به طور کلی باید بگوییم که سردردهای کرونایی می توانند قبل یا بعد از بروز علائم بیماری، ظاهر شوند. جالب است بدانید که بعضی از افراد ممکن است حتی بعد از بهبودی نیز این سردردها را تجربه کنند. افراد مبتلا ممکن است این علائم را بین ۴ تا ۱۴ روز تجربه کنند و گاهی این سردردها تا ۴ هفته ادامه پیدا می کند.

آیا سردرد می تواند نشانه کرونا باشد؟

 کرونا یک بیماری همهگیر عفونی می باشد که ممکن است با مشکلات شدید تنفسی نیز همراه باشد. امروزه بسیاری از افراد درگیر این بیماری خطرناک هستند و در بسیاری از موارد حتی منجر به مرگ افراد شده است. این بیماری علائم متفاوتی دارد که از شایع ترین آن‌ها می توان به مشکلات تنفسی، سردرد و از بین رفتن حس بویایی و چشایی اشاره نمود. بهترین روش برای پیشگیری از بیماری کرونا، مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می باشد. توصیه می‌شود در صورت بروز هرگونه علائم از جمله سردرد، در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کرده و نسبت به تست PCR اقدام نمایید. گروه تخصصی هومکا آماده ارائه خدمات در زمینه‌های پزشکی و درمانی به شما عزیزان می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی از خدمات ویزیت پزشک در منزل این تیم بهره‌مند شوید. در این مقاله تصمیم داریم شما را با ویژگی‌های سردرد ناشی از کرونا بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

سردرد؛ یکی از نشانه‌های بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سردرد یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین علائم بیماری کرونا می باشد اما بسیاری از بیماری های دیگر هم می‌توانند منجر به سردرد شوند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر سردردی نشانه ابتلا به کرونا نیست. طبق گزارشات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، کرونا دارای ۱۱ نشانه اصلی می باشد که شامل موارد زیر هستند:

۱. تب و لرز

۲. سرفه‌های شدید

۳. مشکلات تنفسی و تنگی نفس

۴. خستگی مزمن

۵. درد عضلات و بدن درد

۶. سردردهای شدید

۷. از بین رفتن حس چشایی و بویایی

۸. خشک‌شدن گلو

۹. گرفتگی و یا آبریزش از بینی

۱۰. حالت تهوع و استفراغ

۱۱. اسهال

بنابراین، اگر سردرد شما بیش از اندازه بود، توصیه می‌شود که حتما سایر علائم این بیماری را در خود بسنجید.

علائم کرونا

چرا کرونا منجر به سردرد می‌شود؟

کرونا تاثیرات گوناگونی را در بدن انسان می‌گذراند و محققان همچنان در حال بررسی این تاثیرات هستند. پس از وارد شدن ویروس کرونا به جریان خون، بدن دچار التهاب می شود که ناشی از سیتوکین‌ها می‌باشد. سیتوکین‌ها همان پروتئین‌هایی هستند که برای پاسخ و مقاومت در برابر عفونت در بدن آزاد می‌شوند. سیتوکین‌ها در بدن انسان گردش پیدا کرده باعث بروز علائمی مانند تب، التهاب و درد در مغز و در نتیجه سردرد شوند. سردرد کرونا می‌تواند ناشی از تاثیرات این بیماری بر مغز باشد و حتی ممکن است به دلیل کم‌آبی بدن و یا گرسنگی باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۱۳ درصد از مبتلایان کرونا دچار سردرد شده اند. به گفته افرادی که میگرن مزمن را  تجربه کرده‌اند، سردردهای ناشی از کرونا با دردهای ناشی از میگرن متفاوت می‌باشد. سردردهای کرونا بسیار فشرده و دردناک هستند و به طور معمول هنگامی که با علائمی مانند تب یا سرفه همراه می‌شوند، شدت می‌یابند.

سردرد ناشی از کرونا چقدر طول می‌کشد؟

به طور کلی می توان گفت که سردرد کرونا، در همه گروه های سنی بسیار شایع می باشد. طبق آمار به طور متوسط، از هر ده نفر مبتلا به کرونا حدود هفت نفر دچار سردرد می‌شوند. اگر در ابتدای دوران بیماری دچار سردرد شوید، این دردها به طور متوسط بین سه تا پنج روز طول خواهد کشید. ممکن است برخی از افراد مدت زمان طولانی‌تری از سردردهای ناشی از کرونا رنج ببرند و در واقع این دسته از افراد به سندرم پست کرونا مبتلا شده اند این سردرد ها به مرور زمان کاهش پیدا می کنند و در نهایت بهبود می یابند.

تست کرونا

شناخت ویژگی های سردرد کرونا

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، زمانی می‌توان سردرد را نشانه بیماری کرونا دانست که همراه با سایر علائم این بیماری باشد.  سردرد یکی از شایع‌ترین علامت‌های کرونا می‌باشد که ممکن است به دلیل بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر نیز ایجاد شده باشد.  به همین دلیل تصمیم داریم در این بخش شما را با بعضی از مشخصات سردرد کرونا آشنا کنیم:

·        دردهای متوسط و دردهای بسیار شدید

·        احساس فشار و ضربات ناشی از درد در قسمت سر

·        احساس درد در دو طرف سر (درد دو طرفه)

·        دردهای مداوم و طولانی بیش از سه روز

·        مقاومت در برابر مسکن‌های معمولی

دقت داشته باشید که هر سردردی نشانه ویروس کرونا نیست. پس در صورتی که  دچار سردرد همراه با علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس شدید، به  پزشک متخصص مراجعه کنید و آزمایش کرونا را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم که خود را قرنطینه خانگی کنید و از خدمات ویزیت پزشک در منزل تیم تخصصی هومکا استفاده کنید.

سردرد کرونا چه زمانی بروز پیدا می کند؟

به طور کلی باید بگوییم که سردردهای کرونایی می توانند قبل یا بعد از بروز علائم بیماری، ظاهر شوند. جالب است بدانید که بعضی از افراد ممکن است حتی بعد از بهبودی نیز این سردردها را تجربه کنند. افراد مبتلا ممکن است این علائم را بین ۴ تا ۱۴ روز تجربه کنند و گاهی این سردردها تا ۴ هفته ادامه پیدا می کند.

نکته بعدی این است که ممکن است برخی افراد  بعد از تزریق واکسن کرونا دچار سردرد شوند. طبق گزارش‌های اعلام شده، سردردهای خفیف و موقتی و حتی سردردهای شدید می‌توانند از عوارض جانبی واکسن باشند. این عوارض ممکن است بعد از تزریق دوز اول یا پس از تزریق دوز دوم آن بروز پیدا کنند. به طور معمول عوارض جانبی بعد از دریافت نوبت دوم واکسن بسیار شدید تر هستند اما به باید بگوییم  که سردرد ناشی از دریافت واکسن کرونا، بسیار خفیف‌تر از سردرد ناشی از عفونت بیماری بوده و مدت زمان آن بسیار کوتاه‌تر است. 

از سایر عوارض جانبی واکسن می‌توان به تب، لرز، درد عضلانی، حالت تهوع، خستگی، درد در محل تزریق و قرمزی و تورم اشاره کرد که جای نگرانی نداشته و به نشانه واکنش ایمنی بدن شما و آماده‌سازی برای مواجهه با عفونت احتمالی ناشی از کرونا می‌باشد.

 درمان سردرد کرونا

چگونه سردرد کرونا را درمان کنیم؟

روش صحیح برای درمان کرونا و کنترل عوارض آن، پیروی از دستورالعمل‌های تجویزشده توسط  پزشک متخصص و مراکز کنترل بیماری می باشد. برخی از درمان های خانگی سردرد کرونا شامل استراحت کردن ، هیدراتاسیون، استفاده از داروهای ضد سرماخوردگی مانند انواع مسکن‌ها، ضد احتقان‌ها و مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین D و ویتامین C می‌باشد.

روش‌های درمانی خانگی به کاهش و بهبود علائم بیماری کمک می کنند اما در از بین بردن خود ویروس نقشی ندارند. برای درمان بیماری کرونا باید تحت نظر پزشک از داروهای داخل وریدی از جمله استروئیدها مانند دگزامتازون، رمدسیور و غیره استفاده کنید و اکسیژن اضافی دریافت نمایید. اما اگر عفونت ناشی از کرونا پیشرفت کرده و منجر به عفونت‌های باکتریایی ریه شود، ممکن است استفاده از آنتی بیوتیک‌های داخل وریدی نیز تجویز شود.

جهت انجام تست کرونا در منزل می‌توانید از خدمات ویزیت پزشک و همچنین تست PCR در منزل هومکا بهره‌مند شوید. فقط کافیست که وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کنید یا از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ با متخصصان تیم تماس حاصل فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید