داریوش قنبری با اشاره به نسبت نماینده و مردم گفت: عقب نشینی و تغییر نظر در برابر خواست مردم وظیفه و افتخار نماینده است و لجاجت با آن‌ها خلاف فلسفه نمایندگی است.

تغییر نظر در برابر خواست مردم وظیفه و افتخار نماینده است/ لجاجت با مردم خلاف فلسفه نمایندگی است / مجلسی که خود را معجزه‌گر اقتصاد می‌دانست در حال بستن روزنه‌های اقتصادی است که خود مردم ایجاد کردند

سلام نو سرویس سیاسی: بررسی طرح صیانت رسما در کمیسیون ویژه این طرح آغاز شده است، طرحی که بیش از یک میلیون امضای مجازی در کارزار مخالفت با آن جمع شد و بزرگ‌ترین کسب و کارهای اینترنتی کشور با آن به مخالفت برخواستند. با این همه تمام این مخالفت‌ها روی نمایندگان مجلس اثری که باید را نگذاشت.

برخی نمایندگان به طور غیرمستقیم گفتند که چنین کارهایی روی آن‌ها اثر ندارد و آن‌ها کار خود را پیش می‌برند و برخی دیگر هم مخالفان چنین طرحی را ناآگاه و بازی خورده دانستند.

پرسشی که به وجود می‌آید این است که چنین مقاومتی از سوی نمایندگان در برابر خواست مردمی که نمایندگی آنان را بر عهده دارند کمی عجیب و دور از انتظار نیست؟

داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس نیز این صحبت‌ها را عجیب ارزیابی کرد و به سلام نو گفت: مجلس تجسم اراده ملت است و نام آن خانه ملت است. پس این که نماینده مجلس به طور مستقیم یا غیرمستقیم بگوید که خواست و اراده مردم بر روی من اثر ندارد و من کار خودم را می‌کنم برخلاف فلسفه نمایندگی است. باید گفت که این صحبت‌ها از هر کسی قابل شنیدن باشد از سوی نماینده مجلس قابل شنیدن هم نیست که بگوید من کاری خلاف اراده و خواست ملت انجام می‌دهم.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به تجربه دوران نمایندگی خود در تعامل با مردم گفت: در بسیاری از موارد من چیزهایی به ذهنم می‌رسید که خواست و سلیقه شخصی خودم بود، اما من سلیقه شخصی خود را همیشه به نفع سلیقه رای دهندگان کنار می‌گذاشتم و خواست مردمی که به من اعتماد کرده بودند را در تصمیمات مدنظر قرار می‌دادم. در دوره‌ای که در مجلس بودم همیشه تلاش کردم در مسیری حرکت کنم که اراده مردم است.

وی ادامه داد: البته غیر از این هم نمی‌تواند باشد چون نماینده وکیل مردم است و باید خواست موکلان خود را پیگیری کند. نماینده انتخاب شده تا از جانب مردم اعمال حق حاکمیتی بکند. در نتیجه این حق متعلق به مردم است و نماینده باید خواست مردم را در اعمال این حق لحاظ کند. با این تفاسیر عقب نشینی و تغییر نظر در برابر خواست مردم وظیفه و افتخار نماینده است و لجاجت با آن‌ها خلاف فلسفه نمایندگی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نگرانی مردم نسبت به طرح صیانت گفت: مردم دغدغه‌های خاص خود را دارند. در عصر انفجار اطلاعات مسدود کردن کانون‌های اطلاع رسانی به هر شکلی که باشد باعث ضایع شدن حقوق مردم خواهد شد و برخلاف فصل سوم قانونی اساسی است.

قنبری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: من نمی‌دانم با توجه به این همه مصائب و مشکلات چه ضرورتی دارد چنین طرح‌هایی در مجلس مطرح شود؟ در شرایطی که بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای در کنار بحران بیکاری در کشور وجود دارد چه ضرورتی به طرح چنین مسائلی است؟

وی با اشاره به شعارهای دوران انتخابات نمایندگان گفت: این مجلس با شعارهای اقتصادی و سامان دادن به اقتصاد بر سر کار آمد، اما با طرح‌های این چنینی عملا همین فرصت‌های شغلی که در فضای مجازی به وجود آمده است را هم تهدید کرده و از بین می‌برد. این کار خلاف منافع ملی و خلاف منافع رای دهندگان به این مجلس است و با شعارهای نمایندگان این مجلس در تضاد است.

این فعال سیاسی ادامه داد: نمایندگان این مجلس که رقبای خود در مجلس قبلی را متهم به سیاسی کاری می‌کردند و خود را معجزه‌گران می‌دانستند حالا نه تنها کاری برای سر و سامان دادن به اقتصاد نکردند، بلکه دنبال این هستند تا اندک روزنه‌هایی که خود مردم با فضای مجازی برای خود ساختند را هم از آن‌ها بگیرند. این حرکت یک ظلم مضاعف و غیرقابل توصیف به کسانی است که دل بسته بودند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را از این راه حل کنند.

وی در انتها گفت: ما باید بدانیم فضای مجازی امروز صرفا مجرای اطلاع رسانی نیست و به شکل جدی به اقتصاد گره خورده است و بستن آن ضربه به اقتصاد کشور است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید