدل از ساعت‌ها هستند که حالت کلاسیک دارند و تقریبا هنوز هم همه برندها چند مدل از این محصولات را تولید می‌کنند. قیمت مناسب دقت بالا و عملکرد خوب باعث شده با وجود پیشرفت تکنولوژی این ساعت‌ها همچنان پر فروش باشند. اگر طرفدار تکنولوژی هستید احتمالا ساعت‌های مکانیکی و ساعت اکودرایو برای شما انتخاب جذاب‌تری خواهند بود اما اگر قیمت اولویت اصلی شما است ساعت‌های کوارتزی سیتیزن را پیشنهاد می‌کنیم.

موتورهای ساعت سیتیزن چگونه هستند؟

تمامی قطعات ساعت مچی سیتیزن در داخل کشور ژاپن و کارخانه‌های این برند تولید می‌شوند. موتورهای ژاپنی به کیفیت و دقت بالا مشهور هستند و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. بسیاری از برندهای ساعت سازی موتورهای خود را از کشور ژاپن تامین می‌کنند و خریدار با شنیدن نام موتور ژاپنی اطمینان حاصل می‌کند که این محصول باکیفیت است.

 سیتیزن برای ساعت مچی‌های اصل خود از موتورهای اختصاصی میوتا استفاده می‌کند که با نظارت متخصصان این شرکت در داخل شرکت تولید می‌شوند. این موتورها بسیار دقیق هستند و مقاومت بسیار بالایی هم نسبت به ضربه و نفوذ آب دارند.

پیش از آنکه ساعت مچی این برند را خریداری کنید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید موتورهای اصل ژاپن روی مدل انتخابی شما نصب شده باشند.

آیا موتور تنها نقطه قوت ساعت‌های سیتیزن است؟

موتور اصل ژاپن تنها یکی از نقاط قوت ساعت‌های سیتیزن به شمار می‌آید. این برند طراحی‌های متنوع اسپرت را در دسترس کاربران قرار داده و تنوع رنگ این محصولات هم بسیار بالا هستند. یکی دیگر از مزایای محصولات سیتیزن آن است که کاربر به راحتی می‌تواند آن‌ها را با پیراهن‌ها مجلسی و کت و شلوار ست کند.

سیتیزن خط تولید جداگانه‌ای برای ساعت‌های مچی زنانه و مردانه دارد و توانسته با ارائه قابلیت‌های متنوع و قیمت مناسب سهم بزرگی را از بازار را به دست آورد به نحوی که به یکی از بزرگترین برندهای ساعت سازی جهان تبدیل شده است. صفحه بزرگ، متوسط یا کوچک فرقی نمی‌کند این برند برای تمام سلیقه‌ها مدل‌های اختصاصی طراحی کرده است.

جنس بدنه این ساعت‌ها معمولا استیل ضد زنگ است و بسته به کاربری محصول از بهترین مواد اولیه برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. خدمات پس از فروش و گارانتی ساعت‌های سیتیزن هم در سطح مطلوبی است و در ایران قطعات آن به راحتی یافت می‌شود.

کلام آخر

ستیزن یکی از برندهای شناخته شده ساعت مچی است که با تولید انبوه محصولات خود توانسته است سهم بزرگی از بازار را به دست آورد. ساعت‌های این برند کیفیت بالایی دارند و با کمک موتورهای اصل ژاپنی سال‌ها با کیفیت و دقت اولیه کار می‌کنند. با توجه به شهرت و محبوبیت این ساعت‌ها طی سال‌های اخیر برخی افراد سودجو اقدام به فروش محصولات تقلبی و فیک به جای اصل کردند، برای اینکه فریب این افراد را نخورید حتما ساعت سیتیزن خود را از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنید. ساعت مچی انتخاب شما باید با استایل کلی و سلیقه‌تان مطابقت داشته باشد، تنوع محصولات سیتیزن زیاد است فقط کافی است برای پیدا کردن مدل دلخواه خود کمی وقت بگذارید و محصولات مختلف این برند را با دقت بررسی کنید. اگر یکی از مدل‌های ساعت مچی سیتیزن را انتخاب کردید باید بگوییم می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. دسترسی به این محصولات در ایران آسان است و تقریبا بخش عمده‌ای از ویترین اغلب مغازه‌ها به محصولات سیتیزن تعلق دارد. سیتیزن برای آن‌ها که به لاکچری بودن اهمیت نمی‌دهند و کیفیت و قیمت برای آن‌ها مهم است بهترین انتخاب است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید