نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتظار از دولت آقای رئیسی و آن‌ها که به این دولت رای داده‌اند این است که تغییراتی ایجاد شود.

تغییر زمانی موثر است که مانع از بدتر شدن اوضاع فعلی شود / جامعه انتظار دارد دولت رئیسی نقطه ضعف‌های دولت قبل را جبران کند

به گزارش سلام نو، علی‌محمد نمازی، کارشناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تعلل دولت در انتخاب شهرداران و استانداران گفت: در زمینه شوراها قانونی وجود ندارد که با تغییر شوراهای شهر حتما باید شهردار آن شهر نیز تغییر کند. هیات دولت نیز چنین تکلیفی ندارد که وزیر کشور حتما گزینه‌های جدیدی را برای استانداری انتخاب کند. اما این کار جزو اختیارات دولت و شوراهای جدید است که پس از آغاز کار خود اگر با همکاران پایین‌تر از وزرا مشکل دارند بتوانند فرد جدیدی را به جای آن‌ها جایگزین کنند.

وی ادامه داد: اگر استاندار جدید نیاز به رأی کابینه داشته باشد باید او را به کابینه دولت معرفی کنند و اگر نیازی به این کار نیست، او باید همچون روسای سایر سازمان‌ها و معاونت‌های رئیس جمهور انتخاب شود. شوراها نیز این اختیار را دارند که در آغاز کار بتوانند شهردار جدید انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در کشورهایی با ثبات مدیریت این رویه وجود ندارد که با تغییر هر رئیس جمهور و یا تغییر شورای هر شهر و یا روستا بدنه دولت و یا شهردار تغییر کند. مانند آنچه در کشوری مانند آمریکا مشاهده می‌کنیم که شهردار انتخابی است و یک کابینه شهری دارند و آنچنان به دنبال تغییر نیستند. چون تغییر همیشه مثبت نیست و فی نفسه نه خوب است و نه بد.

وی ادامه داد: هنگامی تغییر موثر و خوب است که وضعیت گذشته را بهبود دهد و اینکه مانع از بدتر شدن اوضاع فعلی شود. اما انتظار از دولت آقای رئیسی و آن‌ها که به این دولت رای داده اند این است که تغییراتی ایجاد شود. با وجود اینکه بارها گفته شده که دولت آقای روحانی ضعیف است و نتوانسته به خوبی کار کند، یک انتظار جدی در جامعه به وجود آمده است که دولت آقای رئیسی بتواند کارهای خوبی را انجام دهد و نقطه ضعف‌های دولت قبلی را جبران کند تا پیشرفت حاصل شود.

نمازی اظهار کرد: آقای رئیسی هم گفتند سعی می‌کنم کابینه من فراجناحی باشد، اما این اتفاق رخ نداد و همه وزرا را از یک جناح بودند.

وی درباره تغییر استانداران نیز عنوان کرد: در این دولت اصل بر این بوده است که استانداران تغییر کنند و بیان شده است. اینکه برخی از آن‌ها هنوز تغییر نکرده اند به این معنا نیست که وزیر کشور می‌خواهد با آن‌ها کار کند. من از علت طولانی شدن این فرآیند آگاه نیستم و این هم به علت آن است که وزیر کشور نمی‌خواهد با استانداران قبل کار کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: یکی از نقص‌های انتصابات جدیدی که وزرا انجام می‌دهند کم تجربه بودن افراد جدیدی است که انتخاب می‌شوند. به طور مثال آقای میعاد صالحی که اخیرا به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن انتخاب شد پیش‌تر مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری بود و چند جای دیگر هم فعالیت کردند. حالا که به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن انتخاب شده اند مشخص نیست که آیا در حوزه راه و شهرسازی و شرکت راه آهن سابقه‌ای داشته است یا خیر؟

وی گفت: به یکباره مشاهده می‌کنیم که او بعنوان رئیس یکی از حساس‌ترین نقاط کشور منصوب شده است. البته نمونه‌های دیگری هم وجود دارد. آقای مرتضوی که به تازگی استاندار اصفهان شدند یکی از این موادر است که سابقه آنچنانی ندارد و فقط یک مدت کوتاه فرماندار شهرضا بوده است.

وی گفت: درباره استانداران نیز باید وزیر کشور از همان روز اول باید استانداران را جمع و وضعیت آن‌ها را مشخص می‌کرد. وقتی این کار انجام نشده پس استاندار چشم به راه تغییر است و در این مدت تا حضور استاندار جدید با پشت کار و اراده کار نخواهد کرد و این کار برای کشورمان ضرر دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید