فرانچسکا سلسا دوس سانتوس سومین فرد مسن جهان پس از ابتلا به ویروس کرونا در ۱۱۶ سالگی درگذشت.

مرگ سومین فرد پیر جهان به دلیل ابتلا به کرونا / عکس

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العین نوشت: رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که مسن‌ترین فرد در برزیل و سومین فرد پیر در جهان که فرانچسکا سلسا دوس سانتوس نام داشت، درگذشت.

یکی از نوه هایش به نام فرناندا گفت "او ۱۶ روز قبل از تولد ۱۱۷ سالگی خود در فورتالزا ایالت سئاری بر اثر کرونا و درگیری شدید ریه درگذشت. این مترادف با عشق، اراده برای زندگی و همه ویژگی‌های خوبی است که می‌توان تصور کرد. با وجود اینکه فرانچسکا سالیان سال در بستر بیماری بود و هیچ تحرکی نداشت اما فرزندان و نوه‌هایش از او خسته نشدند و باز هم عشق و وابستگی عمیقی میان آن‌ها جریان داشت.

فرانچسکا

به گفته فرزندان، اکنون در هر گوشه خانه یک خلأ وجود دارد و جای او خالی است.

بر اساس گزارش گروه تحقیقات Gerontology (GRG)، که افراد بالای ۱۱۰ سال را ردیابی می‌کند و دارای گواهینامه استاندارد رکوردهای جهانی گینس است، فرانچسکا سلسا دوس سانتوس در ۲۱ اکتبر ۱۹۰۴ در کاسکاول، ایالت سیرا متولد شد. به گزارش "GRG"، این پیرزن برزیلی پس از کانه تاناکا ژاپنی (۱۱۸ سال و ۲۸۱ روز) و لوسیل راندون فرانسوی (۱۱۷ سال و ۲۴۱ روز) سومین فرد مسن جهان بود.

دوس سانتوس در نبرد سخت با کرونا تسلیم شد و او را روز چهارشنبه در فورتالزا دفن کردند. او در زندگی خود شاهد دو بیماری همه گیر، آنفولانزای اسپانیایی بین ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ و همه گیری کووید -۱۹ بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید