محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی قالیباف با رییس دومای دولتی روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» روز دوشنبه در تماس‌ تلفنی با «ویاچسلاو والودین» ضمن تبریک به مناسبت انتخاب دوباره وی به عنوان رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت وتحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

همچنین «ویاچسلاو والودین» در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین می‌باشد.

رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه ضمن استقبال از پیشنهاد رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید