در این مطلب کاربردی قصد ما آشنا کردن شما با ساخت شماره مجازی، مزایای آن و برنامه‌های مربوط به آن است.

ساخت شماره مجازی رایگان | معرفی ۸ نرم افزار ساخت شماره مجازی یا virtual number بصورت رایگان

در سال‌های اخیر استفاده از شماره‌های مجازی به طور مداوم در حال افزایش است زیرا ثابت شده برای مشاغلی که می‌خواهند هزینه‌های خود را کاهش دهند، اعتبار خود را افزایش دهند و در سطح جهانی رشد کنند شماره مجازی بسیار کاربردی است و به همین دلیل استفاده از رسانه‌ها و برنامه‌هایی که شماره مجازی را ارائه می‌دهند افزایش یافته است ولی چون کار با آن دشوار می‌باشد باید اطلاعات خود را بالا ببرید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شماره‌ی تلفن مجازی یک شماره‌ی همراه است که می‌توانید بدون نیاز به سیم کارت اصلی در دستگاه‌ تلفن همراه‌تان از آن استفاده کنید. همچنین شما قادر به استفاده از شماره‌ی مجازی در چندین دستگاه یا در چندین شبکه‌ی اجتماعی هستید که تعداد آن‌ها محدود  است؛ شماره‌ی مجازی یک راه حل عالی برای مشاغل است.

این شماره‌های مجازی به طور کلی توسط یک سرویس مختص شماره‌ی مجازی ارائه می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای برقراری تماس یا ارسال پیام از طریق دستگاه تلفن همراه استفاده کرد همچنین بسته به سرویس ممکن است لازم باشد برنامه‌ای را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود بارگیری کنید تا به وسیله‌ی آن کار خود را انجام دهید.

شماره‌های مجازی نسبت به شماره‌های همراه واقعی دارای خدمات بیشتری به ویژه برای مشاغل هستند و شماره‌های مجازی جایگزین مناسبی برای تلفن‌های دارای سیمکارت واقعی هستند چون آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند هزینه‌های خود را کاهش دهید و شماره تلفن‌های خود را کنترل و مدیریت کنید و اعتبار خود را در سطح جهانی بالا ببرید.

شماره‌ی مجازی رایگان یک شماره تلفن بین‌المللی است که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با سراسر جهان ارتباط برقرار کنید پس برای ساخت این شماره به طور حتم باید دانش خود را از زیرپایه محکم و استوار سازید در شبکه‌های فراوانی می‌توان از شماره مجازی رایگان استفاده کرد به طور مثال:

در برخی از مشهورترین وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارند مانند فیس بوک، تیک تاک، اینستاگرام، وی چت، توئیتر و برخی دیگر از رسانه‌های اجتماعی که به عنوان خدمات رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند مانند تلگرام، یوتیوب، لاین، واتساپ، اسنپ چت، میکروسافت و موارد دیگر، نیاز به شماره مجازی احساس می‌شود و برای ورود به این پیام رسان‌ها نیاز به شماره تلفن همراه است که می‌توان در این زمینه از شماره تلفن مجازی رایگان کمک گرفت.

شماره مجازی چیست؟

شماره‌ی مجازی به عنوان شماره‌گیر مستقیم داخلی (DID) یا به عنوان شماره‌های در دسترس شناخته می‌شود همچنین این شماره‌ها شماره تلفن بدون خط مستقیم است و معمولا طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که تماس‎های دریافتی را به یکی از شماره‌های تلفن از پیش تعیین شده انتقال دهد این شماره مانند یک شماره معمولی در تلفن همراه عمل می‌کند مشترکین شماره‌های مجازی بدون نیاز به خرید سخت‌افزار اضافی و با استفاده از نرم‌افزارهای متعدد موجود می‌توانند بدون صرف هزینه از این شماره‌ها استفاده کنند.

شماره‌ی مجازی یک شماره تلفن است که تماس‌های ورودی را به هر تعداد شماره تلفن از پیش تعیین شده ارسال می‌کند؛ به این شماره‌ها شماره‌ی پیگیری، شماره تلفن مجازی یا شخصی نیز گفته می‌شود.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان — راهنمای جامع

کاربرد شماره‌های مجازی در مشاغل

یک شرکت واقع در چین می‌تواند شماره تلفن مجازی رایگان با پیش شماره‌ی لس‌آنجلس یا لندن بدون پرداخت هزینه‌ای داشته باشد یا مثلا ممکن است یک شرکت، شماره مجازی لندن را بخواهد که تماس‌های ورودی را به تلفن همراه خود هدایت کند و در کنار آن ممکن است ۲۰ کارمند در دفتر مشغول به کار  باشد که به دلیل قرنطینه کووید ۱۹ مجبور به کار در خانه باشند و باید شماره تلفن ثابت دفتر اصلی خود را به عنوان یک شماره مجازی برای مسیریابی تماس‌ها به مقصدهای متعدد یعنی شماره کارکنان آن شرکت تنظیم کند پس شماره تلفن مجازی در این مواقع بسیار کاربردی است.

شماره‌های مجازی در بین مراکز تماس که در یک کشور یا در چند کشور در منطقه زمانی مختلف قرار دارند بسیار محبوب هستند و پوشش ۲۴ ساعته و روزانه را ارائه می‌دهند. با دور شدن دنیای تجارت از دفاتر و محیط‌های اداری ثابت، شماره‌های مجازی این فاصله را پر می‌کنند و از روندهای رو به رشد مربوط به مشاغل کوچک، استارتاپ‌ها یا حتی مشاغل با چندین کارمند را حمایت می‌کنند و هم‌اکنون از شماره‌های مجازی برای مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی استفاده می‌کنند، علاوه بر این سایر کاربران شماره‌های مجازی بین‌المللی، مهاجران و مسافرانی هستند که می‌دانند دوستان و خانواده‌ی خود در خانه می‌توانند با استفاده از یک تماس محلی با آن‌ها تماس بگیرند.

بازاریابان یا برخی از شرکت‌ها از شماره‌های مجازی برای کمپین‌های مختلف بازاریابی یا کانال‌های رسانه‌ای مختلف استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه پیگیری می‌دهند که کدام کمپین یا رسانه چه نوع ترافیکی را به ارمغان می‌آورد و بتوانند در انجام کارهای خود سرعت کافی را به خرج دهند تا مشتریان را راضی نگه دارنند.

سایت فرادرس آموزشی را برای راه اندازی استارت آپ ها تهیه نموده است و از طریق لینک زیر قابل دریافت است. 

برای آموزش ایجاد کسب و کار نوآورانه —کلیک کنید

چگونه می‌توانیم یک شماره مجازی رایگان بسازیم؟

بستگی به این دارد که شماره مجازی رایگان کدام کشور را می‌خواهید در برخی از کشورهای جهان شماره DID وجود دارد که به واسطه‌ی شماره آن منطقه یعنی پیش شماره آن کشور، شماره‌ی مجازی رایگان ارائه می‌دهد، به طور مثال در آمریکا، برای داشتن شماره مجازی رایگان تنها داشتن یک گوشی کافی است و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت؛ اما در برخی دیگر برای داشتن این شماره تلفن باید هزینه پرداخت کنید یا کارت اقامت و شهروندی خود را ارائه دهید، مثلاً در طرح شماره‌گذاری، آمریکای شمالی شماره‌های مجازی را به عنوان خدمات ارتباطات شخصی ارائه می‌دهد؛ در انگلستان این‌ شماره‌ها به عنوان کد مبادلات محلی هستند که می‌توانند به عنوان شماره مجازی تنظیم شوند.‌

مزایای داشتن شماره تلفن مجازی چیست؟

استفاده از شماره تلفن واقعی برای کسب و کار ایده آل نیست و ممکن است کارمندان زیادی وجود داشته باشد که ممکن است نیاز به استفاده از شماره برای اهداف پشتیبانی یا تماس داشته باشند همچنین از قدیم شرکت‌ها، تلفن‌های مختلفی را با شماره‌های مختلفی می‌خرند که می‌تواند گران باشد یا مدیریت آن سخت باشد و مقیاس‌پذیر نباشد از طرف دیگر برخی از مشاغل کوچک‌تر گاهی اوقات به کارمندان اجازه می‌دهند از شماره تلفن شخصی صاحب کسب و کار استفاده کنند که این کار چندان عمل خوبی نیست.

شماره مجازی مدیریت تماس‌ها و پیام‌های تجاری شما را آسان می‌کند و استفاده از این شماره برای چندین کارمند در انواع مشاغل کارآمد و بسیار مفید است.

جدا از راحت بودن، شماره‌های مجازی بسیار ارزان‌تر از شماره تلفن‌های واقعی هستند از آنجایی که می‌توانید از یک شماره مجازی مشابه در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید تنها چیزی که  نیاز دارید یک شماره‌ی مجازی است علاوه براین با این شماره می‌توانید تعداد زیادی حساب در واتساپ یا تلگرام ایجاد کنید که برای مشاغل با حضور بین‌المللی گزینه جالبی است.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان — راهنمای جامع

 از مزایای دیگر شماره مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. امکان دسترسی بهتر می‌شود

 شماره تلفن‌های مجازی راحت و رایگان برای شماره‌گیری از کشور مربوطه است به عبارت دیگر، هیچ کس در ایالات متحده هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شماره‌گیری از ایالات متحده پرداخت نمی‌کند و هنگامی که یک کسب و کار رایگان را تبلیغ می‌کند مشتریان می‌دانند که می ‌توانند به راحتی از طریق تلفن به آن تجارت دسترسی داشته باشند و کسب و کاری است که برای مشتریان به راحتی در دسترس باشد علاوه بر آن، این شماره بهتر از شماره تلفن همراه غیر قابل دسترسی عمل خواهد کرد زیرا شماره مجازی رایگان گسترده‌تر از شماره تلفن همراه معمولی است.

۲. بهبود خدمات به مشتریان

مشتریان نمی‌خواهند برای تماس با هر کسب و کاری پول بپردازند آنگاه اگر مشتری سوال یا نگرانی داشته باشد و نتواند با مشاغل تماس بگیرد راضی نخواهد بود و این قضیه ممکن است نظر نامطلوبی در مورد تجارت را برای مشتریان ایجاد کند یا بدتر از آن به سمت رقیب حرکت کند، ارائه خدمات عالی به مشتریان برای مشاغل مهم است همچنین یک بررسی منفی می‌تواند بسیار برای آن‌ها مضر باشد.

۳. اعتبار کسب و کار خود را با شماره مجازی چند برابر کنید

هر شرکت چند ملیتی موفق را در نظر بگیرید، همه آن‌ها از شماره‌های مجازی محلی و رایگان استفاده می‌کنند و شماره‌های رایگان باعث ایجاد فضای حرفه‌ای با مشتریان می‌شود در حالی که شماره تلفن‌های محلی به مشتریان اجازه می‌دهد تجارت را به عنوان یک عملیات محلی و آشنا درک کنند؛ مشاغل برجسته از شماره تلفن‌های مجازی استفاده می‌کنند علاوه بر این شرکت می‌تواند از یک شماره تلفن مجازی سود ببرد به جای تکیه بر تلفن همراه شخصی خود و برای برقراری تماس. شماره تلفن‌های مجازی همچنین شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته برای کمک به توسعه کسب و کار است.

۴. تجارت خود را از طریق آن اداره و ایمن کنید

 شماره تلفن‌های مجازی دقیقا مانند شماره‌ی عادی هستند  و مجازی بودن آن به این معناست که آن‌ها به هیچ خط تلفن وصل نیستند بلکه می‌توان آن‌ها را از طریق پنل آنلاین مدیریت کرد و کارآفرینان می‌توانند مشاغل خود را بدون توجه به جایگاهی که در جهان دارند، اداره کنند. همچنین می‌توانند با آموزش حفاظت از اطلاعات در اینترنت خود را از همه جهات ایمن کنند.

•  آموزش محافظت از اطلاعات در اینترنت — کلیک کنید 

این روزها مشاغل قادر به معامله با مشتریان از سراسر جهان هستند برای مشاغل با مشتریان در کشورهای خارجی و مشاغل هوشمند در سراسر جهان شماره تلفن‌های مجازی بهترین گزینه است.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان — راهنمای جامع

معمولاً می‌توان از یک شماره تلفن مجازی برای ارسال تماس‌ها به شماره تلفن‌های مختلف استفاده کرد دقیقا مثل یک شماره تلفن معمولی حتی می‌توان برای آن روز هم تعیین کرد مثلا بین ۳ یا ۴ روز تماس‌های دریافتی به محل کار فرد و آخر هفته به تلفن همراه فرد منتقل شود در زیر به معرفی چند نمونه از بر نامه‌های کاربردی که در این زمینه استفاده می‌شود می‌پردازیم.

۱. TALKATONE:

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که بدون هزینه و دشواری وارد یک پیام‌رسان شوید یا به عبارت دیگر ارتباطات تلفن همراه خود را در سراسر جهان و هر پیام رسانی که تمایل داشتید گسترش دهید این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که تماس بگیرید، پیام ارسال کنید، چت کنید و با دوستان و خانواده خود به راحتی ارتباط برقرار کنید و تنها برنامه ای است که می‌توانید با ساخت شماره در آن هم با داخل کشور هم با خارج از کشور ارتباط برقرار کنید.

۲.TEXTME:

یکی دیگر از برنامه‌ها به نام تکست می است که یک راه حل ارتباطی برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهد این برنامه یک شماره تلفن حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند در تلفن همراه یا تلفن ثابت موجود استفاده شود. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد شماره مجازی خود را بدون هیچ زحمتی منتقل کنید.

۳.TEXT FREE:

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تصاویر ارسال و پیام بفرستید که می‌توانید بیشتر از یک شماره اضافه کنید.

۴. TEXTNOW :

یک برنامه شماره تلفن مجازی رایگان است که می‌توانید از آن برای دریافت فوری شماره مجازی استفاده کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید، ثبت نام کرده و یک شماره مجازی را انتخاب کنید سپس، می‌توانید شروع به برقراری تماس یا ارسال پیام با استفاده از شماره مجازی کنید. این سرویس کاملا رایگان است بنابراین برای دریافت شماره مجازی جدید نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید اگر می‌خواهید یک تجربه بدون تبلیغات و داده‌های با سرعت بالا داشته باشید حتی اگر می‌خواهید از برنامه‌ای استفاده کنید که نیاز به شماره واقعی نداشته باشد این برنامه بهترین گزینه برای شما است که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای در آن ثبت نام کنید.

۵. massagebird :

یک پلتفرم ارتباطی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی یک شماره مجازی برای توسعه تجارت خود دریافت کنید و یکی از معدود برنامه‌های شماره تلفن مجازی است که گزینه جریان ساز را در اختیار شما قرار می‌دهد این یک گزینه عالی برای شبیه‌سازی و آزمایش نحوه‌ی عملکرد شماره مجازی جدید شما با تماس‌های تلفنی پیام‌های متنی و غیره است علاوه بر این، می‌توانید تمام کانال‌های ارتباطی خود را با یک شماره مجازی در یک صندوق ورودی یکپارچه کنید این می‌تواند برای کسانی که چنین نماینده پشتیبانی مشتری دارند بسیار راحت باشد این همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط خود را با کاربران افزایش دهید و تجربه‌ی آن‌ها را در سایت شما بهبود بخشد.

۶. GRASSHOPPER :

یکی از راحت‌ترین اپلیکیشن‌های شماره تلفن مجازی برای استارتاپ‌ها است این برنامه برای کمک به مشاغل کوچک برای استفاده از شماره‌های مجازی برای کاهش هزینه‌ها و انجام تجارت از هر نقطه از جهان طراحی شده است این سرویس همچنین شامل طیف‌های گسترده‌ای از شماره‌های مجازی برای کسب و کار شما مانند شماره‌های رایگان محلی است یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این برنامه این است که اگر قبلاً از شماره مجازی سرویس دیگر استفاده کرده‌اید، همه داده‌های خود را به این برنامه منتقل کنید.

۷. گوگل ویس:

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های رایگان شماره مجازی است که می‌توانید از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید از آنجایی که این برنامه یکی از سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل است می‌توانید آن را به سایر برنامه‌های فضای مرتبط با گوگل در چندین دستگاه مرتبط کنید که کار را بسیار راحت می‌کند علاوه بر این مانند سایر برنامه‌های کاربری بسیار ساده و آسان را دارد.

۸. PENPHONE:

 اگر می‌خواهید یک شماره مجازی برای کسب و کار خود با قیمت مقرون به صرفه داشته باشید این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های شماره مجازی می‌باشد این برنامه دارای تمام ویژگی‌ها و عناصری است که برای استفاده از شماره‌های مجازی به آن احتیاج دارید و شامل بسیاری از ویژگی‌های اضافی است که واقعا می‌تواند تجارت شما را به سطح بالایی برساند. این برنامه دارای پیام‌های جهانی و گزینه‌های تماس است که می‌تواند برای ارتباطات بین‌المللی مفید باشد به طور مشابه چندین گزینه برای صندوق ورودی اختصاصی یا پاسخ خودکار و موارد دیگر نیز وجود دارد.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان — راهنمای جامع

مناسب‌ترین اپلیکیشن کدام است؟ اگر می‌خواهید یک سیستم قوی با ویژگی‌های متنوع برای شماره تلفن مجازی خود داشته باشید دو برنامه  MASSAGEBIRD و GRASSHOPPER گزینه‌های عالی برای ساخت شماره مجازی رایگان هستند ولی اگر شماره مجازی را به صورت رایگان می‌خواهید از  TEXTNOWو GOOGLE VOICE گزینه‌های بسیار مناسبی هستند سرانجام اگر به دنبال یک سرویس تلفن مجازی مقرون به صرفه برای راه اندازی شماره مجازی خوب که همه‌ی آپشن‌ها را داشته باشد هستید OPENPHONE یک انتخاب بسیار عالی است.

به طور خلاصه شماره‌های مجازی یک جایگزین عالی به جای شماره‌ی واقعی برای مشاغل هستند شما می‌توانید از آن‌ها در هر نقطه‌ای از جهان استفاده کنید همچنین آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهید ولی اگر به دنبال این هستید که شماره مجازی رایگان بسازید باید آموزش ببینید سایت فرادرس با مجرب ترین و متخصص ترین اساتید شما را در این راه همراهی می‌کند این سایت دارای آموزش ترفندهای تلگرام  و آموزش حفاظت از اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی است  که همه  این آموزش‌ها در دنیای امروز بسیار کارآمد است.

•  آموزش ترفندهای تلگرام— کلیک کنید 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید