سعی نکنید یکباره و کامل عادت مصرف قند را ترک کنید. این کار فقط احتمال هوس ناگهانی و شدید برای مصرف شیرینی را بیشتر می‌کند و مانند پیگیری بسیاری از رژیم‌های غذایی، بی‌نتیجه خواهد ماند.

 ترک اعتیاد به شکر با پنج روش آسان

شکر در بسیاری از محصولات مانند رب گوجه‌فرنگی یافت می‌شود و ما اغلب متوجه آن نمی‌شویم.

به‌گزارش سلام نو به نقل از فرارو، این در حالی است که متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند کالری دریافتی حاصل از قندها نباید بیش از ۱۰ درصد کل کالری دریافتی روزانه باشد. در اینجا پنج مرحله نسبتاً ساده معرفی شده که به شما در ترک مصرف قند کمک می‌کند:

بر تغذیه روزانه نظارت کنید: برای شروع کاهش مصرف قند، ابتدا باید بدانید که واقعاً چقدر قند در روز مصرف می‌کنید و منابع قند مصرفی شما چیست. سعی کنید رژیم غذایی معمولی خود را برای چند روز پیگیری کنید، برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید و قند و نوع قندی که می‌خورید را بررسی کنید. به‌احتمال زیاد از یافتن قند در برخی از غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید، شگفت‌زده می‌شوید.

قند را یکباره ترک نکنید: سعی نکنید یکباره و کامل عادت مصرف قند را ترک کنید. این کار فقط احتمال هوس ناگهانی و شدید برای مصرف شیرینی را بیشتر می‌کند و مانند پیگیری بسیاری از رژیم‌های غذایی، بی‌نتیجه خواهد ماند.

در مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی دقت کنید: فقط به این دلیل که چیزی «بدون قند» است، به معنی سالم بودنش نیست. بسیاری از تنقلات بدون قند حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند آسپارتام و استویا هستند که سالم نیستند. انتخاب این جایگزین‌های شیمیایی حتی ممکن است مانند مصرف قند شما را معتاد کند. مغز به طعم شیرین جایگزین‌های قند واکنشی مشابه نحوه واکنش به قند طبیعی نشان می‌دهد و باعث ترشح موادی می‌شود که میل به خوردن چیزهای شیرین را ایجاد می‌کند.

ذهنتان را منحرف کنید: خود را از شرایطی که باعث خوردن شیرینی می‌شوند دور نگه دارید. اگر به عنوان مثال می‌دانید که ضعف شما در خوردن شیرینی‌ها عمدتاً در عصر و شب است، بلافاصله بعد از شام مسواک بزنید و نخ‌دندان بکشید، این کار شما را وادار می‌کند که بعد از آن چیز شیرینی را در دهان خود قرار ندهید.

جایگزین‌های مفید را بشناسید: گزینه‌های زیادی وجود دارد که خوردن آن‌ها شما را دچار بیماری‌های ناشی از مصرف قند نمی‌کند؛ مثل چای گیاهی به جای نوشیدنی‌های شیرین، میوه‌های مختلف یا سالاد میوه. شما باید جایگزین‌هایی را انتخاب کنید که حس محرومیت از قند را از شما دور کنند.

اگر به مصرف مقادیر نسبتاً زیادی شکر در روز عادت دارید، این تغییرات تدریجی ممکن است باعث ایجاد عوارض ترک قند شود و شما احساس خستگی، سردرد و ... کنید. حتی افرادی هستند که در اثر ترک قند علائم آنفلوآنزا را گزارش می‌دهند. اغلب این علائم طی چند روز تا یک هفته از بین می‌روند. در برخی افراد ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، مثلا تا دو تا سه هفته، بنابراین صبور باشید تا بدن شما به مصرف کمتر قند عادت کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید