همانطور که تلویزیون دولتی یونان ERT نشان داد، مشعل روز دوشنبه با کمک آینه مقعر و اشعه خورشید در محل باستانی المپیا روشن شد.

روشن شدن مشعل المپیک زمستانی پکن در سایه اعتراضات سیاسی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از استار نوشت: مشعل المپیک بازیهای زمستانی آینده در پکن در یونان روشن شد. این مراسم با حضور شرکت کنندگان در اعتراض به اهدای بازی ها به چین همراه شد.

همراه با اعتراضات تظاهرکنندگان علیه چین، مشعل المپیک برای بازی های زمستانی در پکن روشن شد. همانطور که تلویزیون دولتی یونان ERT نشان داد، مشعل روز دوشنبه با کمک آینه مقعر و اشعه خورشید در محل باستانی المپیا روشن شد.

این بازیها از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ برگزار می شود.

سه معترض علیه اعطای بازی های زمستانی به چین اعتراض کردند، آنها وضعیت حقوق بشر در تبت و هنگ کنگ را محکوم کردند و بنری با عنوان "بازیهای نسل کشی ممنوع" در دست داشتند که پلیس آنها را دستگیر کرد.

چین متهم به نقض حقوق بشر به ویژه علیه اقلیت هایی مانند مسلمانان اویغور است. گروه های حقوق بشری مناطق خودمختار سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ را به عنوان نمونه ای از اقدامات تلافی جویانه چین ذکر می کنند.

این مراسم با اعتراض قطع نشد. قرار بود دوشنبه بعد از آتن مشعل به آکروپولیس برده شود. این مراسم در ورزشگاه قدیمی پاناتینایکون آتن ، محل اولین بازیهای المپیک مدرن در ۱۸۹۶ ، برگزار شد.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، در سخنرانی کوتاهی گفت که بازی های المپیک "بدون توجه به تفاوت های سیاسی یا فرهنگی" پلی بین مردم ایجاد می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید