یکی از مواردی که در سفر به ترکیه با قصد سفر توریستی باید توجه داشته باشید خرید تورهای تفریحی داخل شهرهاست شما به محض این که لیدر خود را ببینید وی در ترانسفر انواع تفریحات و تورهای تفریحی موجود در شهر را برای شما توضیح داده و بلیط آنها را به شما می فروشد.

نکات بسیار مهم در سفر به ترکیه برای سفر اولی ها

حتما می دانید که تورهای مسافرتی ترکیه به ویژه تور استانبول چند سالی است که در صدر جدول تورهای مسافرتی محبوب خارجی در میان ایرانیان است. در اینجا مواردی را بیان می کنم که بعد از ۱۱ بار سفر به شهرهای مختلف ترکیه احساس می کنم که دانستن آنها برای کسانی که برای اولین بار به این کشور زیبا و جذاب می روند لازم و ضروری است. حتی اگر فقط به قصد بازدید از مراکز خرید استانبول و خرید به این دیار می روید باز هم دانستن این موارد کوتاه خالی از لطف نیست.

در کاپادوکیه، شما باید برای طلوع آفتاب بیدار شوید تا بتوانید سوار بالن هوای گرم شوید وگرنه باید فقط شاهد آنها باشید. متأسفانه من به شخصه نتوانستم بالن سواری را در کاپادوکیه تجربه کنم چون دیر رزرو انجام دادم و آن روزی که جای خالی وجود داشت هوا برای بالن سواری مناسب نبود و من مجبور شدم به تماشای آنها از روی زمین بسنده کنم پس شما اشتباه من را مرتکب نشوید تا همیشه آرزو به دل نمانید.

در استانبول من هتل های مختتلفی را برای اقامت امتحان کردم از هتل های ۴ ستاره بی کیفیت تا ۴ ستاره خوب و ۵ ستاره های لوکس اما در سفر آخر ما در هتل هفت تپه اقامت داشتیم که آن را توصیه می کنیم نه تنها برای خدمات عالی آنها، بلکه منظره و صبحانه در رستوران پشت بام آن بسیار خاطره انگیز بود. این صبحانه مورد علاقه ما در ترکیه بود و ۳۶۰ نمای از ایاصوفیه ، مسجد آبی و تنگه بسفر داشت.

قایقرانی در سواحل ترکیه نیز از ضروریات سفر به این کشور است. بعد از یک قله نوردی کوتاه در سیرالی، در ساحل ۳ روزه المپوس به همراه آلاتورکا به اولودنیز رفتیم و فوق العاده بود. آبی ترین آبی است که تا به حال دیدم و بسیار دست نخورده و زیبا است. به طور کلی آب های تمیز در ترکیه بسیار محبوب هستند و لازم نیست برای لذت بردن از انها خیلی هم از شهرهای بزرگ دور شوید برای مثال آب تنگه بسفر یا آب اطراف جزیره بیوک آدا نیز به همین شکل هستند.

تور استانبول

من علاقه زیادی به بازدید از مساجد در ترکیه نداشتم چون معتقد هستم که معماری ساخت مکان های زیارتی در ایران بسیار بی نظیرتر از ترکیه هستند بنابراین هیچ وقت حاضر نشدم هزینه های گزاف ورودی مساجد بزرگ استانبول را پرداخت کنم به جای آن برای آنکه با معماری عثمانی ها هم آشنا شوم از مسجد فاتح و مسجد سلیمانیه دیدن کردم که ورودی آنها کاملا رایگان است و زمان اقامه نماز هم می توانید در آنها نماز به جای آورده یا شاهد نماز دیگران باشید.

شهرهای مهم ترکیه به ویژه استانبول، آنتالیا، وان، ازمیر دارای مراکز خرید متنوعی هستند که فقط شامل ساختمان های پرزرق و برق و مدرن نمی شود بلکه این شهرها بازارهای محلی دیدنی ای هم دارند که بازار بزرگ استانبول مهمترین آنهاست این بازار سبک و سیاق بازارهای ایران را دارد مانند بازارهای تبریز و اصفهان و تجریش من به کسانی که قصد دارند از برندهای تولید ترکیه خرید انجام بدهند یا فقط به قصد خرید به استانبول نمی روند این است که از بازارهای اینچونینی دیدن کنند یا به روزبازارها مانند چهارشنبه بازار فاتح بروند و در کنار خرید با فرهنگ مردم این دیار آشنا شوند.

مراکز خرید ارزان استانبول

یکی از مواردی که در سفر به ترکیه با قصد سفر توریستی باید توجه داشته باشید خرید تورهای تفریحی داخل شهرهاست شما به محض این که لیدر خود را ببینید وی در ترانسفر انواع تفریحات و تورهای تفریحی موجود در شهر را برای شما توضیح داده و بلیط آنها را به شما می فروشد. اگر برای اولین بار به ترکیه می روید باید بدانید که همواره لیدرها تورهای تفریحی را با قیمت های بالاتری از ارزش واقعی می فروشند و اگر آنها را در محل تهیه کرده یا از رسپشن هتل تهیه کنید با قیمت بهتری خواهید خرید. در بسیاری موارد دیده می شود که بلیط ها با قیمت دلار فروخته می شوند در صورتی که اینچونین نیست و شما می توانید تمامی خدمات را در ترکیه با لیر خریداری کنید بنابراین توصیه من این است که قبل از خرید کمی تحقیق کنید و حتی اگر تصمیم گرفتید از لیدر خرید نمایید مطمئن باشید که لیدرها موظف هستند نیازهای شما را در طول سفر برآورده کنند و شما می توانید بعدا هم با ارسال پیام یا تماس با وی تور خود را بخرید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید