یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه دارویی، محصولی را برای کمک به بهبود بیماران قلبی و عروقی ناشی از چربی خون و پیشگیری از سرطان‌ها تولید و تجاری‌سازی کرده است.

تولید داروی ایرانی برای بیماران قلبی از هسته انگور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  پیام حاذق جعفری مدیرعامل  این شرکت دانش بنیان، درباره محصول دارویی توضیح داد: دارو شامل ماده مؤثر گیاهی عصاره هسته انگور با درصد بالا و موادی است که می‌تواند در درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مختلفی به کار برود.

وی بیان کرد: داروی یادشده برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، پیشگیری از انواع سرطان‌ها، اثربخشی خود را به اثبات رسانده و در حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های مضر کارآمد است.

حاذق ادامه داد: در حالی که  این دارو در کاهش فشارخون، پائین آوردن کلسترول و چربی خون مفید است، می‌توانداز نارسائی وریدی مزمن، جلوگیری از شکنندگی عروق، پیشگیری و بهبود زخم‌های گوارشی در کنار حفظ نشاط و شادابی پیشگیری کند.

این فناور گفت: طراحی شکل دارویی این محصول، پلت است و در زمینه داروهای گیاهی فرمولی منحصر به فرد دارد که در اثربخشی و فراهمی زیستی بیماران نقش قابل توجهی دارد؛ از مزایای این فرم‌های دارویی می‌توان به ریزش‌پذیری مناسب‌تر این ذرات نسبت به حالت پودر و گرانوله اشاره کرد که نقش مهمی در یکنواختی محتوای ترکیب نهایی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: اما این دارو ویژگی‌های دیگری در طراحی دارد که ضمن کاهش خطر دز دامپینگ، برای تولید فرم‌های آهسته رهش دارو مناسب است و امکان قرارگیری داروهای ناسازگار را در کنار یکدیگر با فرمولاسیونی واحد دارد.

مدیر عامل این شرکت گفت: در طراحی نوآورانه داروی ایران‌ساخت با نسبت سطح به حجم پایین به  افزایش سطح جذب دارو کمک شده است و  خواص جریانی مطلوب و توزیع یکنواخت ذره از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود، همچنین  می‌تواند به  صورت گسترده در سطح وسیعی از معده و روده توزیع شود و  تحریکات موضعی داروها را کاهش دهد.

جعفری با اشاره به ایجاد زمینه‌ها برای صادر کردن این محصول گفت: فضای رشد تا حدود زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است که با شکل‌گیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های کوچک متعددی توانسته‌اند دانش خود را با کم‌ترین هزینه به‌کار گرفته و آن را در مقابل دید همگان قرار دهند،  این موضوع باعث رشد و توسعه این شرکت‌ها، در کنار کمک به رفع نیازهای داخلی شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید