در ادامه این گزارش ۵ روش خانگی آورده شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان رشد ابرو را سریعتر کرد.

۵ روش خانگی آسان برای رشد ابرو

به گزارش  سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طول زندگی به دلایل مختلف ممکن است دچار ریزش ابرو شویم، در این گزارش به ۵ روش برای رشد مجدد ابروها اشاره شده است.

ابروها از اهمیت زیادی برخوردارند، زیرا بر ظاهر ما تأثیر می‌گذارند، اما به دلایل مختلف مانند عدم تعادل هورمونی، کمبود مواد مغذی و کندن بیش از حد، ممکن است شش تا هشت ماه طول بکشد تا ابروها به حالت رشد طبیعی خود برگردانید.

در ادامه این گزارش ۵ روش خانگی آورده شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان رشد ابرو را سریعتر کرد.

 روغن کرچک

روغن کرچک حاوی موادی است که می‌تواند هورمون‌های رشد ابرو را تحریک کند و با توجه به اینکه هیچ ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نشده، استفاده از آن هیچ ضرری برای پوست و نواحی ابرو نخواهد داشت.

یک بند انگشت خود را آغشته به روغن کرچک کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ابروهای خود را با همان انگشت ماساژ داده و اجازه دهید این روغن به مدت ۳۰ دقیقه بر روی ابروهای شما باقی بماند سپس با آب ولرم آن را پاک کنید. این عمل را یک تا دو هفته انجام دهید، اما اگر در روزهای ابتدایی دچار سوزش در ابرو یا نواحی ابروها شدید، دیگر آن را ادامه ندهید.

 روغن نارگیل و پوست لیمو

مخلوطی که از روغن نارگیل و پوست لیمو به دست می‌آید مطمئنا می‌تواند به رشد مجدد ابروهای شما کمک کند؛ به این ترتیب که ۱/۴ فنجان روغن نارگیل را بردارید و آن را در یک ظرف تمیز با پوست تکه تکه لیمو مخلوط کنید و سپس مخلوط را در محل تاریک به مدت دو هفته قرار دهید.

این مخلوط را برداشته و روزانه قبل از خواب با استفاده از پنبه روی ابروهای خود بمالید. مدت زمانی محدودی برای استفاده از این محلول مشخص نشده البته تا زمانی که پوست صورت نسبت به این محلول واکنش نشان دهد.  توجه داشته باشید که تا دو ساعت بعد از استفاده از این محلول در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

 آلوئه ورا

اگر از روش‌های فوق تاثیر نگرفتید، پیشنهاد می‌کنیم که شیره برگ آلوئه ورا را روی آن‌ها امتحان کنید. برگ‌های آلوئه ورا را خرد کنید و آب آن را به آرامی روی ابروهای خود ماساژ دهید. اثر تعدیل کننده آلوئه ورا به بهبود پوست و افزایش رشد کمک می‌کند.

 پیاز

گوگرد موجود در آب پیاز می‌تواند به رشد سریع‌تر و متراکم موهای ابرو کمک کند. یک پیاز را خرد کنید و آب آن را با کمک پنبه زیر پوست ابرو بمالید. پس از استفاده، تا ساعت‌ها صورت خود را نشورید تا از مزایای کامل آب پیاز استفاده کنید.

 دانه شنبلیله

با آسیاب چند دانه شنبلیله خمیری درست کنید و آن را قبل از خواب یا صبح زود قبل از دوش گرفتن روی ابروها بمالید. همچنین می‌توانید روغن بادام را در این خمیر مخلوط کنید. خواص روغن بادام به مرطوب کردن پوست ابروی شما کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید