ابراهیم رئیسی اگر چه از قبل از انتخابات و حتی تا بعد از آن وعده جبران زیان مالباختگان بورسی را داده بود اما حالا درباره بورس کمتر از قبل صحبت می‌کند.

سیگنال‌های مهم ابراهیم رئیسی برای بورس

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شب گذشته رئیس جمهور درباره موضوعات مختلف اقتصادی صحبت کرد که سیگنال‌های مهمی را به بازار سهام داد.

ابراهیم رئیسی شب گذشته در برنامه تلویزیونی درباره موضوعات مختلف اقتصادی صحبت کرد. محورهای اصلی سخنان رئیس جمهور درباره کسری بودجه، نگرانی نسبت به خزانه، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه جدید برای اقتصاد با طرح ساخت مسکن و احتمال تداوم تورم البته با رشد کمتر بود.

ابراهیم رئیسی اگر چه از قبل از انتخابات و حتی تا بعد از آن وعده جبران زیان مالباختگان بورسی را داده بود اما حالا درباره بورس کمتر از قبل صحبت می‌کند.

رئیسی قبل از نتایج انتخابات گفته بود، با دستوری کردن قیمت‌ها نمی‌توان بازار سهام را اداره کرد بلکه باید سازوکاری برای رفع موانع در بازار ایجاد شود اما همچنان نه تنها راهکاری برای رفع نوسانات شاخص کل در نظر نگرفته شده است بلکه با سلیقه‌ای برخورد کردن درباره صنایع مختلف و سیاست‌های دستوری روند بازار هر روز بدتر از دیروز شده است.

رئیس جمهور حتی زمانی که در ساختمان بورس هم حضور یافته بود درباره باقی مانده ۲۰۰ میلیون دلاری که قرار بود به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود صحبت کرده بود اما همچنان خبری از تزریق این پول نیست.

به نظر می‌رسد صحبت‌های شب گذشته رئیسی سیگنال‌های خطرناکی را برای نرخ دلار به همراه داشته باشد. همچنین با وجود آنکه رئیسی تمایل خود را از ادامه دادن مذاکرات برجام نشان داد اما همچنان ابهام در مذاکرات برجام ادامه راه بازار سهام را سخت کرده است.

کارشناسان بازار سهام زمانی که رئیس جمهور ایده ساخت یک میلیون مسکن ارزان در هر سال را داد، پیش‌بینی کردند ممکن است فشار مضاعفی به تولیدکنندگان مصالح ساختمای، صنایع سیمانی و فولادی وارد شود وهنوز تغییری در این سیاست دولت ایجاد نشده است و به قوت خود باقی است.

همچنین برخی دیگر از کارشناسان گفته بودند اگر دولت جز فروش سهام راه دیگری مثل فروش اوراق را برای پوشش کسری بودجه خود در پیش بگیرد، ضربه بزرگی به بازار سهام وارد می‌شود که به نظر می‌رسد روند این روزهای بازار سرمایه نشان از فروش اوراق از سمت دولت دارد.

رئیسی شب گذشته درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم صحبت کرد و حذف این ارز از اقتصاد کشور را ضروری دانست. به عقیده کارشناسان بازار سرمایه با وجود آنکه شرکت‌های بورسی در وضعیت ارزندگی قرار دارند اما اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی هم حذف شود روند سودآوری آن‌ها بیشتر می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های رئیسی تصمیمات دولت در آینده نزدیک رنگ و بوی افزایش تورم را دارد زیرا برای کسری یودجه، ساخت مسکن ارزان و کنترل نرخ ارز و تورم راهی جز استقراض از بانک مرکزی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • تتت IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    اون پول هایی که از فروش نفت به وجود می اد تقسیم کن بین مردم فلک زده
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    جناب رعیسی لاعقل رو حرفتون باشید بورسو برگردونید به مردم بدبخت
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    با سلام جناب اقای رئیسی به خدا بنده خونه فروختم گذاشتم داخل بورس تو را قسم می دهیم به خون امام حسین (ع)کمکمون کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید