رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: در این شرایط واکسیناسیون کرونا هم به حد مطلوب نرسیده و این شرایط می تواند کشور را در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دهد.

 کشور در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دارد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه جلسه امروز (۲۸ مهر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اشاره به شروع فصل سرما و عدم رعایت مطلوب پروتکل های بهداشتی، گفت: متاسفانه در این شرایط واکسیناسیون کرونا هم به حد مطلوب نرسیده و این شرایط می‌تواند کشور را در آستانه بروز موج ششم کرونا قرار دهد و انتظار رسیدن این موج را داریم.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در این شرایط گفت: احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ۱۵ آبان ماه بالاست، اما هنوز در این زمینه تصمیم قطعی در ستاد ملی کرونا گرفته نشده است.

گویا گفت: در زمینه بازگشایی مدارس دستورالعمل‌هایی با همکاری وزارت وزارت آموزش و پرورش تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده و بر اساس این دستورالعمل‌ها مدارس باید برای بازگشایی، شرایط بهداشتی را مهیا کنند.

وی افزود: قطعا شیوه نامه های بهداشتی در مدارس بگونه ای خواهد بود که کمترین میزان ابتلا را داشته باشیم.

گویا به واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال اشاره کرد و افزود: با انجام واکسیناسیون خطر کرونا در میان این دسته دانش آموزان به حداقل می رسد.

وی درخصوص بازگشایی مدارس ابتدایی با وجود عدم واکسیناسیون کرونا برای این گروه سنی نیز گفت: این گروه سنی کمترین احتمال ابتلا به کرونا را دارند و می‌توان با رعایت پروتکل ها مدارس ابتدایی را هم بازگشایی کرد.

وی افزود: در حال حاضر مرگ و میر در میان افراد واکسن زده به ندرت اتفاق می‌افتد و این افراد در صورت ابتلا به کرونا کمتر بستری می‌شوند و عوارض کرونا در آنها کمتر است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان انواع واکسن های کرونا نیست، گفت: در این میان طبق بررسی های صورت گرفته واکسن های ایرانی عوارض کمتری نسبت به دیگر واکسن های کرونا داشته اند.

گویا در خصوص واکسیناسیون اجباری کرونا هم گفت: سیاست دولت سیزدهم و نیز سیاست وزارت بهداشت بحث اقناع سازی است و نه اجباری کردن واکسیناسیون کرونا. باید به حدی به مردم آگاهی بدهیم که خود آنها برای تزریق واکسن کرونا راغب شوند، نه اینکه بخواهیم آنها را مجبور کنیم.

این مسئول افزود: قطعا اگر مردم اثرات واکسن را ببینند و فوت افراد واکسن نزده را مشاهده کنند، برای تزریق واکسن کرونا راغب خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    مدارس را بازگشایی نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید