به طور خلاصه باید گفت که ۵ قسمت از سریال میدان سرخ گذشته و این چیزی که قرار بود «سریال» باشد هنوز حتی به یک محصول قابل دیدن تبدیل نشده است. در واقع میدان سرخ ماقبل نقد نیست، بلکه ما قبل محتوای قابل تماشای سرگرم کننده است.

چرا میدان سرخ حتی از دل منوچهر هادی هم سریال بدتری است؟

سلام نو سرویس فرهنگ و هنر: بیایید تعارف را کنار بگذاریم و حرف آخر را همین اول بزنیم تا اگر حوصله خواندن ادامه متن را ندارید تکلیف شما با سریال میدان سرخ مشخص شود. سریال میدان سرخ یک فاجعه تمام عیار است، یک سریال بی‌سروته، یک محصول سردرگم که بازیگرانی مشهور و البته تیتراژی آغازین خوبی دارد. همین و تمام.

شاید با خودتان بگویید این قضاوت تند، بی‌رحمانه و غیرمنصفانه است، آن هم بعد از تنها ۴ قسمت، اما خواهید دید که این حرف شاید تند و بی‌رحمانه باشد، اما غیرمنصفانه نیست.

میدان سرخ سریالی به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ، نویسندگی سارا سلطانی و کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان است که  چند نفر از مشهورترین بازیگران ایران در آن بازی می‌کنند. امیرحسین آرمان، امید روحانی، بهرام افشاری، حمید فرخ نژاد، رضا یزدانی، مهتاب کرامتی, مسعود کرامتی، علی مصفا، کاظم سیاحی، سوگل قلاتیان، لیندا کیانی، مهدی حسینی نیا، آرمین رحیمیان و بهدخت ولیان تنها بخشی از لیست بلند بالای بازیگران این سریال هستند.

احتمالا انتظار دارید سریالی که بعد از ده سال حمید فرخ نژاد را به شبکه نمایش خانگی برگرداند، علی مصفا را راضی به حضور کرد و چهره‌ای مثل رضا یزدانی را به بازی جدی وا داشت حرفی حداقلی برای گفتن داشت باشد، اما چنین نیست. به لطف میدان سرخ شما بدترین بازی اکثر بازیگرانش را می‌توانید ببینید. البته باید انصاف داد که در برابر بازی متفاوت علی مصفا و بازی تکنیکی ستاره‌ها، بازی بازیگران تازه‌کار فیلم مطلقا روی اعصاب شما خواهد بود.

تکنیکی بودن حمید فرخ نژاد و آرام و متفاوت بودن علی مصفا هیچ کدام باعث نجات نقش‌ها و سریال نمی‌شود و شما هر لحظه فکر می‌کنید که چطور ممکن است چنین بازی‌های بی‌ربطی را تماشا کنید. مشکل بازی بازیگران صرفا تصنعی بودن آن نیست، مشکل ضعف فیلمنامه است، فیلمنامه‌ای که تقلیدی شکست خورده از نمونه‌های غربی و ترکی است.

۵ قسمت از سریال گذشته و شما نمی‌دانید چرا به نقش حمید فرخ نژاد می‌گویند پاپ! نمی‌دانید کار سه شریک شیک خلافکار سریال چیست. نمی‌دانید مهتاب کرامتی کجا سریال است و پیشینه نقشش چیست؟ حتی اگر کمی حواس پرت باشید احتمالا اسم نقش مهتاب کرامتی یا علی مصفا را یادتان نخواهد بود.

به طور خلاصه باید گفت که ۵ قسمت از سریال میدان سرخ گذشته و این چیزی که قرار بود «سریال» باشد هنوز حتی به یک محصول قابل دیدن تبدیل نشده است. در واقع میدان سرخ ماقبل نقد نیست، بلکه ما قبل محتوای قابل تماشای سرگرم کننده است.

میدان سرخ می‌خواهد تریلری هیجان انگیز و با راز و رمزهای جذاب باشد، اما حتی سایه‌ای از چیزی که دوست دارد باشد هم نیست. کار داستان ندارد، بازی بازیگران مطالقا در نیامده، ریتم پر از سکته است و چیزهایی که قرار بود راز و رمز باشند در واقع نقطه کور فیلمنامه هستند که هیچ کس هیچ توضیحی برای آن ندراد.

از آن طرف هم سریال پر از کلیشه‌های قدیمی و جدید است. رئیسی خلاف‌کاری که همیشه عینک دودی می‌زند، کم حرف است و عاشق خانواده. خلافکار قدرتمند باهوشی که از رئیسش می‌ترسد و نوچه‌هایش را می‌ترساند. عشق دختر و پسری که به دلایل ممنوع است.

در نهایت باید گفت که اگر می‌خواهید وقتتان را تلف کنید می‌توانید دل منوچهر هادی را به جای میدان سرخ ببینید. شاید بپرسید چرا؟ مگر دل سریال بدی نبود؟ چرا دل سریال بدی بود و حتی در بد بودن بازیگران از میدان سرخ هم پیشی می‌گرفت، اما چند مزیت نسبت به میدان سرخ دارد.

دل حداقلی از داستان را داشت، دل می‌دانست به دنبال چیست و می‌خواست کپی دسته چندم سریال‌های ترکی باشد و در نهایت شما در سریال دل چند کلیپ موسیقی می‌بینید که برای تنوع مناسب است.

کد خبرنگار: ۹
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • Kimiaaa US ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    10 27
    چرا اینقدر حرف چرت میزنید کجا میدان سرخ از اون سریال بدتره اتفاقا بهترین سریال میدان سرخ هم بازیگراااش عالین و هم فیلمنامه قوی و.. اون سریال خودشو بکشه به میدان سرخ نمیرسه پس الکی حرف چرت و پرتی نزنید
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    18 9
    آقا من هم موافقم.....اصلا نه به اون تبلیغات و به به و چه چه....نه به این چرند بودن و خزعبلاتی بودن داستان سریال
    • علی خوشه چین IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      18 2
      واقعا نقد درستی بود یک سریال بی سرو ته من چند روز تو فکر اینم که چطور خانوم لیندا کیانی پشت فرمون بیهوش میشه وماشین خیلی آروم کنار خیابون پارک میشه
  • مریا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    11 26
    خیلی هم خوبه نظر انسانها با هم فرق داره میمون
  • سرخ IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    10 18
    به نظر من سریال بسیار عالی هم هست حتی امروز که قسمت ۵اون اومد به نظرم ماجرا داره هیجانی تر میشه خودمون باید سریال رو دنبال کنیم تا ببینیم چی میشه و ماجرا تازه شروع شده واین چهار قسمت برای ابتدای این سریال اومده تا همه چیز از اول واضح بشه متاسفم برای کسایی که از سینما چیزی سر در نمی یارن و الکی دارن نظر میدن لطفاً قضاوت نابه جا نکنید
    • محمدتقی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      16 18
      واقعا با نظرتون موافقم. من که تا الان همه چیز رو در مورد سریال میدونم. این سریال انقدری هم که میگن بد نیست. ۳٠ قسمته و تازه ۵ قسمت منتشر شده. از همون قسمت اول من نقطه هیجان انگیزش رو دیدم. این سریال یک اثر فوق العاده است و همه چیز تمومه. توی سریال میدان سرخ این همه بازیگر معروف بازی کردن که هیچ سریال بدی نداشتن. هیچ بازیگری نمیاد با یک سریال بد، به کل سابقه اش گند بزنه میاد؟ بازیگر اول فیلمنامه رو میخونه بعد میاد. شانسی که نمیاد اینا بازیگرای خوبین، صد در صد فیلم از این بهتر میشه و این رو اونا میدونستن و برای همین قبول کردن بازی کنن حمید فراخ نژاد، بهرام افشاری، رضا یزدانی، امیرحسین آرمان و مهتاب کرامتی بازیگرای فوق العاده ای هستن و سابقشون رو هیچوقت با یک سریال مضخرف خراب نمیکنن منم مثل شما برای کسانی که از سینما چیزی نمیدونن و الکی نقد میکنن بسیار متاسفم
  • سهیل IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    11 23
    دل بد نبود... خیلیم زیبا بود ولی تنها مشکلش این بود که خیلی تجملاتی و طولانی بود خب درهرصورت هر سریالی یک نقطه ضعف داره!!! ولی تا اینجا بهترین سریالی که دیدم مانکن بود و هست
  • Mahmood IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    12 8
    درود ‌‌‌‌نقد بسیار درستی کردید .‌‌بنظر من در این 4 قسمت فقط میشه یه چیز گفت .. آفتابه لگن هفت دست .‌‌ شأم و ناهار هیچی
  • ناشناس IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    8 2
    سریال میدان سرخ ندیدم ولی تعریفشو زیاد شنیدم. ولی سریال دل رو دیدم واااقعععااااا حال بهم زن ترین فیلمی بود که دیدم
  • فرزاد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    12 1
    بالاخره یک نقد درست در مورد این فاجعه فوکوشیما خوندم انگار نویسنده و کارگردان یک فیلم هالیوودی دیدن و فرداش گفتن منم یکی می سازم. مخصوصا اون نور قرمز توی باشگاه که هیچوقت قطع نمیشه منو تلف کرده حیف بازیگری مثل علی مصفا وگرنه بقیه که بازی در سریال ها و فیلم های در پیت رو شگرد داشته و دارن
  • امیر IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    12 0
    بی سرو ته ترین سریال عمرم...یارو مرده بازیگرش تو نقرش دیگه زنده شده!
  • ایرج خان IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    2 0
    نقد کاملا درستی داشتید. والا من که نفهمیدم چی به چیه. هرکس نگاه میکنه سریال رو باید. یه فیلمنامه با خودش دا شته باشه. و خودش تو ذهن خودش برای باریگرا نقش تعریف کنه. بسیار سریال بدرد نخور و حوصله سربر.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    منوبه یاد داستان بازی جی تی ای ۵ میاندازه بااین همه ماشین لاکچری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید