در این مطلب به پنج مواد غذایی اشاره شده است که نگهداری آنها در یخچال باعث فساد می‌شود و مصرف آن مضر خواهد بود.

نگهداری این ۵ ماده غذایی در یخچال ممنوع!

 گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یخچال‌هایی که امروزه تقریبا در تمامی خانه‌ها قرار دارند و برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شوند الهام گرفته از یخچال‌های طبیعی هستند که میلیون‌ها سال پیش در مناطق سرد سیر وجود داشته است.

در این‌که یخچال و فریزرها در نگهداری مواد غذایی مکان‌های مناسبی هستند و از فاسد شدن آنها جلوگیری می‌کنند هیچ شکی نیست اما نگهداری برخی مواد غذایی در یخچال نه تنها مناسب نیست بلکه باعث فاسد شدن آنها و ایجاد باکتری می‌شود.

در ادامه این گزارش به پنج مواد غذایی اشاره شده است که نگهداری آنها در یخچال باعث فساد می‌شود و مصرف آن مضر خواهد بود. ۵ ماده غذایی که نگهداری آن‌ها در یخچال اشتباه است نگهداری نان در یخچال، آن را بیات و خشک می‌کند. نگهداری نان در مکان خشک و خنک مانند کابینت یا سطل نان باعث طراوت بیشتر می‌شود و برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده می‌شود.

موز برخلاف عقیده بسیاری از افراد، نگهداری موز در یخچال یک اقدام کاملا اشتباه است؛ چراکه سلول‌های این میوه تحمل سرما را ندارند و در زمان بسیار کوتاهی فاسد می‌شوند. پس موز را تازه میل کنید و از قرار دادن آن در یخچال اجتناب کنید.

گوجه فرنگی گوجه فرنگی اغلب در یخچال نگه داری می‌شود اما این‌که در سرما نگهداری می‌شود به غشای داخل میوه آسیب می‌رساند و طعم و بافت آن را تغییر می‌دهد. سیب‌زمینی سیب‌زمینی بدترین مواد غذایی ممکن برای نگهداری در یخچال است.

نشاسته موجود در سیب زمینی در یخچال و در سرما تبدیل به قند می‌شود و در حین پخت، این قندها با آمینو اسیدها ترکیب می‌شوند و مواد شیمیایی مضر برای سلامتی انسان تولید می‌کنند. قهوه در صورتی که دوستدار قهوه و عطر آن هستید، به هیچ عنوان آن را در یخچال نگه داری نکنید؛ چراکه سلول‌های موجود در قهوه، عطر سایر مواد غذایی در یخچال را به خود جذب می‌کند و عطر خود را از دست می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید