مردم سیمان نمی‌خرند چون قیمت‌ها ثابت شده و دپوی سیمان دیگر توجیه اقتصادی ندارد. حتی در برخی از استان‌ها و مناطق مختلف تهران به دلیل رقابت سنگین، سیمان با نرخ کمتری عرضه شده اما با این حال مشتری برای خرید وجود نداشته است.

سیمان روی دست کارخانه‌ها ماند!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازار سیمان آرام شد و قیمت سیمان در یک ماه گذشته بدون تغییر ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم دیگر تمایلی به خرید سیمان ندارند. البته پیش از این هم تولیدکنندگان گفته بودند در صورتی که برق کارخانه‌ها تامین شود سیمان دیگر گران نمی‌شود.

هر پاکت سیمان ۲۴ هزار تومان

دبیر انجمن صنعت سیمان به تجارت‌نیوز می‌گوید: هر پاکت سیمان در بورس کالا با قیمت ۲۴ هزار تومان فروخته می‌شود و هر تن سیمان ۴۸۰ هزار تومان است. همچنین سیمان فله‌ای هم با قیمت ۳۴۵ هزار تومان فروخته شده است.

عبدالرضا شیخان توضیح داد: عرضه سیمان هم در یک ماه گذشته به بورس کالا زیاد شده است. یعنی کارخانه‌ها هر هفته یک میلیون و ۲۳۰ هزارتن سیمان به بورس کالا عرضه می‌کنند اما با این حال تقاضا برای خرید سیمان کم شده است. بعضی اوقات نرخ سیمان‌ در بورس کالا ارزان‌تر از ۲۴ هزار تومان می‌شود اما با این حال خریداری وجود ندارد.

او بیان کرد: مردم سیمان نمی‌خرند چون قیمت‌ها ثابت شده و دپوی سیمان دیگر توجیه اقتصادی ندارد. حتی در برخی از استان‌ها و مناطق مختلف تهران به دلیل رقابت سنگین، سیمان با نرخ کمتری عرضه شده اما با این حال مشتری برای خرید وجود نداشته است.

همچنین برخی از انبوه‌سازان می‌گویند به دلیل افزایش هزینه‌ها تا حدودی ساخت مسکن متوقف شده است.

مردم براساس نیاز روز سیمان می‌خرند

همچنین در چند ماه گذشته برخی از سازندگان به دلیل تعهداتی که به مردم داشتند از ترس کمبود سیمان مجبور بودند که تقاضای خود را برای خرید سیمان افزایش دهند.

حالا اما با عرضه برق به کارخانه‌ها دیگر ترسی برای کمبود سیمان ندارند و کالاهای خود را براساس نیاز روز می‌خرند.

دبیر انجمن صنعت سیمان با اشاره به وضعیت بازار بیان کرد: قیمت سیمان در بازار آزاد هم ثابت مانده است. در گذشته در ویترین مغازه‌ها سیمانی وجود نداشت و برخی سیمان را احتکار کرده بودند اما حالا در ویترین مغازه‌ها سیمان به تعداد متقاضیان موجود و کمبودی تاکنون گزارش نشده است.

پیش از این هر کیسه سیمان با قیمت ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شد. در یک ماه گذشته اما قیمت هر پاکت سیمان بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

در شهریور ماه عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود: «حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود ۴۰ هزار تومان است. به مردم توصیه می‌کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای ۴۰ هزار تومان بود آن را نخرند!»

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید