شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته به مسجد «بارگاه فاطمیه» ولایت قندهار افغانستان، آن را محکوم کرد و مبارزه جامعه جهانی با تروریسم را خواستار شد.

واکنش شورای امنیت به حادثه دیروز قندهار

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از راشاتودی نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله روز گذشته به مسجد شیعیان ولایت «قندهار» افغانستان را به شدت محکوم کرد و خواستار سپردن بانیان این اقدام به پیشگاه عدالت شد.

اعضای این شورا در بیانیه ای، با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند و از تروریسم در همه اشکال آن و با هر انگیزه ای که انجام شود به عنوان اصلی ترین تهدید علیه صلح و ثبات جامعه بین الملل نام بردند.

آنها همچنین خواستار محاکمه طراحان، سازمان دهندگان و تأمین کنندگان مالی این حملات شدند و از همه اعضای جامعه بین الملل خواستند تا از همه توان خود برای مبارزه با تروریسم استفاده کنند.

حمله به مسجد «بارگاه فاطمیه» قندهار که دیروز جمعه رخ داد، یک هفته بعد از حمله مشابه به مسجد «گذر سیدآباد» قندوز صورت گرفت و مسئولیت هر دو جنایت را نیز داعش بر عهده گرفته است.

در حمله دیروز افزون بر ۶۰ نفر به شهادت رسیدند حال آنکه شمار مجروحان نیز به دهها نفر می رسد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر در بیانیه ای جداگانه انفجار تروریستی علیه مسجد شعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرده و مجازات عاملان آن را خواستار شده بود.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به این انفجار واکنش نشان داد و گفت: بار دیگر گروه تروریستی و وهابی داعش جنایت وحشیانه دیگری را رقم زد. چنین جنایات سازمان یافته‌ای اقتضا می‌کند که اقدامات گسترده و فوری اتخاذ شود. آمریکا با به جا گذاشتن قاتلان و کشتار و ویرانی به دنبال انتقام از شکست و ناکامی خود در افغانستان است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید