ظرفیت تولید روغن این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است و مدیران آن قصد داشتند ظرفیت فعلی تولید را افزایش دهند.

یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید روغن در کشور آتش گرفت / کمبود روغن در راه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، انبار یکی از کارخانه‌های بزرگ روغن در اراک آتش گرفته است. برخی می‌گویند این آتش‌سوزی ممکن است باعث کاهش تولید شود. آیا کمبود روغن جدی است؟

براساس گزارش‌ها، بخش زیادی از سوله‌های کارخانه طبیعت از بین رفته است. این کارخانه در شهرک صنعتی مامونیه در استان مرکزی است که از سال ۹۱ فعالیت خودش را در تولید انواع مواد غذایی از جمله روغن آغاز کرد.

هر چند گفته می‌شود که ظرفیت تولید روغن این کارخانه ماهانه ۱۰ هزار تن است و مدیران آن قصد داشتند ظرفیت فعلی تولید را افزایش دهند اما حالا با آتش سوزی ایجاد شده این سوال وجود دارد که آیا در تولید روغن این کارخانه مشکل ایجاد می‌شود؟

آنگونه که ایسنا گزارش داده آتش‌سوزی به خط تولید این کارخانه نرسیده است. از طرف دیگر تولیدکنندگان هم می‌گویند مردم نگران کمبود روغن نباشند.

امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن روغن نباتی به تجارت‌نیوز گفت: همه تولیدکنندگان دست به دست می‌دهند تا این کارخانه سریع به چرخه تولید برگردد و مشکلی در بازار ایجاد نشود. بنابراین چنانچه کمبودی در توزیع روغن هم به وجود آید تمام کارخانه‌ها با افزایش تولید سعی در برطرف کردن این مشکل دارند.

او ادامه داد: نیمه نخست امسال رکورد تولید شکسته شد. در نیمه سال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن روغن تولید شده است و مشکلی در تامین روغن وجود ندارد. در شبکه توزیع و فروشگاه‌ها هم کمبودی نداریم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌ها به شرایط عادی برگشته‌اند و مشکلی در تامین روغن ندارند. تولیدکنندگان می‌گویند شرایط تولید مناسب است.

روغن نباتی موجود شد

مشاهدات میدانی هم نشان می‎دهد در قفسه فروشگاه‌ها روغن موجود است. حتی روغن نباتی‌هایی که در نیمه نخست سال با سختی تولید می‌شد حالا اما مشکل ورقه و مواد اولیه آنها برطرف شده است و تولید روغن نباتی هم افزایش پیدا کرده است.

تولیدکنندگان می‌گویند تقاضای کاذبی برای خرید روغن وجود ندارد. همچنین فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش آنلاین هم روغن را با تخفیف به مردم می‌فروشند.

آیا یارانه روغن حذف می‌شود؟

این روزها یکی از مشکلات تولیدکنندگان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. آنها می‌گویند با حذف ارز دولتی قیمت کالاها ممکن است افزایش داشته باشد. پیش از این اما رئیس جمهور به مردم وعده داده بود که ارز دولتی را حذف می‌کند و مابه التفاوت آن را در قالب یارانه به مردم می‌دهد.

هر چند که دولت بابت اجرای این برنامه هنوز سردرگم است و راه حل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نمی‌داند. حالا گفته می‌شود در صورت اجرای این سناریو با فرض تخصیص این رقم بین مشمولان یارانه معیشتی به تعداد ۶۰ میلیون نفر به هر نفر در طی سال بیش از سه میلیون تومان ( در هر ماه بیش از ۲۵۳ هزار تومان) تعلق خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید