تغیر زاویه تابش نور به یک لوحه ۳۵۰۰ ساله بابلی باعث شد اسرار نادیده این قطعه کشف و داستان روح مرد بدبختی که روی آن نقاشی شده بازخوانی شود.

پیدا شدن روح مرد خاورمیانه‌ای مفلوک در موزه بریتانیا

به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، قدیمی‌ترین نقاشی یک شبح که در موزه بریتانیا یافت شده رمزگشایی شد. این نقاشی که روی یک لوحه ۳۵۰۰ ساله کشیده شده و متعلق به بابل است.

این نقاشی به روح یک مرد بدبخت مربوط است!‌ این را دکتر ایروینگ فینکل، متصدی بخش خاورمیانه در موزه بریتانیا، گفت و افزود که این شیء دیدنی تا کنون نادیده گرفته شده است.

این لوحه که عنوان قدیمی‌ترین نقاشی جهان از یک روح را به خود اختصاص داده، آنقدر محو است که تنها در زاویه مقابل و با تابش مستقیم نور قابل تشخیص است.

تصویر این نقاشی مربوط به روح یک مرد ریشدار تنهاست که توسط همسر خود به زندگی پس از مرگ و سعادت ابدی سپرده می‌شود. دکتر فینکل این تصویر را مربوط به آئین خاصی می‌داند که به آرامش ارواح کمک می‌کرده است.

در پشت این لوحه متنی یافت شده که در رابطه با جزئیات این آیین توضیح داده و دکتر فینکل در توضیح آن گفت: «این بدیهی است که نقاشی مربوط به یک شبح مرد است و او بدبخت است.»

فینکل که در زمینه خط میخی، سیستم نوشتاری مورد استفاده در خاورمیانه باستان، تخصص دارد متوجه شد که این لوح قبلا و به علت دیده نشدن این تصویر به اشتباه رمزگشایی شده است.

از زمانیکه موزه بریتانیا در قرن نوزدهم مالکیت این اثر را در اختیار گرفته هیچ وقت آن را به نمایش درنیاورده؛ فینکل معتقد است که این لوحه بخشی از کتابخانه جادوگری در خانه یک جن‌گیر یا معبد بوده است.

این دانشمند امیدوار است لوح بابلی در معرض دید عموم قرار گیرد زیرا «ترس‌ها، ضعف‌ها و ویژگی‌هایی که نژاد بشر داشته ما را به اجداد خود نزدیک می‌کند و این خصوصیات تماما در لوحه‌های ۳۵۰۰ سال پیش وجود دارد.»

فینکل با اشاره به اینکه همیشه مصر است که در هالیوود برنده می‌شود گفت اگر عالم اموات بابل مطابق آنچه توصیف شده است باشد، «همه آنها هنوز آنجا هستند و این بسیار دیدنی‌ خواهد بود.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید