جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی برگزار و داوران در تهران به صورت متمرکز آثار را بررسی خواهند کرد.

آغاز به کار بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
به گزارش سلام نو، صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نوشت: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در دو بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» آغاز به کار کرد. این جشنواره به صورت مجازی در دو منطقه برگزار خواهد شد و داوران در تهران به صورت متمرکز آثار را بررسی خواهند کرد. ۲۶۷ قصه‌گو از سراسر کشور در منطقه یک ۱۵ استان، منطقه دو ۱۶ استان در کنار قصه‌گویان آیینی سنتی و زبان اشاره به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره «کبرا بابایی» نویسنده کودک و نوجوان و مدرس قصه‌گویی، رضا موزونی نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و محمد سیمزاری نویسنده، بازیگر و کارگردان، داوران گروه اول بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

همچنین محمدرضا یوسفی نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، ملک چیذری پژوهشگر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و حامد زحمتکش طراح و کارگردان، داوران گروه دوم بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند.

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را فهمیه باروت‌چی بازیگر و کارگردان تئاتر، اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و علی‌مراد خرمی کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی تشکیل می‌دهند.

در این دوره برای اولین بار و به صورت پایلوت قصه‌گویی به زبان اشاره برگزار می‌شود و وحیده نظری مدرس زبان اشاره مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، کیخسرو رنگرز مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و مهتاب شهیدی مدرس و داور قصه‌گویی و مربی کانون پرورش فکری داوری این بخش را انجام خواهند داد.

مراسم افتتاحیه این بخش از جشنواره به صورت سمبلیک در شهر توس و آرامگاه فردوسی برگزار شد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید