بهزاد فراهانی، هنرمند پیشکسوت ضمن گلایه از عملکرد کنونی صدا و سیما می‌گوید اگر تلویزیون ما بخش‌های هنر را حذف کند طبیعتا به پدیده‌ای تبدیل می‌شود که به مردم کمک می‌کند تا به سمت کانال‌های بیگانه بروند و خوراکشان را از آنجا تأمین کنند.

صدا و سیما نگاه ملی ندارد / بی‌توجهی به ما و امثال ما لطمه به مردم ایران زمین است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بهزاد فراهانی، نگاه قوم و خویشی برخی مدیران سازمان صداوسیما را از اصلی ترین مشکلات این رسانه عنوان کرد و گفت: آنچه سال هاست در تلویزیون آزاردهنده است و آن را آلوده کرده، مافیایی است که شکل گرفته و تاکنون حل هم نشده است.

این هنرمند پیشکسوت درباره اینکه این روزها برای تلویزیون چه کار می کند و پیشنهادش به رئیس جدید صداوسیما چیست؟ تصریح کرد: من این روزها برای تلویزیون کاری ندارم چون دیگر کسی به ما کاری نمی دهد و ربطی هم به کرونا ندارد. در واقع ما مورد اعتاب قرار گرفته ایم. اخیرا چندین کار خیلی ضعیف با رل های کوتاه در قالب سریال پیشنهاد شد که قبول نکردم؛ البته کمی هم درگیر فیلم سینمایی ام بودم و حدود یک ماه و نیم پیش کارم تمام شد.  

فراهانی درباره فیلم سینمایی اش گفت: تصویربرداری «مهمانی از کارائیب» به تازگی به پایان رسیده است. حدود ۳۰ تا ۴۰ بازیگر تئاتر از جمله رضا بابک، بیوک میرزایی، کامران تفتی، شقایق فراهانی، فهیم رحیم نیا و آذرخش فراهانی ایفای نقش داشتند، خودم هم در آن بازی داشتم. در واقع هزینه ساخت و بودجه ای که در ابتدا برایمان رقم خورد دو میلیارد بود که بعد به چهار میلیارد تبدیل شد و کمی دست و بالمان را بست و شرایط سختی بر ما گذشت. از کلیت کار راضی بودم. تمام عواملی که با ما کار کردند واقعا نهایت همکاری شان را با من داشتند و حتی از نصف دستمزدشان هم کمتر گرفتند و این باعث خوشحالی من بودم. این فیلم هنوز اکران نشده است.

صداوسیما نگاه ملی ندارد

این بازیگر پیشکسوت سپس درباره پیشنهادش به رئیس جدید سازمان صداوسیما و راهکاری که برای برون رفت از مشکلات فعلی سازمان دارد، اظهار کرد: متأسفانه من آقای پیمان جبلی را نمی شناسم ولی آنچه این رسانه را در این سال ها آزار داده است، مسئله قوم و خویشی و قبیله ای صداوسیماست یا به قول فرهیختگان مافیایی که در تلویزیون شکل گرفته است که لطمه فراوانی به فرهنگ و هنر ایران می زند. به نظرم این نهاد نگاه ملی نداشته است.

وی همچنین به حذف حوزه تئاتر در تلویزیون اشاره کرد و گفت: در زمان های گذشته ما هر چهارشنبه در تلویزیون تئاتر داشتیم و تا چند سال پیش هم بخشی از برنامه های تلویزیون به تئاتر اختصاص داشت اما الان حدود چهار ـ پنج سال است که آقایان غیرفرهنگی به این نتیجه رسیده اند که تئاتر به نفعشان نیست؛ چراکه نگاه نقادانه ای دارد؛ در حالی که نقد دولت، جاری کردن دولت است و به نظر من این نقدها به حکومت کمک می کند. از دید من هنرمند ۷۶ ساله، حذف تئاتر از تلویزیون اتفاق خوبی نیست و نشان از ناآگاهی است.

بازیگر سریال های مسافر زمان، خانه پدری، مدینه، زیر پای مادر، پشت بام تهران، دختری به نام آهو و .... در عین حال تأکید کرد: اگر تلویزیون ما بخش های هنر را حذف کند طبیعتا به پدیده ای تبدیل می شود که به مردم کمک می کند تا به سمت کانال های بیگانه بروند و خوراکشان را از آنجا تأمین کنند. من از دهه ۴۰ در صداوسیما کار کرده ام و رادیو محفل اصلی من بوده است. متأسفانه مدیران عامل محترم سال هاست قوم و خویش و رفقایشان را روی کار می آورند و چیزی به اسم مافیا در صداوسیما به وجود آمده که لطمه زننده تاریخی بوده است.

گله از علی عسکری

این هنرمند سپس با گله از رئیس پیشین صداوسیما صحبتش را اینگونه ادامه داد: زمانی که رییس پیشین صداوسیما (عبدالعلی علی عسکری) تازه بر اریکه صداوسیما نشسته بود، از طرف ۱۸ صنف خانه تئاتر دور هم جمع شدیم و نامه ای محترمانه برایشان نوشتیم و خودم نامه را به دفتر ایشان بردم و به رئیس دفترشان گفتم به دستشان برساند و اینکه ما می خواهیم او را ببینیم، اما ایشان (عبدالعلی علی عسکری) به ما توجهی نکردند و نه خبری شد و نه پیگیری.

فراهانی در پایان گفت: بی توجهی به ما و امثال ما، لطمه به مردم ایران زمین است. تمام حرف های من همین بود و فکر نمی کنم مشکلات صداوسیما به این راحتی ها حل شود، چراکه سال هاست به همین شکل بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید