رانندگان خودروهای حمل جنازه بهشت زهرا (س) تهران که متوفیان را به شهرستان ها می برند، نسبت به عقب افتادن حقوق خود و عدم اجرایی شدن مصوبه شورای شهر تهران درباره افزایش دستمزدشان اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی رانندگان خودروهای حمل جنازه بهشت زهرا / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در روزهای اخیر جمعی از رانندگان خودروهای حمل جنازه سازمان بهشت زهرا (س) تهران که متوفیان را به شهرستان ها منتقل می کنند، در اعتراض به عقب افتادن حقوق خود، دست به تجمع زده اند. برخی از این رانندگان تاکید دارند که دو ماه است حقوق آنها پرداخت نشده است.

حقوق رانندگان خودروهای حمل جنازه سازمان بهشت زهرای تهران به صورت کیلومتری محاسبه می شود، به نحوی که پیمانکار تحت قرارداد سازمان بهشت زهرا، به ازای هر کیلومتر مسافت از مردم ۲۳۴۰ تومان دریافت می کند و به این رانندگان ۱۳۴۰ تومان می پردازد؛ یعنی پیمانکار مربوطه به ازای هر کیلومتر مسافت، ۱۰۰۰ تومان حق کمیسیون می گیرد.

اما اعتراض اصلی رانندگان خودروهای حمل جنازه اعزامی به شهرستان ها، به این حق کمیسیون نیست، بلکه برخی از آنها نسبت به عقب افتادن دوماهه حقوق خود و عدم اجرای مصوبه شورای شهر تهران درباره افزایش دستمزدشان، اعتراض دارند.

ماجرا از این قرار است که نمایندگان دوره پنجم شورای شهر تهران در مصوبه ای تاکید داشتند که باید از ۱۵ خرداد، حقوق این افراد کیلومتری ۱۸۴۰ تومان محاسبه شود، اما پیمانکار سازمان بهشت زهرا این افزایش حقوق را از ۱۵ مهر در حقوق این نمایندگان اعمال کرده است.

رانندگان خودروهای حمل جنازه اعزامی به شهرستان معقدند که تاخیر چهارماهه در پرداخت حقوق آنها، منجر به سود ۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومانی پیمانکار تحت قرارداد بهشت زهرا شده است.

تعداد رانندگان خودروهای حمل جنازه سازمان بهشت زهرا که متوفیان را به شهرستان ها می برند، حدود ۱۲۰ نفر است و اغلب این رانندگان بین هشت تا بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند.

این رانندگان علاوه بر عقب افتادن حقوق، نسبت به عدم تخصیص سختی کار در حقوق پرداختی خود نیز اعتراض دارند. این در حالی است که این رانندگان تقریبا در تمام روزهای ماه کار می کنند و متوفیان را از تهران به سراسر ایران انتقال می دهند و فشار کاری آنها در دوره شیوع کرونا نیز بسیار بیشتر شده است.

رانندگان خودروهای حمل جنازه بهشت زهرا همچنین نسبت به این که ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت حق بیمه از آنها کسر می شود، اعتراض دارند و تاکید می کنند که این موضوع برخلاف قرارداد آنها با پیمانکار تحت نظر سازمان بهشت زهرای تهران است.

البته برخی اعضای هیات مدیره شرکت پیمانکاری مربوطه را مدیران سازمان بهشت زهرا تشکیل می دهند و بعضی رانندگان نسبت به تعارض منافع موجود در این شرکت اعتراض دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید