وی با اشاره به حساسیت طرح صیانت گفت: نظر رهبری هم مدیریت فضای مجازی است، نه بستن فضای مجازی. در ضمن باید بدانیم اداره کردن با مدیریت فرق دارد، چون اداره باعث مداخلاتی می‌شود که فرصت فضای مجازی، که لازمه توسعه است، را از ملت می‌گیرد.

نماینده مجلس باید بر اساس خواست و مطالبه مردم رفتار کند/ نماینده‌ای که خلاف مطالبه مردم حرکت کند، دیگر نماینده آن‌ها نیست / باید از سوت‌زن‌های ضد فساد حمایت کرد

سلام نو سرویس سیاسی: مجلس یازدهم کم و بیش به نیمه کار خود رسیده، اما هنوز نتوانسته رضایت پایگاه رای خود را جلب کند. از یک سو شفافیت به سرانجام نرسیده، از یک سوی زمزمه محرمانه شدن اموال مسئولین به گوش می‌رسد و از سوی دیگر هم طرح صیانت مطرح است و نمایندگانی که انگار چندان به مردم توجه ندارند و بر اساس صلاح دید شخصی خود تصمیم می‌گیرند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به جایگاه نمایندگان به سلام نو گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم هستند و باید بر اساس خواست و مطالبه مردم رفتار کنند. آن‌ها قائم به شخص نیستند که هر چه دلشان خواست را به عنوان مطالبه مردم مطرح کنند و بخواهند بگویند حتی اگر مردم مخالفت کردند ما راه خود را می‌رویم. اگر چنین کنند آن نمایندگان نماینده مردم نیستند و نماینده تشکیلاتی هستند که به تعبیری «آن راه دیگر می‌رود».

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ادامه داد: بعد هم نمایندگان باید ادبیات خود را درست کنند، اگر کسی عقاید خاصی درباره مسائل کشور دارد نباید آن را به عنوان مجلس بیان کند و نماینده فقط باید عقیده خود را در چهارچوب مطالبات مردم مطرح کند و بگذارد مجلس تصمیم خود را بگیرد.

وی با اشاره به حساسیت طرح صیانت گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان باید درباره طرح‌ها و لوایح کارهای کارشناسی با دقت بالایی انجام دهند و خاطرشان باشد که نظر رهبری هم مدیریت فضای مجازی است، نه بستن فضای مجازی. در ضمن باید بدانیم اداره کردن با مدیریت فرق دارد، چون اداره باعث مداخلاتی می‌شود که فرصت فضای مجازی، که لازمه توسعه است، را از ملت می‌گیرد.

این فعال سیاسی با اشاره حواشی قانون محرمانه بودن اموال مسئولین گفت: قوانین مجلس و قوانینی که اعمال می‌شود در طول هم قرار دارند و تا زمانی که قانونی لغو نشده الزام آور است. درباره شفافیت نمایندگان هم دو زمینه وجود دارد که دو زمینه شفافیت آرا و شفافیت اموال وجود دارد. طبق قانون نماینده باید اموالش را به قانون اعلام کند و شکی در آن نیست.

کنعانی مقدم ادامه داد: درباره افشاگری این اموال اگر قرار است انتشار لیست اموال باعث تشویش اذهان عمومی شود نماینده می‌تواند از فرد افشاگر شکایت کند، اما باید ما قانون حمایت از سوت‌زن‌های ضد فساد را هم مورد توجه قرار دهیم. اگر قرار باشد کسی سوت بزند و به مراجع مربوطه اعلام کند که مسئولی بر اثر سواستفاده اموالی دارد باید از آن فرد حمایت کرد و نباید این قانون را لغو و افشاگر را تنبه کرد. البته در این زمینه باید دقت شود که به بهانه افشاگری برای افراد پرونده سازی نشود و موازین حقوقی مورد توجه باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی درباره سنجش عملکرد مجلس، گفت: مجلس شعارهایی را داده و بر اساس آن اقداماتی نیز کرده است، اما وقتی می‌توان گفت مجلس موفق بوده که نتایج اقداماتش برای مردم در حوزه سیاست خارجی، داخلی و برجام ملموس باشد تا این پازل تصویر خوشایندی به مردم نشان دهد. اگر قطعات این پازل درست چیده نشود و تصویر زشتی از یک مجموعه برای مردم شکل بگیرد ما نمی‌توانید بگوییم که آن مجموعه موفق بود یا به اهدافش دست یافت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید