محله‌ای اسیر با مردمانی شریف که مهد دلاور مردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی و 170 شهید سرفراز، قهرمانان ورزشی و هنرمندان نامی کشور است اما به دلیل مشکلات انباشته و اقیم مانده تلاش‌هایشان برای توسعه و آبادانی محله مهاجرت کرده و به مناطق دیگر تهران کوچ کردند.

هشدار درباره «پشت‌بام‌فروشی» در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات مختلف در ثبت و سند املاک مسکونی در محله شمیران نو گفت: پشت‌بام‌فروشی، زیرزمین‌فروشی و خانه‌های چند مالکی از مشکلات این محله است که باید برطرف شود.

ناصر امانی، عضو شورای شهر در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: قانون اساسی تاکید کرده شورای شهر و همه مسوولان شهر موظف هستند در حدود اختیاراتشان مصوبات شورای شهر را اجرا کنند بنابراین تذکراتی که من از محله گردی‌های خود در صحن بیان می‌کنم وظیفه قانونی است که باید انجام دهم.

وی افزود: بعد از انتخاب شهردار که بند اول اختیارات شورا است مهم‌ترین و دومین بند اختیارات شورا گزارش مشکلات فرهنگی، اجتماعی آموزشی و آسیب‌های اجتماعی مردم و انعکاس آن به مسوولین است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما شورای شهریم نه شورای شهرداری گفت:کوچه‌ای به نام و شماره هیچم در مرکز تهران شنیده‌اید؟ در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو همسایه لویزان؛ مردمی که صدایشان شنیده نمی‌شود که اگر صدایشان شنیده می‌شد از چند جهت در بن بست قرار نمی‌گرفتند و 62 درصد  املاک مسکونی و تجاری‌شان قول‌نامه‌ای نبود و تلاش‌های چند دهه آن‌ها برای ثبت و سند دار کردن خانه‌های فرسوده و ناپایدارشان به نتیجه می‌رسید.

امانی اضافه کرد: محله‌ای اسیر با مردمانی شریف که مهد دلاور مردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی و 170 شهید سرفراز، قهرمانان ورزشی و هنرمندان نامی کشور است اما به دلیل مشکلات انباشته و اقیم مانده تلاش‌هایشان برای توسعه و آبادانی محله مهاجرت کرده و به مناطق دیگر تهران کوچ کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: 50 سال است مشکل ثبت و سند املاک مسکونی مردم را حل نکرده‌ایم و همزمان اجازه تخریب و نوسازی‌ نمی‌دهیم و مردم شریفی که برای فرزندان خود به مسکن نیاز دارند را مجبور می‌کنیم از روی اضطرار تخلف کنند و سپس با افتخار آن را قلع و قم می کنیم و زمینه را برای سوداگران، سوءاستفاده گران و دلالان آماده می‌کنیم.

این عضو شورا اضافه کرد: از پشت‌بام‌فروشی و زیرزمین‌فروشی گرفته تا خانه‌های چند مالکی که یکی مالک پشت‌بام، یکی مالک زیر پله و دیگری مالک زیرزمین است و برخی فروشندگان پشت‌بام، راهرو زمین و حیاط را جداگانه می فروشند از مشکلات این محله است. زمین‌های بزرگ و بی‌دفاع شهری که مامن معتادان شده و امنیت مردم را به مخاطره انداخته است. 

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید