اداره کل بهزیستی لرستان به انتشار فیلم سالمندآزاری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد.

ماجرای فیلم دلخراش کتک‌زدن سالمندان در یک مرکز نگهداری چه بود؟

 به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در پی انتشار ویدئوی حاوی صحنه‌های دلخراش از سالمند آزاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و مطالبه عمومی مخاطبین و اصحاب رسانه  نسبت به تعیین سرنوشت افراد خاطی و همچنین سالمند آزار دیده، ضمن قدردانی از عموم دغدغه‌مندان اجتماعی و نیز اصحاب جراید و رسانه و به منظور تنویر افکار عمومی، به اطلاع می‌رساند این رویداد مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بروجرد و مرکز غیر دولتی سالمندان امام علی (ع) بوده است.

ولذا پس از این اتفاق و باخبر شدن از ماجرای سالمند آزاری مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد، بهزیستی استان و همچنین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند و به استناد شماره کلاسه  ۹۹۰۹۹۸۶۶۲۲۰۰۰۵۸۹ مورخه ۱۳۹۹/۷/۲۴ دادگستری کل استان و تصمیمیه نهایی شماره ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۲۰۰۰۷۵۲  و شماره پرونده ۹۹۰۹۹۷۶۶۲۱۵۰۰۲۶۰  شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری شهرستان بروجرد، منتج به صدور رای محکومیت ضاربان به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، برخوردهای لازم قضایی از قبیل حبس و شلاق صورت گرفته و این دو نفر  از کار اخراج شده اند، همچنین مرکز سالمندان امام علی نیز تذکر کتبی دریافت نموده که از استخدام این دسته افراد شدیدا جلوگیری نماید.

شایان ذکر است بهزیستی استان در راستای وظایف تعریف شده خود همواره تلاش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی در دور دست ترین مناطق انجام می دهد. با توجه به اینکه بهزیستی خود را موظف و متولی حمایت از همه مددجویان و سالمندان و سایر افرادی که در جامعه بهر دلیلی در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می داند. 

احترام به سالمندان هم از نظر فرهنگی و هم از نظر شرعی بسیار توصیه شده است تا جایی که مدیران و مددکاران مددجویان را خط قرمز خود تلقی کرده و تحت هیچ شرایطی کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

این در حالی است که نظارت بر مراکز بهزیستی چه از طریق اعزام تیم های تخصصی و چه از طریق سامانه دیدبان و بصورت آنلاین و از طریق برخط در همه ساعات شبانه روز صورت می گیرد تا شاهد خدمات رسانی مطلوب به این عزیزان باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید