Y5 در ارائه طراحی جدید و بروز کاملا ناموفق عمل می کند. این خودرو در بخش دماغه عملا یک یادگاری از دو دهه قبل است.

ورود خودروی شاسی بلند جدید چینی به بازار ایران + قیمت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سرانجام و پس از گذشت حدود دو دهه؛ نام هایی مانند جیلی، سایک، فاو، جک، بی وای دی، هاوال، دانگ فنگ، چانگان، ام جی، چری و گاک به نوعی تبدیل به اعتبار صنعت خودروی کشور چین شده اند و البته با سرعت بسیار زیادی مسیر پیشرفت را طی می کنند. جالب آنکه هر کدام از این برندها صاحب چند زیر مجموعه شناخته شده، هستند که آنها هم به تدریج سهم خود را از بازار داخلی و همچنین شاخص صادرات افزایش می دهند.

در این میان استارت‌آپ‌ها نیز حضور دارند که محصولات چشمگیری را در کارنامه جوان خود قرار داده اند مانند اسکای ول که اندیشه حضور در بازار آمریکا را دارد یا ولتمایستر که در زمینه خودروهای الکتریکی عملکرد جالبی داشته است. لی شانگ نیز یکی از زیباترین شاسی بلندهای چینی را معرفی کرده است.

به همین ترتیب نام های کوچک تر اما در مسیر رشد دیگر نیزی حضور دارند مانند دورسن که در طراحی محصولات خود تلاش دارند به جای معرفی صرفا یک وسیله نقلیه چهارچرخ نگاهی نیز به طراحی روز و موفقیت در آینده داشته باشند.

همه اینها را گفتیم و نمونه هایی از مطالب گروه خودروی عصر ایران را نیز برایتان به صورت لینک فعال ارائه دادیم تا بگوئیم در بازار چین چه میزان از تنوع وجود دارد که می توان برای واردات و یا راه اندازی خطوط مونتاژ سراغ گزینه های برتر و قابل اعتمادتر رفت.

چینی جدید بازار ایران: ناشناخته‌ای از سرزمین اژدها!

حال در چنین شرایطی اخباری مبتنی بر همکاری رسمی یک شرکت داخلی(صنایع خودروسازی ایلیا) با یک کمپانی چینی برای تولید و عرضه محصولات برند دایون مطرح شده است.

قطعا اولین پرسشی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود، این است که: برند دایون میان این همه برند شناخته شده چینی و زیرمجموعه های آنها چه جایگاهی دارد؟

آیا دایون که قرار است شاسی بلند Y5 آن به قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومان (البته به این عدد، هزینه های شماره گذاری و مالیات نیز اضافه خواهد شد که به این ترتیب، بهای این خودرو در حدود ۱ میلیارد تومان برای مشتریان می شود) در بازار ایران عرضه شود، می تواند انتخابی مناسب و شایسته مصرف کننده ایرانی باشد؟!

این پرسشی است که در ادامه به جستجوی پاسخ هایی برای آن خواهیم بود.

دایون: تولیدکننده انواع کامیون

پیش از هر چیز باید نگاهی به سابقه برند دایون داشته باشیم. دایون در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در یانچنگ چین قرار دارد. در رابطه با حوزه فعالیت این کمپانی، ویکیپدیا آورده است: تولید کامیون، موتورسیکلت، پیشرانه و سرمایه گذاری در بخش املاک.

در وب سایت رسمی دایون نیز آنچه که بیشتر جلب نظر می کند، بنرهای مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین این کمپانی است که در مدل های مختلف معرفی شده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید