سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را اعلام کرد.

 جزئیات نحوه بازگشایی مدارس در آبان ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از جام جم آنلاین، علیرضا کمرئی در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می‌شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی‌ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت‌های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.

کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می‌رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوزها تجدید نظر کرده و یا در صدور آن‌ها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می‌گردد.

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می‌دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید