با یک محاسبه ساده می شود فهمید که به راحتی با خشک کردن نان و نفروختن آن، نانوایی می تواند هر نان را به قیمت دو برابر به فروش برساند.

روش جدید و عجیب نانوایی‌ها برای فروش نان به قیمت دو برابر!

به گزارش سلام نو، روزنامه خراسان در گزارشی به بررسی کسب و کار فروش نان خشک به دامداری‌ها پرداخته.

در این گزارش می‌خوانید:

* نان تنها جان پناه سفره های ایرانی هاست. با این حال، خبرها حاکی از آن است که برخی از نانوایی ها نان را می پزند اما نمی فروشند و می‌گذارند بیات و خشک شود و سپس آن را با کیلویی 3 هزار و 400 تومان سود بیشتر به دامداری ها می فروشند!

* برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از فروش نان به عنوان خوراک دام خبر داده اند؛ اتفاقی که در ماه های اخیر با توجه به گرانی نهاده های دامی دایما مورد توجه بوده است اما چرا نانوایی ها حاضر به این کار هستند؟ با توجه به قیمت نان هم اکنون قیمت هر کیلو نان پخته شده با آرد دولتی کیلویی 3 هزار و 600 تومان تمام می شود در حالی که قیمت نان خشک کیلویی 7 هزار تومان است. با یک محاسبه ساده می شود فهمید که به راحتی با خشک کردن نان و نفروختن آن، نانوایی می تواند هر نان را به قیمت دو برابر به فروش برساند.

* پیش از این مجتبی عالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در تیرماه از افزایش مصرف نان خشک در دامداری‌ها خبر داده و  گفته بود: «در شرایط کنونی سامانه بازارگاه ،نهاده تخصیص نمی‌دهد یا حداکثر ۱۰ درصد نیاز دامدار را تامین می‌کند که جواب گوی چند روز نیاز تولید کننده است، بنابراین دامدار مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد با نرخ‌های بالاست و با توجه به نرخ بالای نهاده در بازار سیاه، دامداران مجبور هستند تا به واحدهای نانوایی سفارش نان خشک بدهند یا کاه که تاثیر منفی در تغذیه دام دارد، مصرف کنند.»

* اشتباهاتی که پیش از این طی سال های اخیر در زمینه قیمت گذاری‌ها و خریدهای تضمینی به صورت زنجیره وار انجام شده، آسیب‌های فراوانی را به صنعت نان وارد کرده است، از یک سو با عملکرد ضعیف در خرید تضمینی گندم از کشاورزان، آن‌ها را نسبت به کشت جدید بی میل کرده و از سوی دیگر با مدیریت نادرست در تامین نهاده‌های دامی که قیمت این محصولات را هم بالا برده، سبب شده که فروشندگان بذر، بذری را که می‌تواند در نهایت به آرد و نان تبدیل شود به دامداران بفروشند تا خوراک دام‌ها شود و به دلیل به صرفه نبودن خرید نهاده‌های دامی، دامداران هم به خرید نانی که می‌تواند خوراک مردم باشد، رو می آورند؛ رویه‌ای که ضرر آن مستقیما متوجه نانوایان و مردم است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید