هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد سماق در برابر کووید ۱۹ خوب است! اما داشتن متابولیسم سالم برای بسیاری از بیماری‌ها و ویروس‌ها از جمله کووید ۱۹ مفید است و سماق باعث سوخت‌وساز بدن می‌شود که این خاصیت فواید زیادی برای سلامتی دارد.

آیا سماق برای پیشیگیری و درمان کرونا مفید است؟ | خواص شگفت‌انگیز سماق برای موی سر

به گزارش سلام نو؛ در زمان‌هایی که هیچ داروی مدرنی وجود نداشت، محصولات مراقبت از پوست و مو همان گیاهان دارویی بودند. البته، ازآنجایی‌که در آن زمان صدها مارک آرایشی وجود نداشت، مردم از روش‌های درمانی استفاده می‌کردند که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گشت و نسل به نسل گشته تا به نسل الان رسیده است.

یکی از گیاهان دارویی برای ریزش مو سماق است. برای درست‌کردن یک ماسک طبیعی مو، یک قاشق غذاخوری سماق را در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بگذارید تا روی حرارت بماند. سپس دانه‌های سماق را صافی کرده و این عصاره را به پوست سرخود بمالید و سر را با این عصاره ماساژ دهید.

موی سر

 بگذارید نیم ساعت روی سر بماند و سپس با شامپو بشویید. سماق را که دوست داریم از آن در وعده‌های غذایی استفاده کنیم، فواید زیادی برای سلامتی دارد. علاوه بر مصرف سماق به‌عنوان ادویه، می‌توان از آن به‌عنوان عصاره سماق یا چای سماق نیز استفاده کنید.

آیا سماق در برابر ویروس کرونا مفید است؟

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد سماق در برابر کووید ۱۹ خوب است! اما داشتن متابولیسم سالم برای بسیاری از بیماری‌ها و ویروس‌ها از جمله کووید ۱۹ مفید است و سماق باعث سوخت‌وساز بدن می‌شود که این خاصیت فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مزایای سماق برای سلامتی چیست؟

سماق یکی از حدود ۳۵ گونه گیاه گل دهنده از تیره رأس‌ها و گونه‌های وابسته، در خانواده Anacardiaceae است. سماق در مناطق نیمه‌گرمسیری و معتدل سراسر جهان به‌ویژه در آسیای شرقی، آفریقا و آمریکای شمالی رشد می‌کند.

 یک مطالعه بالینی نشان داد که سماق در رژیم غذایی فشارخون را در بیماران مبتلا به فشارخون بالا کاهش می‌دهد و می‌تواند به‌عنوان درمانی مجزا از سماق استفاده شود. برخی از زنبورداران از دانه‌های سماق خشک به‌عنوان منبع سوخت دودی خود استفاده می‌کند.

همچنین یک هسته نرم در مرکز ساقه‌های سماق وجود دارد که به‌راحتی برداشته می‌شوند تا در لوله‌سازی سنتی بومی ایالت متحده از آن استفاده شود. چوب سماق خشک تحت اشعه ماوراء بنفش موج بلند، اشعه‌هایی از خود ساطع می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید