پیشنهاد شده است که مجوز بوستر دوز را به واکسن‌ها بدهیم و تزریق دوز بوستر در کمیته علمی واکسن به تأیید رسیده است.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران تایید شد / میزان ذخیره واکسن کرونا اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، از تایید تزریق دوز سوم واکسن کرونا خبر داد.

سید حیدر محمدی، روز دوشنبه در در گردهمایی معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: پنج شرکت در زمینه واکسن کرونا داریم که نهایی شدند. شرکت شفافارمد ١٠ تا ١٢ میلیون دوز واکسن برکت تحویل داده است. بعد از آن انستیتو پاستور را داشتیم که با ارائه گزارش بینابینی فاز سه برای واکسن پاستوکووک مجوز مصرف اضطراری گرفت و قرار است این واکسن به گروه ١٢ تا ١٨ سال تزریق شود. مجوز مصرف اضطراری اسپایکوژن بعد از ارائه گزارش بینابینی اول در فاز سه صادر شد. واکسن فخرا در فاز سه است و هنوز گزارش بینابینی برای مجوز مصرف به ما نداده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۵٠ تا ۶٠ میلیون ذخیره واکسن کرونا داریم، افزود: پیشنهاد شده است که مجوز بوستر دوز را به واکسن‌ها بدهیم و تزریق دوز بوستر در کمیته علمی واکسن به تأیید رسیده است.

محمدی به موضوع قیمت‌گذاری ماده اولیه دارو اشاره کرد و ادامه داد: ما بیش از ٢٩ مولکول ماده اولیه را قیمت گذاری کردیم و قیمت گذاری نهایی محصول نهایی ما منوط به قیمت ماده اولیه بوده و این قیمت‌گذاری را بسیار شفاف می‌کند. این کار جلوی افزایش قیمت بسیاری از داروها را گرفت. در بحث شفافیت ما انتشار آمارنامه دارویی را انجام دادیم و آمارنامه ماده اولیه به زودی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: به زودی از سامانه قیمت گذاری دارو بهره‌برداری می‌کنیم و قیمت‌گذاری از حالت دستی خارج و به صورت سیستمی انجام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید